کد مطلب: ۳۹۴۲۵۲

اوضاع اقتصاد ایران امروز چگونه بود؟

رصد آخرین وضعیت بازارها / نفت در مسیر نزولی ؛ بورس و طلا در راه صعودی / اتفاق عجیب در یک بانک دولتی

رصد آخرین وضعیت بازارها / نفت در مسیر نزولی ؛ بورس و طلا در راه صعودی / اتفاق عجیب در یک بانک دولتی

امروز همزمان با افت قیمت نفت، بازار طلا شاهد رشد قیمت و بازار سهام شاهد افزایش شاخص بود. در همین حال در بازار ارز قیمت دلار تغییری نداشت و ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ بدون هیچ تغییری نسبت به آخرین قیمت هفته جاری 11 هزار و 695 تومان اعلام شده است.

اما قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز تا ساعت ۱۷ با 33 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 190 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار نیز در بازار آزاد امروز افزایش یافت و تا ساعت ۱۷ با رشد هفت هزار و 600 تومانی به 418 هزار و 100 تومان رسید.

در بازار نفت امروز وضعیت چطور بود؟ با وجود افزایش انتظارات در مورد کاهشِ بیشتر تولید از سوی تولیدکنندگان عمده اوپک، به دلیل کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی در جهان، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه باز هم کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت خام برنت با ۱۱ سنت کاهش به ۵۸٫۴۶ دلار کاهش یافت. همچنین در معاملات امروز هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰٫۲ درصد کاهش، با قیمت ۵۴٫۸۱ دلار معامله شد.

در دیگر بازار یعنی بازار سهام وضعیت امروز چطور بود؟ بازار سهام امروز با استقبال دسته جمعی از اغلب گروه‌ها رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند و در کانال 257 هزار واحدی قرار گرفت. در گروه خودرو و قطعات، تقریبا معاملات تمام نمادها سبز دنبال شدند و سهامداران این گروه روز پررونقی را پشت سرگذاشتند.

final 56

شاخص بازار سهام امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد.

گلایه‌های بخش خصوصی و مورد خاص یک بانک دولتی

جدای از بازارها امروز از وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران گزارش‌هایی منتشر شده است. تجارت‌نیوز در گزارشی به موارد مشکوک مالی در کارنامه یک بانک دولتی پرداخته است. ثبت 1.1 هزار میلیارد تومان زیان انباشته پست بانک ایران در حالی است که طبق گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مواردی در خصوص عدم تطابق میزان زیان انباشته ثبت شده با میزان واقعی آن دیده می‌شود.

امروز همچنین مقامات بخش خصوصی اظهارات قابل توجهی داشتند. غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: متأسفانه نظام انگیزشی کشور به سمت کارهای غیرمولد، واسطه‌ای و دلالی پیش می‌رود ولی حرف، حرف تولید است، در حالی که تا از حرف به عمل کوچ نکنیم، نمی‌توانیم تغییر جهت در اقتصاد را از واسطه محوری به سمت تولیدمحوری تغییر دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران هم امروز عنوان کرد: اگر همزمان با حذف چهار صفر اصلاح ساختار­ اقتصادی انجام نشود ممکن است بعد از چند سال، زمانی که تورم به ۲۰ یا ۳۰ درصد رسید دوباره مجبور به افزایش صفر و پس از دوره‌ای هم مجددا حذف صفر شویم.

امروز مطبوعات کشور هم بیشتر به مساله فرار مالیاتی پزشکان و مقاومت آنها در نصب کارت‌خوان پرداختند و در عین حال تجارت‌نیوز گزارشی از کاهش نرخ بیکاری منتشر کرده است که طبق این گزارش هرچند نرخ بیکاری در بهار امسال کاهش یافته اما مرکز پژوهش‌های مجلس در پژوهشی اعلام کرده که این کاهش نرخ بیکاری ناشی از افزایش اشتغال نیست بلکه ناشی از خروج افراد ناامید از بازار کار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.