کد مطلب: ۶۱۹۵۳۱

پربارش‌ و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور از ابتدای سال

پربارش‌ و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور از ابتدای سال

از ابتدای سال جاری آبی تا پایان دی ماه، استان گیلان با ۴۴۵ میلیمتر بارش پر بارش‌ترین و سمنان با ۲۰ میلیمتر بارش کم بارش‌ترین استان کشور بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پربارش‌ و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور از ابتدای سال کدامند؟

آنطور که صداوسیما گزارش داده، جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها و کشور مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پایان دی ماه نشان می‌دهد: استان گیلان با ۴۴۵ میلیمتر بارش پر بارش‌ترین و سمنان با ۲۰ میلیمتر بارش کم بارش‌ترین استان کشور بوده‌اند.

بر اساس این گزارش متوسط بارش‌ها در سطح کشور اندکی بیش از ۹۸ میلی‌متر گزارش شده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۴ میلیمتر بود.

بر اساس این گزارش در کل کشور بطور متوسط در هر سال آبی ۲۳۷ میلیمتر بارش داریم که جدول اطلاعات پهنه‌ای نشان می‌دهد تاکنون فقط ۴۱/۴ درصد بارش داشته‌ایم، درحالیکه استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، البرز، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد، امسال بیش از مدت مشابه سال گذشته بارش داشته‌اند.

در استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان کمتر از مدت مشابه سال آبی قبل بارش داشته‌ایم.

همچنین در جدول پربارش‌ترین استان‌های کشور، پس از گیلان، استان‌های کهگیلویه و بویر احمد با ۳۴۸، چهار محال و بختیاری با ۲۶۱، مازندران با ۲۸۵ و لرستان با ۲۰۹ میلیمتر پر بارش‌ترین استان‌ها بوده‌اند.

در جدول کم بارش ترین‌ها نیز، بعد از استان سمنان با ۲۰/۳ میلیمتر بارش، استان‌های خراسان شمالی با ۳۹/۷، یزد با ۴۱/۸، سیستان و بلوچستان با ۴۶/۷، خراسان رضوی با ۵۲/۱، اصفهان و خراسان جنوبی با ۵۵/۶، قم با ۷۰/۳، کرمان با ۷۰/۷ تهران با ۸۰ و ایلام با ۹۵ میلیمتر بارش‌های زیر یکصد میلیمتر داشته‌اند.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز، بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای بابا اصفهان که نماز باران خواندند….

    • ناشناس

      تیمم کردن قبول نیست

    • میرزا ابول دراز

      یکی از همشهریهای اصفهانیمون دوهفته پیش مشهد بود،زنگش.زدم چه خبر؟بارون میاد؟گفت مشهد همه ی شهر بارون داره میاد غیر از حسینیه اصفهانیها??

    • ناشناس

      گم شو .چه ربطی داشت

    • مجید

      شهر زاهدان که قسمت شمال سیستان وبلوچستان هست برعکس جنوبش یک قطره بارون برامحض رضای خدا نیامد. ولی جنوبش رو اب همه جارو باخودش برد

  • ناشناس

    خوزستان هم که اصلا حساب نمیشه

  • رها

    خشکسالی خوبه

  • ناشناس

    همه جای ایران سرای من است هر جا بارون بیاد با رحمت بایستی همه مون خوشحال باشیم چه حالا اصفهان باشه چه تهران وسیستان بلوچستان خدا کنه در تک تک نقاط میهن عزیزمان ایران باران ونزولات آسمانی سرازیر شدن تا خشکسالی وتمام امراض ریشه کن شده آمین یا رب العالمین

  • ناشناس

    فارس پس چیه شد?

  • اکبر

    خراسان رضوی و سمنان جزو مناطق کویری شده اند که باید ابرها را بارور کنند و مثل آلمان کوه درست کنند و کویر را تبدیل به جنگل کنند تا آز بیابان زدایی جلوگیری کنند

  • شکراله

    مردم ایران من خداوند قسم دادم گفتم خدایا ما را ببخش به نامردی خودمان خدایامارا ببخش به بیوجدانی خودمان دررحمتت را به روی مابازکن برای همین باران بارید اگر جای کم می‌بارد جای دیگر کمتر آن هم مصلحت خودش است لطفا “اظهارنظر نکنید

    • ناشناس

      خدایا شکراله رو از ما نگیر ،یه دعا هم برای اوضاع اقتصادی کن شکراله