کد مطلب: ۴۷۶۴۹۲

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ شهریور ۹۹ / عامل نوسان‌های اخیر بورس کیست؟

پیش‌بینی بورس فردا 23 شهریور 99 / عامل نوسان‌های اخیر بورس کیست؟

در شروع معاملات امروز بازار سهام همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازار روندی مثبت داشت و بیش از 1.5 درصد رشد کرد ولی شاخص هم‌وزن و ارزش معاملات روندی منفی داشتند. بازار سهام فردا چه می‌شود؟

باقر خادمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به قیمت دلار گفت: با توجه به اصلاح قیمتی 30 تا 50 درصدی بازا سرمایه و گذشتن دلار از کانال 25 هزار تومان، افت بازار سهام به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست. البته برخی از سهم‌ها که رشد زیادی داشته‌اند، در اصلاح بازار هم ریزش بیشتری داشته‌اند. اما سهام‌های بنیادین و دلارمحور به نقطه کم ریسکی رسیده‌اند.

او در رابطه با بازار فردا گفت: با توجه به افزایش عرضه در ساعات پایانی بازار امروز، احتمالا بازار فردا در شروع کار با فشار عرضه روبه‌رو خواهد شد اما از نیمه دوم بازار به بعد شاهد روند صعودی خواهیم بود.

او در رابطه با تخصیص منابع برای حمایت از بازار افزود: بازار سرمایه باید راه خودش را برود و کسی در این بازار دخالت نکند، اما به نظر من حتی اگر از سمت صندوق توسعه حمایتی هم صورت نگیرد به دلیل تقاضای بالای بازار روند مثبت خودش را از سر می‌گیرد هرچند کمی آهسته‌تر در این روند پیش‌روی کند. بازار سرمایه باید طبیعی رشد کند و طبیعی اصلاح شود اما وقتی غیرطبیعی بالا و پایین شود بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه به وجود می‌آید و این موضوع در بلندمدت به نفع بازار سرمایه نیست.

وی در رابطه با عامل نوسان‌های اخیر بورس گفت: قاعدتا بازیگر اصلی بازار دولت است و به دلیل کمبود بودجه، عرضه شرکت‌های دولتی و نوسان‌گیری از بازارهای مختلف بازار سهام را هدایت می‌کند که در این شرایط اقتصادی، خیلی موضوع دور از انتظاری از دولت نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تمام پیش بینی ها کشکه?
    دو ماه هست هیچ کدوم از پیش بینی ها درست از آب در نمیاد!!!

  • ناشناس

    به روشني واضح است كه به زور سعي دارند بورس و شاخص را صعودي نشان دهند كه سهامداران بمانند

  • ناشناس

    بسم الله الرحمن الرحیم
    این دولت باید پاسخ گو باشدچون مردم رافریب داده است.

    • ناشناس

      ملت را بین بازی زرگری جناحی خودشان برای رسیدن به قدرت وثروت و… دارندله وخمیر می کنند.

  • ناشناس

    آقا این بیشرف های حقوفی بورسو خراب کردن و تا کل سرمایه ما را از دستمون نگیرند ول کن نیستند

  • ناشناس

    اسکل تو حرف نزن ما خر نیستیم دوباره پولمون رو از دلار بیاریم تو بورس تا داره قیمت دلار جذاب میشه 40 رو میبینه حالا هی منت مردم رو بکشید که برگردید به بورس هیچ عاقلی بر میگرده

    • ناشناس

      واقعا که.بورس نرو ولی خوشحالی دلار میسه ۴۰ تومن.کلی زندگی‌ روزمرت از صبح تا شب باید به نرخ دلار زندکی کنی.بشه ۴ تومن دیگه نفس هم نمیسه کشید.ولی حتما ریزش میکنه

    • ناشناس

      دلار وطلا فعلا ول هس

  • ناشناس

    از تازو وارد ها هم خواهشم اینکه صبر پیشه کنند

  • مسعود

    سلام جناب باقری بازار صعودی امروز 23 شهریور همه رو شوکه کرد

  • ناشناس

    سَلام من در بازار هیچ ضرری نداشتم بر خلاف همه ده روز قبل از ریزش استرس داشتم که کی شروع میشه.. وچهار روز قبلش فروختم.. نه دستم به جایی بند هس نه چیزی..یه نگین تراش ساده هستم. بابا طمع زیاد به ضرر برد همه رو.. چه کار تحلیل ها دارید.. خودتون میدیدید بورس ایران حداقل 30درصد حباب داره. حباب ترکید وهیجانات هم بهش چسبید شد گگلوله برف رها شده. الان هم اگه نفروشید ضرر متوقف میشه.. چون حباب ریخته.. وهیجانات داره ضرر میزنه.. بورس دیگه زیان نمیده.. ولی سود هم نیس

  • ناشناس

    روزی هم که مثبته بازار پایانی منفیه

  • ناشناس

    عوض اینکه تو این شرایط کرونا دستمونو بگیرن هرچی هم داشتیم ازمون غاپیدن…. این اگه اسمش غارتگری نیست پس چیه