کد مطلب: ۳۶۴۹۰۹

پیش‌بینی ارزانی قیمت نفت / برگشت نفت به کانال ۷۰ دلار

پیش‌بینی ارزانی قیمت نفت / برگشت نفت به کانال 70 دلار

موسسه گلدمن سَکس در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده که قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری، به دنبال اتمام توافق کاهش تولید و افزایش دوباره تولید شیل آمریکا، کاهش یافته و در سال 2020 به 60 دلار می‌رسد.

در حالی که قیمت نفت روز گذشته به دنبال اقدامات کاخ سفید (تحریم جدید این کشور علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران) افزایش یافته بود، امروز اندکی ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، هر بشکه نفت خام برنت امروز با قیمت 70.62 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم به 64.10 دلار رسید.

این در حالی است که نفت برنت در هفته‌ای که گذشت رکورد جدیدی را ثبت کرد و به بالاترین رقم پنج ماه گذشته (نوامبر 2018) تاکنون رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی قیمت نفت حدود 30 درصد رشد داشته که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به کاهش تولید چشمگیر کشورهای اوپک به‌ویژه عربستان، ناآرامی‌ها در لیبی و تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران و ونزوئلا اشاره کرد.

این در حالی است که سرعت تولید نفت شیل آمریکا هم در هفته‌های اخیر آهسته شده است.

کارشناسان حوزه نفت در موسسه گلدمن سَکس استدلال می‌کنند که این روند صعودی در بازار نفت ادامه خواهد یافت.

در گزارشی از سوی این موسسه آمده است: عوامل ژئوپولتیک از جمله تحریم‌های آمریکا و ناآرامی‌ها و همچنین کاهش رشد تولید شیل در نیمه اول سال 2019 ادامه خواهد یافت. با این حال قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری با اتمام توافق کاهش تولید و افزایش دوباره تولید شیل آمریکا، کاهش خواهد یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که عربستان سعودی به وضوح برای تمدید توافق کاهش تولید تمایل نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد روسیه چندان برای ادامه آن اشتیاقی ندارد.

این موسسه خدمات مالی و بانکداری در آمریکا همچنین قیمت نفت 60 دلاری را برای سال 2020 پیش‌بینی کرده است.

در عین حال، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود، رشد اقتصاد جهان از 3.6 درصد در سال گذشته را به 3.3 درصد در سال جاری کاهش داده است. به این ترتیب انتظار می‌رود ارز ملی در اقتصادهای نوظهور در مقایسه با دلار افت کند و تقاضا از سوی این کشورها برای نفت کاهش یابد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.