کد مطلب: ۲۸۸۳۹۹

پایان خرید تضمینی کلزا و پرداخت ۹۰ درصد از وجه کلزاکاران خراسان‌شمالی

پایان خرید تضمینی کلزا و پرداخت 90 درصد از وجه کلزاکاران خراسان‌شمالی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی با اعلام خرید بیش از سه هزار 655 تن کلزا از کلزاکاران به ارزش بیش از 104245 میلیون ریال از پایان عملیات خرید تضمینی کلزا در این استان خبر داد.

«وحیدرضا فریدونی»اظهار کرد: امسال بیش از سه هزار 655 تن کلزا از کلزاکاران به ارزش بیش از 104245 میلیون ریال خریداری شده است که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش 147 درصدی تحویل این محصول را در این استان نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز،فریدونی افزود: این مقدار کلزا افزون بر 880 نفر کشاورز در قالب 140 محموله، تحویل شش مرکز خرید در سراسر خراسان‌شمالی شد که با توجه به فسادپذیری بالای محصول با تلاش انجام شده دانه‌های روغنی کلزای خریداری شده طبق دستورالعمل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در کمترین زمان به کارخانجات روغن‌کشی ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی با اعلام افزایش نرخ خرید تضمیمی کلزا از سوی دولت در سال جاری گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا بر اساس مشخص‌های جدول پاکی(شامل دو درصد ناخالصی و 10 رصد رطوبت) مبلغ 28 هزار 665 ریال است که نسبت به سال گذشته مقدار 835 ریال افزایش داشته است.

فریدونی اظهار کرد: کل خرید محصول در شش مرکز در استان صورت پذیرفت که بیشترین خرید این محصول در شهرستان مانه و سملقان به مقدار بیش از دو هزار و 812 تن به ثبت رسیده است.

وی با اعلام پرداخت 90 درصد از بهاء محصول کلزاکاران افزود: تاکنون مبلغ 90 میلیارد ریال از بهاء کلزاکشاورزان استان پرداخت شده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.