کد مطلب: ۵۰۶۷۷۷

استقلال و پرسپولیس در دروازه شورای‌پذیرش‌ بورس

استقلال و پرسپولیس در دروازه شورای‌پذیرش‌ بورس

در حالی که وعده‌های واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هر سه ماه یکبار تمدید می‌شود، وزیر ورزش و جوانان در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته سرخابی‌ها در دروازه شورای‌پذیرش بورس هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،طی چند سال گذشته در حالی نمایندگان مجلس تصویب کردند که سرخابی‌ها تا پایان شهریور ۹۸ و بعد شهریور ۹۹ در فرابورس پذیرش شوند؛ که وزیر ورزش و جوانان هم بارها وعده تحقق این رویا را داده و هر سه ماه یکبار هم این وعده‌ها را بروزرسانی کرده و می‌کند.

این در شرایطی است که وزیر ورزش پیش‌تر وعده داده بود پذیرش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس تا پایان پاییز امسال اتفاق می‌افتد که نشد.

با وجود این یکی دو روز پیش مسعود سلطانی‌فر در گفتگو با خبرنگاران گفته، هر شرکتی بخواهد از طریق بازار سرمایه سهام‌ریز آن واگذار شود حتما باید همه حساب و کتاب‌ها، دارایی‌ها، طلب‌ها و بدهی باید شفاف و روشن باشد؛ یعنی اگر شرکتی همه این اطلاعاتش کامل نباشد قطعا مورد تایید شورای پذیرش بورس قرار نمی‌گیرد.

به گفته وزیر و ورزش و جوانان، ما هم اکنون در دروازه شورای‌پذیرش بورس هستیم، کار سنگینی که در این هفت، هشت ماه اخیر بعد از مصوبه ۱۸ فروردین سال ۱۳۹۹ هیات عالی واگذاری شرکت‌های دولتی به ریاست آقای دژپسند انجام شد واقعا کاری بود که در حالت طبیعی شاید چند ساله انجام می‌شد، اما عزم جدی در وزارت، سازمان خصوصی‌سازی و شورای عالی بورس داشتیم و همگرایی که داشتیم کار خوب پیش رفت.

آنطور که وزیر ورزش اظهار داشه است، این دو باشگاه در آستانه ورود به شورای‌پذیرش بورس هستند، شورای‌پذیرش بورس با کسی رودربایستی ندارد؛ اگر اسناد و مدارک کافی باشد مجوز عرضه سهام را از طریق بازار سرمایه صادر می‌کند. اگر غیر از این باید صادر نخواهد کرد.

واگذاری به بخش خصوصی به این شکل است که در ابتدا حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام به صورت سهام‌ریزی عرضه می‌شود تا کشف قیمت شود و بعد از آن و دوره‌ای که قیمت‌ها در بازار به ثبات رسید بقیه آن از طریق بورس واگذار می‌شود.

این واگذاری به هیچ فردی انجام نمی‌شود، بازار بورس یعنی عرضه سهام ریز و همانطور که گفتم تهیه گزارشات، مدارک و اسناد باجدیت دنبال شده است و در چارچوب ضوابط بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار و با مدیریت سازمان خصوصی ساز انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روحانی از این که این دوتاسهم رو میدی مردم، تشکر میکنم
    فقط مشکل ما همین بود
    چقدر تو خوبی
    یه دونه ای
    حالا با این دو تا سهم تمام ضررهامون جبران میشه ،دمت گرم

  • ناشناس

    چقد بدهی بالا آوردن ؟
    اومدن اینجا کسریشونو جبران کنن؟!

  • ناشناس

    اینا بیان جمع مون جمع میشه

  • ناشناس

    حالا حقوق میلیاردی اینا را هم میخوان ازما بگیرن ولی نمی دونند که دیگه تو جیب ما یک ریالی هم نمونده کم کم می افته گردن حقوقی ها زرنگ

  • قفل بدون کلید

    هر کارخونه ی ورشکسته و هر چیز بدرد نخور و دره پیتو میذارن تو بورس
    چون کم و کسریاشو از جیب مردم میخوان پر کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    کلن بورس دیگه ظریفت نداده باید جلو عرضه اولی ها گرفته بشه تا چند سال، برای چند سال پیش خور کرده،الان عرضه اولی ها داره روی دست سهامدارها باد میکنه اگه بفهمند که بعید میدونم و فقط حال را نگاه می کنند نه آینده

  • بورسیران

    بدهکاری دارن در حد زیاد. الان هم به طمع حمایت هواداران میخوان فقط اسم دوتا تیمو بفروشن با کلی ضرر.

  • محمد

    آخه کی میره سهم این دو تا تیم داغون و ورشکسته رو بخره >>>