کد مطلب: ۱۹۸۷۳۳

پیشرفت مد و لباس با توجه به بخش علمی دانشگاهی

پیشرفت مد و لباس با توجه به بخش علمی دانشگاهی

رئیس کمیته علمی دانشگاهی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: نخستین گام توسعه و پیشرفت در عرصه مد و لباس، توجه به بخش علمی دانشگاهی و کاربردی‌تر کردن مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان در این زمینه است.

انسیه زاهدی با بیان اینکه بخش علمی دانشگاهی نوآوری‌ها و نیازهای کشور را مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: جشنواره مد و لباس فجر، انعکاس بخش کوچکی از فعالیت‌های بنیاد ساماندهی مد و لباس کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: نگاه بخش علمی دانشگاهی به حوزه مد و لباس، نگاه به یک جریان و چرخه کامل تولید از نخ، پارچه، طراحی، صنعت، بازار و رقابت بین المللی است.

زاهدی گفت: دانشگاه از نظر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش علمی دانشگاهی، تولید محتوا و به‌روز‌رسانی آن، کامل کردن دانش و مهارت موجود به وسیله پژوهش‌ها و مطالعات اساتید با تمرکز بر مکاتب مد مطرح جهان و نیز تهیه پایان نامه‌ها و رساله‌های مرتبط تاثیر زیادی در جشنواره مد و لباس فجر دارد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با جهان، وضعیت مد، در کشور ما دچار چالش‌های زیادی است، افزود: صنعت در دستیابی به فناوری‌های روز، آزادتر و موفق‌تر از دانشگاه‌ها عمل کرده و دانشگاه در تولید طرح‌های جدید تلاش زیادی کرده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، نسبت به صنعت نیز پیشتازی کند.

رئیس کمیته علمی دانشگاهی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر افزود: در سال‌های اخیر با تشکیل کارگروه‌های متشکل از همه بخش‌ها در جریان مد و لباس کشور، نیازهای اصلی در تولید محتوا شناسایی شده و با حضور نمایندگانی از همه دانشگاه‌ها، همفکری و هدف گذاری برای جهت دهی تحقیقات و پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌های میان رشته‌ای مد و لباس مانند علمی، فرهنگی، مدیریتی، بازاریابی، بین الملل، برندسازی و شناسایی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 6 تا 13 اسفند ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.