کد مطلب: ۴۸۰۶۶۶

گزارش تجارت‌نیوز از چهره جدید ساختمان سمیه

وزیر جدید صمت کیست؟ / رزم‌حسینی چه برنامه‌هایی دارد؟

وزیر جدید صمت کیست؟ / رزم‌حسینی چه برنامه‌هایی دارد؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از چهار ماه بالاخره صاحب وزیر شد اما گویا حواشی این وزارتخانه تمامی ندارد و وزیر جدید ساختمان سمیه با انتقادهای تندی در توییتر و مجلس روبه‌رو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس‌ جمهوری اردیبهشت ماه امسال رضا رحمانی، وزیر صمت را به بهانه ناتوانی در کنترل بازار خودرو کنار گذاشت. این برکناری اما خالی از حاشیه نبود و در فضای مجازی، نامه‌هایی منتسب به رحمانی منتشر شد که در آن ادعا شده بود پشت پرده برکناری رحمانی، مخالفتش با تشکیل وزارت بازرگانی بوده است.

پس از رحمانی، حسین مدرس خیابانی، به عنوان گزینه وزارت صمت به مجلس معرفی شد اما مجلس دوازدهم به خیابانی که پیش از این سابقه معاونت وزارت صمت را داشت، رای اعتماد نداد و جعفر سرقینی دیگر معاون وزارتخانه به عنوان سرپرست انتخاب شد.

سرقینی اما گزینه تصدی پست وزارت نشد و بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان سرانجام علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد.

رزم‌حسینی که لیسانس اقتصاد از دانشگاه باهنر کرمان دارد، امروز در مجلس با چالش مخالفانش روبرو شد. چالش‌هایی که قبل از آن در توییتر هم هجمه زیادی علیه او درست کرد.

از ادعای دو تابعیتی بودن او و سکونتش در کانادا گرفته تا اتهام فعالیت‌های اقتصادی مشکوک رزم‌حسینی، همه و همه سوژه بحث‌های داغ شد. با وجود این، مجلس یازدهم با رای بالا رزم‌حسینی را به عنوان وزیر صمت معرفی کرد.

حالا پرسش این است که وزیر جدید ساختمان سمیه قرار است چه برنامه‌هایی ایجاد کند؟

نگاهی به سابقه فعالیت رزم‌حسینی و آنچه که او به عنوان «بیزنس» خود معرفی می‌کند، نشان می‌دهد که عمده فعالیت او در زمینه واردات ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی بوده است و حالا احتمالاتی برای برنامه جدی رزم‌حسینی در حوزه صنایع فلزی و خودرو مطرح است.

او امروز زمانی که برای دفاع از خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت، به موضوع صنایع فولاد و خودروسازی هم به صراحت اشاره کرد و گفت: ما در خودرو رقابت‌پذیری نداریم و هزینه سربار خودرو بالاست و عدم ساخت داخلی قطعات در کشور نیز سبب شده است واردات با ارز آزاد گران تمام شود. کمیسیون صنایع گفتند طرحی دارند در این خصوص که انشاالله اجرایی می‌شود.

وزیر جدید صمت اما برای اولین برنامه‌های خود موضوع معیشت مردم و گرانی کالاهای اساسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین کالاهای اساسی و سفره مردم از مهمترین‌هاست چرا که امروز شرمنده مردم هستیم که سفره‌هایشان خالی و خالی‌تر شده است.

وی تاکید کرد که نظام توزیع کالا در ایران را سر و سامان می‌دهد و دلالان را حذف می‌کند. او در ادامه به هدف‌گذاری‌اش برای مبارزه با قاچاق، رانت و فساد اشاره کرد و از فعال‌سازی دوباره کارخانه‌های نیمه تعطیل خبر داد.

وعده‌های رزم‌حسینی در شرایطی مطرح می‌شود که فقط هشت ماه دیگر تا پایان عمر دولت دوازدهم باقی مانده است و معمولا وزرای دقیقه نود نتوانسته‌اند اقدامی اساسی در حوزه فعالیت‌شان انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این هم چند صباحی مثل بقیه میخوره و میره مردم دیگه به هیچکدوم از این مسعولان اعتماد نداریم

  • حسین

    از همون حرفهای اولش معلومه چی هست ایشون مدعی شدند ایثار می کنند و وزیر می شوند!!!!!

  • محمد

    این یک خبر خوب برای بورسه. پس از مدت ها یک وزارت خانه مهم دارای وزیر شد. انشاالله همه به سودی که حقشون هست برسن.

  • مجتبی

    اینم قراره یکم از بیت المال…، ببخشید از دارایی هاشون در دست مردم ایران رو بگیرن بفرست برای خانواده خیلی محترمشون توی کانادا تا باهاش نون شب بخرن تا گشنگی نکشن. عجب روزگاری شده

    • ناشناس

      سلام چی میشه که این دو تابعیتیها یا اونایی که بچهاشون خارج از ایران هستند سر کار نیایند چون بی تعارف اینا ایران را قبول ندارند.پس چرا میان سر کار آنهم در این پستهای مهم.وقتی هم که میبرن بعد کی جواب میده.
      الآن تو فوتبال چند سال ایران بخاطر عدم توانایی جابجایی ارز مشکل دارد باز هم میرن خارجی میارن و ضررش را از بیت المال میده.ای زور دیگه.

  • ناشناس

    جالبه نماینده ها به خیابانی بخاطر عدم حضور روحانی رای ندادند در حالی که در موضع قدرت بودند اما این بار چاره ای نداشتند به این ادم رای بدهند. خدا به ملت رحم کنه این وزیر دیگه هر کاری دوست داشت انجام میده نماینده ها هم چاره ای ندارند در مقابل امپراطوری رزم حسینی خفه خون بگیرند این یکسال باقی مانده

  • ناشناس

    برنامه رزم حسینی تکرار برنامه خاوری
    هدف یکی مقصد هم یکی

  • ناشناس

    اقای رزم حسینی من انتخاب شمارو به عنوان وزیر محترم صمت تبریک عرض میکنم .اما یه گله ازشما دارم .معاون قبلی وزیر صمت ، اقای قریب پور که هنوز راس کارهستند ، با سوء استفاده از موقعیت خودشان ، در ویلایی که متعلق به تمام کارمندان شرکت فولاد هست واقع در شمشک ، کوچه امامزاده ، رو دراختیار خودشان وخانواده وبستگان دورونزدیک خودشان دراوردند ( غصب کردند ) واین موضوع هم از نظر بیت المال وهم از نظر ایجاد مزاحمت برای ساکنین ان محله ، مورد بحث میباشد واگر رسیدگی نشود به مراکز قضایی واقای رییسی ارجاع میشود .باتشکر ….

  • علی جرجاکی

    باسلام:آخه گناه ماچیه بایدپروفیل آهن باقیمت کیلویی 20000تومان بخریم بادلارحساب کنیم هرکیلوحدودکمترازنیم دلاراست همه هزینهای تولیدبراساس ریال ویارانه ای است چرابایددوبرابرقیمت جهانی آهن بخریم ای خدادرددلمان به کجاوبه کی بگیم وزیرونمایندها فقط میگن آهن بایدزیرده هزارتومان باشه پس کی بایدقیمت پایین بیاره خدالعنت کنه این ظالمین را

    • امیر

      همین درس نخوندنه همین کار نکردنه عیب اَ خود آدمایه

  • امیر

    شما شباهت عجیبی هم ظاهر وهم دررفتار به آی رزم حسینی دارید باهم نسبتی چیزی دارن؟

  • ناشناس

    اقای رزم حسینی ؟؟؟ !!!