کد مطلب: ۴۸۳۱۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا چه می‌شود؟ / رشد سهم‌های کوچک ادامه دارد

بورس فردا چه می‌شود؟ / رشد سهم‌های کوچک ادامه دارد

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل تحث تاثیر عرضه در نمادهای ارزمحور 5 هزار واحد افت داشت اما با ادامه معاملات شاخص کل با هزار واحد رشد به کار خود پایان داد. اما بازار فردا چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازار هفته گذشته با تعادل به پایان رسید و سهم‌های کوچک بیشترین سود را کسب کردند، اما بازار فردا چگونه خواهد بود؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: فعلا بازار در حالت تعادلی و کمی رو به مثبت قرار دارد و به نظر می‌رسد روند رشد سهم‌های کوچک ادامه‌دار خواهد بود. تعادل رو به بالا در بازار سهام به دلیل رشد قیمت دلار است. اگر قیمت دلار افت کند احتمالا بازار سهام نیز افت خواهد کرد. بازار تا انتخابات آمریکا به دلیل عدم اطمینان به قیمت دلار نوسانی است اما بعد از انتخابات و شانس بیشتر پیروزی بایدن، روند تعادلی خواهد داشت.

او در رابطه با افزایش نرخ سود بانکی گفت: این کار برای بازار سهام تبعات منفی دارد اما به نظرم افزایش نرخ سود بانکی پیشنهاد بدی نیست اما به بعد از انتخابات آمریکا موکول می‌شود.

اما آیا خبر تحریم‌های بانکی جدید می‌تواند اثری بر بازار سرمایه بگذارد؟ به گفته رضایتی اخبار جدید تحریم‌ها اثری بر بازار ندارد چراکه این اخبار تکراری است و پیش از این هم بانک‌های ما تحریم بوده‌اند. به همین دلیل بازار سرمایه واکنشی به این خبر نشان نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس صعودی ایه قطعا قطعا تا پایان اسفند ماه چون دیگه جا نداره.هرکی زرنگ باشه سهام دار باشه پولشو میزاره تا عید بعد نتیجه صبرشم میگیره قطعا
    بورس اصلاح هم داره اگه اصلاح نداشته باشه که همه کل زندگیشونو میزارن و میلیاردر میشن
    فقط تا عید صبر کنید صبر صبر صبر کنید و سهام داری کنید??

    • مجید

      قربون ادم چیز فهم

  • آلیکوه

    بورس فردا منفیه
    تاسشنبه منفی خواهد بود

  • ناشناس

    اوناییکه سهامشان را فروختند و همچنین دلالان دلار و سکه . میان اینجا پیامها و نظرات بر ضد بورس میزارن . به کوری چشم همه حسودان .بورس دیگه نزول نداره و بر مدار رشد و صعوده . عزیزان سهامدار انشااله پرسود و سلامت باشید

    • سلام

      آره جون خودت آخرش میمیری از گشنگی

  • رابییین

    دوستان…..از اشتباهات خود درس بگیرید و آنها را تکرار نکنید……. به امید روزهای سبز././

  • ايران دوست

    بورس تابع منطق سرمايه گزاران است ،در واقع شراىط اقتصادى كشور عامل تصميم گيرى همه افراد براى انتخاب بين سپرده در بانك خرىد سهام در بورس ،و تبديل سرمايه به طلا و ارز است ،اما واقعيت ارزش پول ملى امروز و پيش بينى آينده آن كه سقوط بيشتر ارزش انرا ترسيم ميكند ،اما چرا؟١، دولت بايد هزينه جارى را تامين كند و حتى افزايش دهد پس باىد پول چاپ كند يا از مردم بگيرد از دارندگان سرمايه مثل ماليات ،٢،سرمايه داران اين مشگل دولت را مىدانند پس به دنبال راهى براى حفظ ارزش سرمايه خود هستند،٣،تا وقتى سرمايه در بورس نقدشوندگى داشته باشد و ارزش سهام رشد كند انتخاب ٣٠دزصد مردم ميتواند باشد،٤ سهام شركت هاى بزرگ كه سرنوشت اقتصادى آن به دولت وابسته است و هم دولت به آن مثل بانك ها ،پالايشگاه ها و پتروشيمى و توليد فولاد انتخاب اول سهام داران خواهد بود ،٥ اگر كاهش ارزش پول ملى با شيب ملايم و كنترل شده ادامه يابد سهام داران بورس در اين بازار ميمانند اما اگر نوسان ارز از كنترل خارج شود بورس قربانى بزرگ و اصلى در مقايسه با بازارهاى موازى سرمايه خواهد بود ،نتيجه رىسك خرىد سهام كوچك توجيه شرايط اقتصادى امروز كشور را نخواهد داشت ،

  • ناشناس

    سلام…

  • حسین

    رفته رفته به تعادل میرسیم

  • سلام

    بورس فردا چه می‌شود؟ بگو ایران فردا چه میشود
    خیلی بدبخت تر از امروز
    خیلی سیاه تر از امروز
    خیلی جهنم تر از امروز

  • معلم بازنشسته

    سلام. من که از بورس هیچ اطلاعاتی نداشتم. تا اینکه دولت سهام عدالت را به تعبیر خودش آزاد کرد ودر بورس به نمایش گذاشت.
    لذافقط یک فقره ضرر امثال من از بورس .کاهش پنج میلیونی ارزش سهام عدالت بود.
    مگر کل سهام عدالت چقدر ارزش داشت که 5 میلیون ان هم با شارلاتان بازی بورسی ها دود شد.
    امروز قیمت یک عدد سکه 16 میلیون شده .در صورتیکه ارزش سهام 492 هزاری من شده 13 میلیون.
    دولت بزرگوار خسته نباشی . گرگهای والستریت دستتون درد نکنه . خوب گند زدید به زندگی مردم.

  • ناشناس

    بااینکه همه نارحت میشن ولی تا بعد انتخابات امریکا منفی