کد مطلب: ۵۸۵۹۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اقدام عجیب شستا در پرداخت سود / سود شستا چقدر است؟

اقدام عجیب شستا در پرداخت سود / سود شستا چقدر است؟

قرار است که شرکت شستا ۱۸ هزار میلیارد تومان از سود خالص سال مالی خود را بین سهامداران نقسیم کند. سود هر سهم شستا ۲۱۹۴ ریال است. اما نکته این است که سود شستا به حساب سجامی سهامداران واریز نمی‌شود و سهامداران باید برای دریافت این سود به بانک مراجعه کنند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، سهامداران شستا می‌توانند از چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ سود سهام شستا را دریافت کنند. سودی که به ازای هر سهم ۲۱۹۴ ریال است.

اگرچه پیش از این شرکت‌های بورسی، سود سهامداران خود را به حساب سجامی آنها واریز می‌کردند اما بر اساس اطلاعیه شستا، سهامداران حقیقی شستا باید برای دریافت سود خود به بانک رفاه مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی و کد سهامداری خود، سود سالانه این شرکت را دریافت کنند.

پرداخت سود سهام شستا به صورت حضوری اقدام عجیبی است. چون طبق مصوبه سازمان بورس تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس موظف هستند تا سودهای تقسمی خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند. این شرکت‌ها هم باید این سود را به شماره شبایی که سهامداران در سامانه سجام اعلام کرده‌اند، واریز کنند.

اما مشخص نیست که چرا شرکت شستا برای پرداخت سود سهامداران خود، آنها را ملکف به مراجعه حضوری به شعب بانک رفاه کارگران کرده است.

شرایط پرداخت سود سهام شستا

بر اساس اطلاعیه شسنا، کلیه سهامداران این شرکت می‌توانند از تاریخ ۴ آبان به کلیه شعب بانک رفاه مراجعه کنند و سود سال مالی خود را دریافت کنند. سهامداران برای دریافت سود شستا باید اصل کارت ملی و کد سهامداری خود را به بانک ارائه دهند.

بر اساس اطلاعیه گروه شستا زمان پرداخت سود شستا برای سهامداران حقیقی از ۴ آبان ماه است. پرداخت سود سهامداران حقیقی شستا، سود سهامداران حقوقی هم پرداخت می‌شود. به عبارتی زمان پرداخت سود سهامداران حقوقی شستا هم از چهارم آبان ماه است. اما سود سهامداران حقوقی به شماره حسابی که اعلام کرده‌اند واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیامک

    با سلام این شرکت متأسفانه با اینکار از نا آگاهی تعداد کثیری از سهامداران بهره برده و پول هنگفتی را در حسابهای خود بلوکه میکنند و تعجب برانگیزتر اینکه سازمان بورس و ناظر سهم چشمهای خود را بسته اند که دلیل آنهم روشن است .

  • ناشناس

    سود تقسیمی125تومنه در مجمع اعلام میکنند آنهایی که سجامیند سودشون بحساب واریز میکنند.

  • ناشناس

    خیلی از شهرها بانک رفاه ندارد. مردم چیکار کنند؟ خیلی افراد اصلا متوجه پرداخت سود نمی شوند. بانک ملی در تمام شهرها وجود دارد چرا بانک رفاه حتما باشد. سود صبا به بانک واریزشد نگرفتم.سود سهام شستا حدود ۵میلیون تومان می شود که به خاطر کرونا و مسافت دور تا مرکز استان نمی توانم بگیرم. سود ها به حساب سجام واریز کنند. چرا برای حقوقی ها باید به حسابشان واریز کنند.

  • ناشناس

    شستا سال پیش سود رو به حساب سجامی واریز کرده ولی امسال میگن برید بانک و یک روز از علاف بشید لطفا سازمان بورس و شرکت سجام پیگیری کنید

  • ناشناس

    درود و صبح بخیر
    ببخشید اگر قبل از مجمع اخیر سهام شستا بخرم مشمول دریافت سود میشوم؟

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر به کسانی که ۳۱شهریود سهم دارن یا کسانی که تا ۲۷مهر خریداری کردن سود میده

    • ناشناس

      سلام اگه موقعی که سهم رفته مجمع سهام رو داشتی بهت تعلق میگیره حالا چه روز قبلش خریده باشی یا بعد مجمع فروخته باشی

  • سام

    تو این 1 سال گذشته بجز شستا و صبا , دیگه چه سهامی بجا سجام گفته برید بانک و حضوری ؟ لطا اطلاع بدین شاید 4 تا سهام دیگه هم داشتیم و اینا اینجوری سودش رو نگه داشتن تو بی اطلاعی ما سهام داران کلک خورده. ایا سهام دیه ای هم بوده حضوری باشه ؟

    • ناشناس

      امین

  • باران

    لطفا یک کمی درباره بورس مطالعه کنیدتو کدال اومده که اونایی ک کد سجام ندارن لطف میکنن اذرماه تشریف میبرن بانک رفاه سود شون میگیرنولی اونایی ک کد سجامی دارند به شماره حسابی که دادند واریز میشهحقوقی ها و صندوق ها هم ک تکلیف شون روشن اونا هم ب بانک مراجعه میکننتا کی باید سوال بپرسینمن یکی هم هر ماه دارم بیمه واریز میکنم آزاد با مصیبت و بیکاری م
    شکرخدا اونایی ک بازنشستگان بیمه هستن وارث دارند بعد از خودشون ، از رزق وروزی بیمه های ما ، استفاده میکنن چرا ناله میکنین ؟؟؟افرادی امثال من ک وارث نداریم باید ناله کنیم ک معلوم نیس بعد بازنشستگی خودمون هم زنده باشیم از بازنشستگی مون استفاده کنیم یا نه

  • ناشناس

    واسه من ریختند به حسابم

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید سود همه شرکتهای بورسی از طریق سجام پرداخت بشود بهتر است من به بانک رفاه رفتم موفق به دریافت سود نشدم.