کد مطلب: ۵۸۰۴۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس تا پایان شهریور / بازار باز هم منفی است؟

پیش‌بینی بورس تا پایان شهریور / بازار باز هم منفی است؟

هفته گذشته افت شاخص آن را در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار داد. روند بازار سهام در هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بازار سهام با افت شاخص رو به رو شد و به کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم در تمام روزهای هفته گذشته با افت رو به رو شد و این مساله نشان از روند نامتعادل و منفی گروه‌های کوچک بازار داشت.

روزهای گذشته سیگنال‌های منفی به صنایع فولاد، سیمان و خودرو داده شد و مانعی بر سر راه رشد این نمادها بود. اما در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خبر آزادسازی واردات خودرو در کشور توانست تا حد خوبی در تحرکات گروه خودرویی موثر واقع شود. اما نظر کارشناسان درباره بازار سهام چیست؟

شاهین احمدی،کارشناس بازار سهام درباره روند بورس هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: درباره روند شاخص در حال حاضر نمی‌توان نظری داد، اما خیلی از سهم‌ها در چند روز گذشته کاهش قیمت داشتند و ابهام در وضعیت مذاکرات و نرخ دلار علت اصلی این موضوع بوده است.

احمدی افزود: دولت هنوز موضع اصلی خود را درباره صنایعی مثل خودرو، فولاد و مسکن مشخص نکرده و همین موضوع به اظهار نظرات مختلف در این حوزه‌ها و نااطمینانی در بازارها منجر شده است.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بازار سهام گفت: محرک اصلی بورس ابهاماتی هستند که باید برطرف شوند. ابهام اصلی در حال حاضر مذاکرات برجام است.

اشتیاقی گفت: در وهله بعدی اگر سیاست‌های مربوط به قیمت‌گذاری دستوری حل و فصل شود ابهام و بی‌اعتمادی در بازار کمتر می‌شود. در حال حاضر موضوع قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف ایجاد شوک و هیجان کرده است.

این کارشناس بازار درباره روند بازار هفته آینده پیش‌بینی کرد: هفته آینده بازار با روند نوسانی همراه است و شاخص کل در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حرکت خواهد بود.
وی در بخش دیگری اضافه کرد: در حال حاضر عوامل مثبت اثرگذار در بازار به لحاظ بنیادی بیشتر از عوامل منفی اثرگذار در بازار است پس احتمال رشد و شکل گرفتن تحرکات صعودی بیشتر است.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    اخه این چه وضعیتی هست ؟
    خدا را گواه میگیرم تا زمانی که دهقان دهنوی و این مدیران و رییسانی که توسط روحانی مسئولیت بر عهده دارند به هیچ عنوان اجازه رشد درست و حسابی به بورس نخواهند داد ..

  • باران

    جمعیت کشورهای عضو این سازمان را در مقایسه با جمعیت کل دنیا مقایسه کن و ببین چه تأثیری در رشد اقتصادی خواهد داشت.

  • ناشناس

    من اومدم بیرون ولی بمحض اینکه شرایط یکم روشن بشه بلحاظ سیاست گذاری دولت سیزدهم دوباره با قدرت برمیگردم.همه مث من هستند و اینده روشنه

  • ناشناس

    اگه عرضه اولیه سنگین نباشه صعودیه

  • ناشناس

    اگه عرضه اولیه بزاره بازار رشد خوبی میکنه

  • ناشناس

    نوبتی هم باشه نوبت سهم شستا و وتجارته تو این مدت مثل فنر جمع شدن وقت پرتابه

    • ناشناس

      هرچی نوبتی باشه بورس نوبتی نیست مگر بخاطر نوسانگیری
      چون سهام خوب و بد مشخص هستند و نوبت ندارند

  • ناشناس

    به گزارش تحریریه
    بازار شنبه در انتظار اثر شوک جدید به قیمت دلار
    عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای درآمد تا پای کشورمان به بازار بسیار بزرگ کشورهای عضو باز شود. و وزن ایران را در مذاکرات احیای برجام برای چانه زنی با طرف های غربی افزایش دهد.
    این شوک به بازار ارز که در روز تعطیل رقم خورد در بازار فردا اثر خود را نشان خواهد داد و فشار بر کاهش را بیشتر می کند. اگرچه به دلیل بقای دلار 4200 تومانی بعید به نظر می رسد که حریف بازارسازی ذی نفعان گیرنده ارز ترجیحی شود.

    • فیروزنیا

      چه فشار بر کاهش (کاهش قیمت) راه انداختی دوست من !
      عضویت در شانگهای یعنی افزایش صادارات و سهولت در واردات.
      شما چرا مسئله را وارونه جلوه میدهی !
      این عضویت یعنی رشد سود دهی همهء شرکتها به خصوص صادرات محور و افزایش قیمت و بنیاد سهامشان و به طبع فشار بر تقاضای سهام (افزایش قیمت) .
      اگه عضو نمیشدیم چه میگفتی ؟!
      لابد ادعا داشتی که فشار بر افزایش بیشتر خواهد شد !
      چی میزنی داداش که اینطوری وارونه راه میری !؟

    • ناشناس

      تجارت نیوز جواب این پسر عموی کم حواس را دادم منتظر جوابه

  • ناشناس

    باسلام
    باتوجه به گرانی اخیر برق بر روی قبوض مصرفی خانگی و براساس تبصره 15 قانون بودجه 1400تعرفه 80 تومانی برای هر کیلووات ساعت به صورت متغیر از 300 الی 600 تومان به ازای هرکیلو وات ساعت برای صنایع افزایش پیدا کرده لذا تعرفه برق از اردیبهشت ماه 1400 قابل اجرا میباشد.و گروه های پیشرو تا سال آینده به نظر بنده حقیر نیروگاهیها هستند

  • ناشناس

    این ملت دلشون خودشون برن تو ضرر. عزیزان بکشین بیرون از این بورس طرف ایان بازار فقط و فقط ضرر و بدبختی و خانمان سوزی هستش خودتون بیچاره نکنید

  • ناشناس

    ربطی به گزارش یکماهه و دوماهه نداره مردم پولشون کشیدن بیرون از بورس البته نه مردم عادی خواص و بعد از اون شاخص سکته کرد .. آیتم از اقای ریسی