خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۰۴۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت وام در کدام بانک‌ها متوقف شده است؟

پرداخت وام در کدام بانک‌ها متوقف شده است؟

در زمان باقی مانده تا انتهای سال بانک‌ها پرداخت‌های وام خود را کم کرده‌اند و برخی به صفر رسانده‌اند. سپرده‌های بلندمدت بیشترین شانس را برای دریافت وام به همراه دارد.

در ماه‌های پایانی سال کارها از بخش‌های خصوصی تا سازمان‌های اداری روال کاری متفاوتی را پیش می‌گیرند. بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در روند کاری خود از جمله اعطای وام و تسهیلات تغییراتی را اعمال می‌کنند.

بانک شهر ضمن این که فقط به کارمندان شهرداری وام می‌دهد در نحوه وام سپرده نیز شرایط خاصی را قائل شده است. رئیس یکی از شعب بانک شهر گفت: برای دریافت وام از ما باید شاغل باشید. سپرده شما در بانک تا زمان تسویه حساب نزد بانک می‌ماند و ما 90 درصد سپرده خودتان را به شما وام می‌دهیم.

چرا افراد باید سپرده خود را نزد در این بانک بگذارند و بعد 90 درصد سپرده خود را در قالب وام از بانک بگیرند؟

اپراتور یکی از شعب بانک ملت در خصوص نحوه اعطای تسهیلات این بانک گفت: تا پایان سال دو بسته وام داریم، اولی بسته فرهیختگان است که به اساتید دانشگاهی تعلق می‌گیرد. دومی بسته متخصصان است که به پزشکان، مهندسان، وکلا، دفاتر 110 و کانون‌های زبان وام می‌دهد. اگر مشتری سپرده بلند‌مدت داشته باشد می‌تواند 70 درصد سپرده خود وام بگیرد.

وی در خصوص این که تا قبل از سال جدید امکان گرفتن وام وجود دارد یا خیر افزود: بستگی به این دارد که چه زمانی اقدام کند. تا آخر بهمن ماه پرداخت وام نداریم و اسفند نیز همان ماه مشخص می‌شود.

در بانک رفاه نیز وامی در اسفند ماه پرداخت نمی‌شود، اپراتور این بانک گفت: در اسفند ماه پرداخت وام خیلی کم است و بهمن هم تقریبا تمام شده است. در اسفند ماه چون هزینه‌های وام زیاد است، پرداخت خیلی کم است و طبق ضوابط داخلی بانک رفاه بین بیستم تا سی‌ام هر ماه پرداختی نداریم و فقط 4 روز وقت است. در حال حاضر بودجه آزاد نداریم، یعنی مشتری باید بودجه خودش را تامین کند. یعنی سپرده‌گذاری کنید و بعد از چند ماه امتیاز وام دریافت کنید و وام بگیرید.

در بانک ملی نیز هیچگونه وامی تا فروردین ماه سال 1398 پرداخت نمی‌شود، مسئول پرداخت وام و تسهیلات در یکی از شعب بانک ملی گفت: جلوی پرداخت وام در تمامی شعب گرفته شده است.

در بانک پاسارگاد نیز 70 درصد سپرده‌ها وام پرداخت می‌شود و وام آزاد وجود ندارد.

اپراتور بانک پارسیان درخصوص پرداخت وام تا انتهای سال جاری گفت: همیشه پرداخت وام داریم و بستگی به وثیقه تعریف می‌شود. مثلا این ماه روی سفته وام نداریم و روی ملک و سپرده وام می‌دهیم. برای اسفند ماه دقیقا یکم اسفند ماه مشخص می‌شود. اگر سپرده داشته باشید همین الان هم می‌توانیم وام دهیم.

وی درباره مقدار سود و وام برآمده از سپرده گفت: نرخ سود سپرده 20 درصد است و سود وامی که می‌دهیم 18 درصد است. معادل 70 درصد سپرده وام می‌دهیم.

اپراتور موسسه مالی و اعتباری ملل گفت: اکثر بانک‌ها در اسفند وام نمی‌دهند. از نیمه اسفند به طور قطع وامی پرداخت نمی‌شود، درباره قبل از آن هنوز به ما ابلاغ نشده که وام ندهیم و بستگی به زمان مراجعه مشتریان دارد.

در بانک آینده نیز وام در سال آینده پرداخته می‌شود. اپراتور این بانک گفت: برای دریافت وام باید سپرده بهاور باز کنید که چند ماه زمان می‌برد تا به مرحله دریافت وام برسد که به بهار سال آینده موکول می‌شود.

در این بانک دو برابر نرخ سپرده تا سقف 200 میلیون وام داده می‌شود.

اپراتور بانک صادرات گفت: قانونی در این خصوص وجود ندارد که از بهمن یا اسفند بسته شود و تا جایی که بتوانیم پرداخت کنیم این کار را انجام می‌دهیم.

اپراتور بانک سپه نیز پرداخت وام از سوی این بانک را به سال آینده موکول کرد و گفت: بودجه بهمن را تا این لحظه نداده‌اند، هفته بعد سر بزنید، شاید بودجه را اختصاص داده باشند.

وی در جواب اینکه در وضعیتی که بودجه بهمن پس از گذشت بیش از دو هفته پرداخت نکرده‌اند بودجه اسفند چه می‌شود گفت: اسفند بودجه نداریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.