کد مطلب: ۱۶۹۳۱۵

وزیر نیرو

٢٠ هزار مگاوات نیروگاه جدید طی ۴ سال احداث می‌شود

٢٠ هزار مگاوات نیروگاه جدید طی ۴ سال احداث می‌شود

وزیر نیرو گفت: برنامه وزارت نیرو برای ۴ سال آتی بهره‌برداری از ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید و رساندن حداقل راندمان نیروگاه‌ها به ۴۰ درصد است.

وزیر نیرو گفت: برنامه وزارت نیرو برای ۴ سال آتی بهره‌برداری از ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید و رساندن حداقل راندمان نیروگاه‌ها به ۴۰ درصد است که امیدواریم با سامان‌دهی فضای کسب و کار و اقتصاد برق این امر را محقق کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا اردکانیان امروز در آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق اظهار کرد: از جمله چالش‌هایی که وزارت نیرو در سال‌های آتی پیش رود دارد عبارتند از بالا بودن میزان مصرف، شدت بالای انرژی، پایین بودن راندمان نیروگاه‌ها و تلفات برق در بخش توزیع که امیدواریم با مساعدت دولت و بازپرداخت بخشی از مطالبات وزارت نیرو بتوان بر بخش زیادی از این چالش‌ها چیره شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم سندیکای برق در اولین فرصت با مدیران ارشد وزارت نیرو جلساتی شفاف برای آسیب‌شناسی ناکامی‌های صنعت به‌ویژه در بخش صادرات و گرفتن بازارهای منطقه‌ای برگزار کند.

وی گفت: ما باید از فرصت‌های موجود در منطقه برای توسعه صادرات محصولات خود نهایت استفاده را بکنیم و موانع پیش رو در این زمینه را برداریم.

اردکانیان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های دیگر وزارت نیرو در ۴ سال آتی توسعه اشتغال و رقابتی‌تر کردن محصولات تولید ایران در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وزیر نیرو تاکید کرد: شرکت‌های داخلی از این پس می‌بایست در تولیدات خود نیم‌نگاهی به بازارهای خارج از کشور داشته باشند، چرا که تقاضای داخلی برای بسیاری از محصولات آن ها محدود است.

وی با اشاره به استقبال پرشور شرکت‌های داخلی و خارجی از این نمایشگاه اظهار کرد: حضور شوق‌آمیز مجموعه‌های سازنده و فعال داخلی و خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق بسیار تحسین‌برانگیز بود. وی افزود: امیدواریم این حضور پرشور شرکت‌ها زمینه‌ساز حضور موفق آن‌ها در بازارهای منطقه‌ای بین‌المللی نیز باشد.

اردکانیان تصریح کرد: وجود ظرفیت نصب شده ۷۷ هزار و ۸۰۰ مگاواتی برق در کشور و همچنین وجود ۳۴ میلیون مشترک و دارا بودن رتبه ۱۴ از نظر ظرفیت نصب شده می‌تواند بیان‌گر توانایی‌ها و قابلیت‌های این صنعت در داخل کشور باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین تولید بیش از ۶۰ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی و ساخت ۱۰۰ درصد تجهیزات بخش توزیع در داخل و همچنین ساخت بیش از ۹۰ درصد تجهیزات بخش فوق توزیع و انتقال در داخل کشور می‌تواند از نقاط قوت این صنعت باشد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های دیگر این صنعت وجود بیش از ۶۰۰ شرکت فعال در سندیکای برق و حدود ۱۱۰ هزار شاغل در شرکت های توزیع و برق منطقه‌ای از پتانسیل‌های دیگر این صنعت است.

اردکانیان اضافه کرد: وزارت نیرو در ۴ سال آتی می تواند با بهره‌گیری از سرمایه انسانی بسیار خوب خود بر عمده چالش‌های پیش رو فائق آید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.