کد مطلب: ۴۳۲۱۹۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران:

پیش‌بینی قیمت طلا تا یک ساعت دیگر هم ناممکن است / آخرین قیمت‌ها در بازار طلا

پیش‌بینی قیمت طلا تا یک ساعت دیگر هم ناممکن است / آخرین قیمت‌ها در بازار طلا

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: به دلیل کُند شدن رشد اقتصادی جهان و افزایش میزان تقاضا به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت انس جهانی طلا طی هشت سال گذشته رکورد زد و به قیمت یک هزار و 644 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با گذشت ۱۱ ماه از سال ۱۳۹۸، آمارها نشان می‌دهد تا پایان بهمن ماه، بازاری که برای سرمایه‌گذاران سودده‌تر بوده بازار سهام و تا حدودی طلا است. بازار سهام حدود شش برابر سکه و طلا سوددهی داشته است.

11 ماه از سال جاری گذشته و در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که طلا با رشد ۲۷٫۵ درصدی قیمت، سکه با رشد ۱۹٫۳۶ درصدی و دلار نیز با افزایش قیمت ۱۰٫۱۲ درصدی همراه بوده‌اند. حال آیا رشد قیمت طلا در روزهای پایانی سال 1398 ادامه‌دار است؟

در همین حال، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران درباره چرایی افزایش قیمت طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل کُندشدن رشد اقتصادی و افزایش میزان تقاضا به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت انس جهانی طلا طی هشت سال گذشته رکورد زد و به قیمت هزار و 644 دلار رسید. این افزایش قیمت انس جهانی طلا بعد از سال 2012 یعنی طی هشت سال به بالاترین حد خود رسیده است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF افزود: پس از قرارگرفتن ایران در لیست سیاه FATF قیمت دلار به یکباره جهش کرد و هر دلار آمریکا امروز به قیمت 14 هزار و 900 تومان رسید. همین امر منجر به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران شد؛ به طوری که هر گرم طلای 18 عیار به 588 هزار تومان رسید.

وی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم پنج میلیون و 730 هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید پنج میلیون و 470 هزار تومان، قیمت نیم سکه به دو میلیون و 900 هزار تومان، هر قطعه ربع سکه هم به قیمت یک میلیون و 770 هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه گرمی هم 950 هزار تومان معامله شد.

کشتی‌آرای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته گران شود؟ گفت: پیش‌بینی قیمت طلا تا یک ساعت دیگر هم امری ناممکن شده است. معتقدیم هنوز نشانه‌های مثبتی در تصویب FATF وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امان از بی وفایی‌های دنیا

  • ناشناس

    بنظرتون من دارم بفرشم یا نگه دارم

  • سجاد

    به زودی به مرز ۸۰۰ تومان میرسد بخرید تا دیر نشده

    • .

      از کجا میدونی

  • ناشناس

    من امروز بعد مدتها پولم جور شد به نظرتان بخرم یانه

  • ناشناس

    شایداگه تقاضا کم کنیم حداقل قیمت ها بالاتر از این نشه

  • ناشناس

    طلا ارزش پول شماست.اگه میخوای بفروشی با پولش میخوای چیکار کنی؟خب نگه دار لااقل پولت از ارزش نیوفته

  • ناشناس

    اینا کلک بازار و مافیاست. طلا باید به قیمت ۲.۷ برگرده

  • ناشناس

    بنظر شما بعد عید ارزون میشه؟آخه هرسال نزدیک عید گرون میشه.

  • مصطفی

    بخاطرکروناوراردات صادرات کم شده ارزتحریم شده طلابه شدت میره بالاتابدازتکلیف کرونا

  • ناشناس

    میخوایم بخریم میترسیم دوباره مثل چند وقت پیش بیان تزریق کنن تو بازار ارزون شه اون پس اندازمونم به باد بره