کد مطلب: ۴۸۶۳۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته بعد / اخباری که احتمالا بر سهام تاثیر خواهند داشت

پیش‌بینی بورس هفته بعد / اخباری که احتمالا بر سهام تاثیر خواهند داشت

بازار سهام این هفته طبق انتظار عمل نکرد و بیش از 9 درصد دیگر افت را ثبت کرد. در مجموع طی مهر ماه این بازار بیش از 12 درصد بازدهی منفی داشت و طی سه ماه اخیر هم این میزان افت به 30 درصد می‌رسد. آیا عقب ماندگی بورس جبران خواهد شد؟ چه اخباری از آینده بازار سهام در دسترس است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام این هفته طبق انتظار عمل نکرد و بیش از 9 درصد دیگر افت را ثبت کرد. در مجموع طی مهر ماه این بازار بیش از 12 درصد بازدهی منفی داشت و طی سه ماه اخیر هم این میزان افت به 30 درصد می‌رسد. آیا عقب ماندگی بورس جبران خواهد شد؟ چه اخباری از آینده بازار سهام در دسترس است؟

ـ وزیر صنعت گفته است: شرایط برای افزایش صادرات کشور در شش ماهه دوم سال جاری فراهم است.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: با تهاتر نفت با کالاهای اساسی می توانیم باعث افزایش تجارت خارجی شویم.

ـ رییس کل بانک مرکزی ایران خطاب به رییس صندوق بین‌لمللی پول گفته است: ما از صندوق انتظار داریم فارغ از فشار آمریکا تقاضای وام ایران را تصویب کند و در همین ارتباط رئیس صندوق بین‌المللی پول توضیح داد: شرایط ایران را درک و تلاش می‌کنیم امکان بهره‌مندی همه کشورها از این وام فراهم شود.

ـ مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد که شرکت «گسترش الکترونیک ایران» (که تنها سهام‌دار ایرانی ایرانسل است) قصد دارد به زودی وارد بورس شود. او همچنین تاکید کرد که سرمایه‌گذار خارجی ایرانسل یعنی گروه MTN برنامه کوتاه‌مدتی برای خروج از بازار ایران ندارد.

ـ بانک جهانی پیش بینی کرد تورم ایران تا دو سال دیگر به ۲۳ درصد کاهش پیدا کند.

ـ رئیس مجلس گفت: در سه روز گذشته نیز با وزرای اقتصادی جلساتی داشتیم که با تصمیماتی که در این جلسات گرفته شد، مطمئن هستیم شاهد تداوم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس خواهیم بود که در فرصت مناسب توضیحات آن را نیز به اطلاع مردم می‌رسانیم.

ـ سخنگوی دولت درباره حمایت صندوق توسعه از بورس گفته است: اکنون این کار در فرآیند اجرا است. با توجه به پیچیدگی‌ها و ابهاماتی همچون نرخ و مدت سپرده‌گذاری و نحوه بازگشت منابع به صندوق توسعه ملی، به‌منظور رفع این ابهامات و نیز برخی ابهامات دستگاه‌های نظارتی، موضوع در هیات امنای صندوق در مورخ دوم مهر مطرح و ابهامات آن برطرف شد. ربیعی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها این بود که اختصاص ارز موجب افزایش پایه پولی می‌شود، گفت: پرداخت‌ها از منابع ریالی صندوق انجام می‌شود و در مرحله اول هزار میلیارد تومان تامین و پس از امضای قرارداد توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد و این پرداخت‌ها در چند مرحله به‌طور مداوم ادامه خواهد داشت.

ـ محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام هفته بعد گفته است: بازار سهام بین شاخص یک میلیون و 340 هزار تا یک میلیون و 500 هزار واحد نوسان خواهد داشت و به نظرم در هفته آینده شاخص کل در همین محدوده نوسان داشته باشد. سهم‌های بازار سهام مانند گذشته رشد نخواهد کرد و باید در انتخاب سهم ارزنده دقت کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    هرچه به سرمان میاد خودمون مقصریم .یاد گرفتیم همش گردن دیگری بندازیم .میگن مرغ گرون میشود همه صف میکشیم یخچالهارو پر مرغ میکنیم .هرچه شایعه میکنن صریع میریم تو بازار مغازه ها رو خالی میکنیم .حالا میگن بورس ریزش داره صریع میفروشیم .عجبمان میشود به ولله حقمونه .هرچه کنیم کشت همان رو درو میکنیم .ایشالله بد تر از این بشه .من خودم سهام دارم .بااینکه کلی ضرر کردم ولی یک سهم هم نفروختم .میخواین راه یک ساله رو یک روزه برین .بخورین نوش جان .ولی ما صبر میکنیم خداوند باصابرین است ..این پیام منو کپی کنید. 3 ماه دیگه میفهمین منظورم چیه .

