کد مطلب: ۵۷۷۶۶۹

در پنجشیر چه می‌گذرد؟

در پنجشیر چه می‌گذرد؟

سخنگوی طالبان در مورد وضعیت پنجشیر با اشاره به درگیری‌ها در این منطقه مدعی شد که «احمد مسعود» با پیشنهاد آنها مخالفت کرده است. از سوی دیگر، سخنگوی مقاومت پنجشیر اعلام کرد که شهرستان پریان از طالبان پس گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یوسف احمدی، سخنگوی طالبان با اشاره به درگیری‌ها در پنجشیر اعلام کرد که «احمد مسعود» با پیشنهاد طالبان مخالفت کرده است در حالی که اگر از درگیری بپرهیزد مانند سایر ولایت‌ها رفتار می‌شود.

او به به عربی ۲۱ گفته است که اگر مبارزان پنجشیر از مبارزه دست بکشند مانند سایر ولایت‌ها با آن‌ها مسالمت آمیز رفتار خواهد شد.

وی ادعا کرد که دلیل احمد مسعود برای رد پیشنهاد این گروه این است که وی موقعیت ویژه‌ای دریافت نکرده است، زیرا طالبان آنچه را که به مقامات بقیه ولایت‌ها می‌دهد به او پیشنهاد کرده است.

پیش از این، احمد مسعود در مورد وضعیت پنجشیر گفته بود که طالبان پیشنهاد اختصاص دو کرسی به مبارزان پنجشیر در دولت را داد و ادامه داد: «ما حتی در مورد این پیشنهاد فکر نکردیم».

یوسف احمدی در مورد سرنوشت پنجشیر نیز گفت: به شرط آنکه آن‌ها از جنگ دست بکشند طالبان با این منطقه و مبارزان مانند دیگر مردم سراسر افغانستان رفتار می‌کند.

درگیری‌ها بین طالبان افغانستان و نیروهای مبارز در دره پنجشیر ادامه دارد و نیروهای احمد مسعود از پذیرش بازگشت طالبان به قدرت امتناع می‌ورزند ( تسنیم ).

شهرستان پریان از طالبان پس گرفته شد

از سوی دیگر، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت در پنجشیر افغانستان اعلام کرد: شهرستان «پریان» را از طالبان پس گرفته‌ایم و یک‌هزار نفر از جنگجویان طالبان در نبرد شب گذشته کشته، به زخمی و یا اسیر شدند.

به گفته وی، مسیر برگشت طالبان مسدود شده است و بیشتر نیروهای جنگی و افراد کشته شده خارجی یا پاکستانی هستند.

دشتی در مورد وضعیت پنجشیر، تصرف شهرستان «خنج» و «عنابه» بدست گروه طالبان را رد کرده و گفته است که نیروهای بیشتری در این منطقه مستقر شده و طالبان به سختی شکست خورده‌اند‌ (ایرنا).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با عرض سلام از خدا میخواهم آقای احمد مسعود را آنقدر قدرت بدع که هیچ کس حریف آن نشود

    • ناشناس

      آره خداییش من هم دعا میکنم

  • ناشناس

    احمد مسعود به به عربی گفته !!!!!!
    خخخخخ

  • ناشناس

    طالبان چند سخن گو دارد ؟!؟!؟!!!؟

    • ناشناس

      ۱۰۰ تا

  • معروف maroof

    برادران تاجیک اوزبک وهزاره اکه خابین بیدار بشین اگه احمد مسعود شکست بخوره توی افغانستان دیگر جای برای ما ها نیست پس کمک با احمد مسعود وظیفهی ما هست چرا ازدور نگاه میکنیم ببینیم ک پشتونها همه ب بهانه مجاهدی رفتن پشت یکدیگره گرفتن و دارن قتل عام میکنن واقیین مرد نیستیم اگه امینجوری نگا کنیم

    • بختیاری

      باسلام خسته نباشید بله کاملن درستع خودمم هرچند پشتو هستم ولی خدا آنقدر قدرت به احمد مسعود بده که این بی رحم ها نتونن آسیبی بهش برسونن به امید روزی که همه جارو احمد مسعود از طالبان پس بگیر