کد مطلب: ۵۵۱۳۱۴

وعده زاکانی برای پرداخت حقوق به کاراولی‌ها

وعده زاکانی برای پرداخت حقوق به کاراولی‌ها

علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن اشاره به پرداخت حقوق به کار اولی‌ها در دولت احتمالی او، گفت:‌ تا زمان پیدا کردن کار مناسب، ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، به این افراد پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در نشستی با نمایندگان اقشار مختلف حضور داشت که گزیده‌هایی از سخنان او را در ادامه می‌خوانید.

-در اقتصاد و مدیریت کانون را روی جهش تولید قرار دادیم که همه امور باید هموارکننده این سیاست باشد. همچنین کارآمدی و خدمت هم یکی از مواردی است که پیشران اقتصاد در نظر گرفته شده و رویکرد اصلی بر روی اصلاح دولت است. چراکه اگر دولت، اصلاح را از خود شروع نکند نمی‌تواند کشور را اصلاح کند و در اقتصاد و سیاست اثرگذار باشد. ۹۰ درصد اقتصاد دولتی است لذا باید دولت تمرکززدایی صورت بگیرد.

-در دولت اقدام و اصلاح، اولویت برنامه‌ها روی فرهنگ و اجتماع است. بحث حوزه و دانشگاه، بحث رسانه و فضای مجازی از اهم مسائل مورد توجه در دولت اقدام و اصلاح است.

-در دولت اقدام و اصلاحT توسعه سلامت و نشاط و رفاه اجتماعی جزء برنامه‌های دارای اهمیت است. در حوزه سلامت پیشگیری از درمان مهم‌تر محسوب می‌شود.

- بحث کار اولی‌ها نیز در دولت اقدام و اصلاح در نظر گرفته شده است و و تا زمان پیدا کردن کار مناسب، ماهی یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت شود.

-در حوزه مسکن ساخت سالانه ۳۰۰ هزار مسکن در دستور کار دولت اقدام و اصلاح قرار دارد که از این تعداد ۱۵۰ هزار مسکن برای محرومین و ۱۵۰ هزار برای زوج‌های جوان است. در کنار ساخت مسکن، اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند.

-در سیاست‌ و امنیت، تحقق مردم سالاری را مدنظر قرار دادیم، جامعه باید بر مدار و آگاهی مردم به سمت پیشرفت برود. علاوه‌بر این، گسترش آزادی‌های مدنی و استیفای حقوق مردم از جمله موارد دارای اولویت در حوزه سیاسی دولت اقدام و اصلاح است. در حوزه عمومی باید بپذیریم که حق اعتراض عمومی به رسمیت شناخته شود که در نماز جمعه‌ها می‌توانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم. واقعیت امر این است که سال ۸۸ هم اقلیتی آشوب کردند و اکثریت به دنبال رای خود بودند.-

-توجه به بخش تعاونی‌ها یک اصل است که در هر عرصه‌ای باید به عنوان نکته جدی به آن توجه کرد در حال حاضر اراضی کشاورزی داریم که منابع طبیعی اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهد اما با مشارکت مردم و تعاونی‌ها می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد. علاوه بر این انحصار خودرو باید شکسته شود. در شرایط فعلی عمده مالیات از تولید گرفته می‌شود و سهم مالیات از اشخاص بسیار پایین است، لذا به دنبال قرار گرفتن در مسیری هستیم که از تولید حداقل مالیات گرفته شود. در حقیقت هر موردی که مخالف تولید است، باید کنار برود و رانت مولود به حوزه تولید داده شود.

-دولت تکلیف ندارد دست در جیب مردم کند. دولت رانتیر که از نفت ارتزاق می‌کرد با محدود شدن فروش آن، از طریق تورم دست در جیب مردم کند. ساخت تمدنی ما مهیا است و نگاه تمدنی نیاز به عنصر انسانی دارد که به رغم وجود این پتانسیل، آنها را مهجور کردند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.