کد مطلب: ۵۸۷۹۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت دلهره به بورس / بورس در انتظار شوک جدید است؟

بازگشت دلهره به بورس / بورس در انتظار شوک جدید است؟

هفته گذشته شاخص کل بورس در تمام روزها با افت رو به رو شد و در آخرین روز معاملاتی هم در محدوده یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد قرار گرفت. آیا هفته آینده شاخص کل بورس به ۱٫۳ میلیون واحد می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بازار سهام با خبر خداحافطی رئیس سازمان بورس به کار خود پایان داد و دقیقا دو روز بعد، رئیس جدید این سازمان معرفی شد. مجید عشقی از این پس سکان‌دار سازمان بورس است.

بازار این هفته در حالی آغاز به کار می‌کند که هنوز سیاست‌های رئیس جدید سازمان بورس مشخص نشده است. بنابراین بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن افت قیمت دلار و فروش اوراق توسط دولت، این هفته باید منتظر شوک جدیدی باشد.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامی خود دلایل ریزش بازار در روزهای گذشته را افت قیمت دلار، بلاتکلیفی ریاست سازمان بورس و افزایش نرخ بهره اعلام کرد. همچنین این کارشناس بازار درباره روند بازار سهام به تجارت‌نیوز گفت: تحرکات بازار هفته آینده نوسانی یا خنثی است و گروه‌های پیشرو هم بانکی‌ها و پتروشیمی‌ها هستند.

همچنین مهدی ساسانی در اینستاگرام خود نوشت: «شرایط بازار خوب نیست و اگر شاخص محدوده یک میلیون و ۳۸۰ را هم از دست بدهد تا یک میلیون و ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار واحد افت خواهد داشت.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه در حالی روند بازار را برای هفته آینده مثبت ارزیابی کردند که احتمال دستکاری شاخص را دادند.

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    وقتی شاخص ریزش می‌کنه از نظر کارشناسان تجارت نیوز طبیعی است اما وقتی که احساس می‌کنند شاخص رشد خواهد کرد میگویند دستکاری در شاخصخب راحت بگوید هدفمان سوق دادن مردم به سوی رمز ارزها است چرا این همه کش و قوس می‌کنید.

  • ناشناس

    کارشناس آخری از لحاظ تکنیکال درست گفته و باسواده ولی مهم ورود پوله هرجا خریدار وارد بشه نزول تمام میشه حتی همین فردا وگرنه بله اگر ۱۳۰۰ هم از دست بده تا همون حمایت همیشگی ۱۱۰۰ که اینبار ضعیفتر هم شده و حتی ۹۰۰ هزار هم شاید پایین بره متاسفانه

  • فیروزنیا

    میتونستی تیتر کنی ( شاخص مجددا” اقدام به کف سازی مطمئن کرد ) تا اینکه بگی شاخص کانال ۱۴۰۰ را از دست داد.
    به نظ شما اگر ما بودیم ، شما نمیگفتید که آخه داداش این کارشناسهای بورسی مگرفقط از اعلام نظر در تجارت نیوز و این نشریه و آن پیج امرار معاش میکنند، جان من از ما نمی پرسیدید که ، اینها که کارشناس سهام هستند ، به عقل جور در می آید که خودشان یا کارفرمایشان نفع و سرمایه گذاری در این بازار نداشته باشند ؟ !!!
    بله قبول دارم در گذران زندگی انسان که باد و هوا نمیخورند آنها هم انسان هستند و خواهان رشد ، ترقی و رفاه در زندگی ، تحصیلات کرده که بهره اش را ببرد و علم و منطق این کار را آموخته ، بله با عقل جور در نمی آید که اگر سرمایه ائی داشته که اکنون تقریبا” همه هم ، کم و بیش سرمایه ائی دارند ، آن را در راستای تحصیلات و علم خود بسیج نکند .
    پس حداقل به قدر سرمایهء خودشان ، کارشناسهایتان هم مطمئنا” سرمایه گذاری در این بازار دارند .
    لذا نظر این کارشناسان هم یقینا” جهتدار و به نفع خود و هکذا با ایجاد جو هیجانی به سان گل آلود کردن آب و ماهی گیری است .
    یا حق
    موافقین + مخالفین –

  • ناشناس

    منتشرکنید بازم کارشناسان سهام بررسی کنند
    چندماه پیش مقداری پول سهام را فروختم دادم تخم مرغ شانه ای 28000تومان البته چند خاور کارتنی خریدم گذاشتم سردخانه و تا الان یکجا چند روز پیش فروختم 44000تومان همون سهامی که فروخته بودم بازم 30% اومده پایین تر شما خودت محاسبه کن چرا مردم اعتماد به بازار سرمایه ندارند

    • ناشناس

      دوست عزیز اگر سرخانه جا دارد سهامامونم بیاریم بزاریم سردخانه شاید فرجی شد .????

    • ناشناس

      چه کاسبی هستی قیمت برق و هزینه ات را حساب نمیکنی؟
      ضمنا تخم مرغ را نمیشه چندسال نگه داشت بیشتر نگهداری جوجه میشه
      ولی سهام را بعضی چند سال پیش خریدن مدت زیادی قیمتها درجا زده گاهی کاهش هم داشته و نگهداشتند پارسال ده برابر سود کردند فروختند
      البته آینده بورس را کسی ندیده

  • ناشناس

    حالشو ببرین این هفته عوض اون یک هفته خونین مثبته

  • ناشناس

    ۹

  • ناشناس

    صبور باشید/سهامداری کنید/نوسانگیری رو با سودهای بالاتر انجام بدین نوسان حقوقی و نمیشه گرفت این عزیزان تا دلتون بخاد سهم ۱۰۰ تومنی و زیر ۱۰۰ تومنی دارن سهم هاتون و از دست ندین بازار سهام بعد از ۵ سال برای شما سود عالی خواهد داشت در ضمن انقدر عرضه اولیه میاد و اصلاح میشه تا شاخص از حباب در بیاد.

  • ??

    ??

  • امیر

    ضمن نتشکر از تجارت نیوز عزیز و انعکاس پیشبینی روند بازار توسط بهترین کارشناسان بورس.خیلی از نظرات دوستان سهامدار این صفحه برام جالبه که بورس رو به تخم مرغ و قیمت اون و مرغ و گوشت ربط میدن.دوستان بورس مقوله حرفه ای و جدا از تخم مرغ هست و به خیلی از موارد و سیاست ها و شرایط بستگی داره نه اینکه مثلا تخم مرغ اینقدره ولی سهامم چرا منفیه!!!فقط به تحلیل کارشناسان سایت نگاه کنید و نتیجه گیری کنید.پر سود باشید

  • امیر

    انشالله بازار یه مدتی منفی باشه تا به کف حمایتی و معتبر خودش برسه.و سپس رشد آرام و بدون هیجان بهترین حالت هست که میتونه اتفاق بیفته