    • ناشناس

      سه ماه دیگه اگه از گشنگی نمردی میبینیمت

    • حسن

      داداش خودت چقدر با این حرفت اعتقاد داری؟! خخخخ

    • علی

      احسنت بر شما که حامی دزدها هستید. شما به حمایتت ادامه بده. نا امید نشو. بالاخره این سیستم به امثال شما هم نیازمنده

    • علی

      ایول داری داداش اونکه فروخت ضرر کرد اونکه نگه داشت و خرید برنده شد . من با تو موافقم

    • علی

      اگه یاد بگیریم گشنگی چشم و دل رو با گشنگی واقعی قاطی نکنیم . اون وقت میفهمیم که گشنه نیستیم .

  • مجید

    میگویند بازار سهام مثل قبل رشد نخواهد داشت کاری ندارد ما هم از بازار بورس در خواهیم آمد . به قول بابا پنجلی به جهندم که رشد نداشته باشد ببینیم خراب شدن بورس کی بیشتر از همه ضرر میکند مردم یا دولت الان دولت دیگر نمیتواند سهامی در بورس به فروش رساند حتی سهامی ۱ ریال بله یک ریال تازه یک ریال هم ضرر است هر کس بخرد.

  • ناشناس

    تاکی‌میخواید‌دروغ‌بگید

    • ناشناس

      از گوبلز ب پرسید

  • ناشناس

    اقایان و خانوم های عزیز تحریم اینا همشون. کشک هست واسه کشوری که بااین همه منابع داره مزخرف کلمه تحریم فقط اینا بی همه چیزا به اختلاس عادت کردن پول مردم رو میکشن بالا چه بورس چه طلا چه دلار

  • Md

    دوستان سلام اگربازاردر میان مدت ضررهای مردم راجبران کرد بدانید بازار روند صحیح خود رادارد درغیر این صورت سازمان بورس ودولت نسبت به سرمایه وزندگی مردم یک دزدی وخیانت آشکاروخلاف شرع وضد بشریت علیه مردم خود انجام داده اند ومردم رانسبت به حکومت بدبین میکنند ونامیدی وبی اعتمادی رادرزندگی مردم رواج می دهند

  • ناشناس

    تورم چند سال آینده رو پیش خور کردیم

  • ناشناس

    تبریک به نمایندگان مجلس و نمایده کمیسیون مجلس که خودش سهام دار فاذر هستن این بازی که چند ماهه راه انداختن باعث شد تو ریزش بازار فادر بسته بشه الانم افزایش سرمایه ش تایید شد. نمایده مجلسی که گفتی این افزایش سرمایه باعث ورشکستی فادر میشه کجایی چرا با بقیه سهما این بازی را انجام ندادین تا مردم اینقد ضرر نکن. به حق حضرت علی قسم خدا میدم حق مردم از شما تو همین دنیا بگیره

  • ناشناس

    هر وعده که دادند به ما باد هوا بود
    هر نکته که گفتند غلط بود و ریا بودرندان به چپاول سر این سفره نشستند
    اینها همه از غفلت و بیحالی ما بود !!!

  • محمد

    ما عمری به شما اعتماد کردیم دیگه اعتماد نخواهیم کرد
    والله دیگه رای نمیدیم بخدای احد واحد اندازه سر سوزنی به شما مسئولین اعتماد ندارم چون زندگی ما و نسل آینده مارو با این گرونی هاتون نابود کردید چجوری میتونید خودتون ببخشید بالاخره خدا یه جا سر پل سراط یقه همتونو خواهد گرفت

  • ناشناس

    جیب مردمو خالی کردن هر روزم میان میگن خوب میشه.