کد مطلب: ۴۹۹۳۳۰

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و اتریوم در سال 2021

سال 2020 اگرچه به دلیل بحران اقتصادی جهانی ناشی از شیوع کرونا برای همه کشورها با مشکلاتی همراه بوده اما برای ارزهای دیجیتال سال شکوفایی و رشد قابل توجه آنها بوده است.

ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی پول دیجیتالی است که ویژگی اصلی آن غیرقابل دستکاری بودن و غیرقابل کنترل بودن آن توسط نهادهای واسطه از جمله بانک‌های مرکزی است. مهم‌ترین ارزهای دیجیتال جهان بیت‌کوین و اتریوم هستند که هم اکنون بخش عمده معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر فراز و نشیب بسیاری را متحمل شده‌اند که این اتفاقات به طور مستقیم بر روی قیمت هر واحد آنها تاثیر گذاشته‌اند. سوال اصلی این است که ارزهای دیجیتال در سال آینده میلادی چه وضعیتی خواهند داشت؟

وضعیت ارزهای دیجیتال در سال 2020

به گزارش میهن سیگنال ، در سال 2020 به دلیل چاپ بیش از حد دلار، افت ارزش دلار آمریکا و افزایش بدهی‌های اقتصادی ایالات متحده به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا، ارزش ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت‌کوین رشد قابل توجهی داشته است. عمده این افزایش قیمت مدیون ورود موسسات حقوقی به بازار ارزهای دیجیتال بوده که این بخش را به عنوان جایگزینی مناسب برای سرمایه‌گذاری در بازارهای سنتی از جمله طلا و یا حاشیه امنیتی در برابر تهدیدهای مهم اقتصادی به شمار آورده‌اند.

به گزارش میهن سیگنال ، در سال 2020 به دلیل چاپ بیش از حد دلار، افت ارزش دلار آمریکا و افزایش بدهی های اقتصادی ایالات متحده به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا، ارزش ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین رشد قابل توجهی داشته است.

در سال جاری علاوه بر سرمایه‌گذاران خرد، سرمایه‌گذاران عمده از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی مانند گری اسکیل نیز به سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال رو آورده‌اند.

یکی از دلایل این گرایش، عملکرد درخشان ارزهای دیجیتال نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی مانند طلا و فلزات گرانبها بوده است. طبق اعلام cointelegraph ، قیمت بیت‌کوین در ابتدای سال میلادی جاری 7411 دلار بوده است و تا امروز با 159 درصد افزایش به بالاتر از سطح 18000 دلار رسیده است.

هر سکه اتریوم در ابتدای ژانویه 2020، 136 دلار ارزش داشته در حالی که امروز با 337 درصد افزایش، قیمت هر واحد آن به 595 دلار رسیده است.

حالا در پایان سال 2020 مهمترین سوال برای سرمایه‌گذاران این است که :

آیا روند صعودی و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2021 هم ادامه خواهد داشت؟

پیش‌بینی وضعیت بازار ارز دیجیتال در سال 2021

مهمترین نکته در پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال عدم وابستگی آن به دولت‌هاست. به دلیل این ویژگی ارزهای دیجیتال، نوسان زیادی در قیمت آنها رخ می‌دهد و در نتیجه پیش‌بینی آینده رمزارزها نسبت به سایر بازارهای مالی دشوارتر است.

به گفته فرانک هولمز مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاران جهانی آمریکا، سال 2021 برای ارزهای دیجیتال و طلا سال فوق‌العاده‌ای خواهد بود. به نظر هولمز با افزایش کاربرد ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر در سرتاسر دنیا آینده خوبی در انتظار بیت‌کوین و اتریوم است.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال 2021

با در نظر گرفتن رویداد هاوینگ بیت‌کوین در ماه می سال 2020 که با نصف کردن پاداش استخراج بیت‌کوین، میزان عرضه آن را به نصف رسانده است می‌توان از پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه این ارز دیجیتال هم نتیجه گرفت روند افزایش قیمت بیت‌کوین در سال‌های آینده و به ویژه سال 2021 ادامه خواهد داشت.

با توجه به این شرایط، تحلیل گران بلومبرگ پیش بینی کرده اند قیمت بیت کوین به 50000 دلار برسد.

با توجه به این شرایط، تحلیل گران بلومبرگ پیش‌بینی کرده‌اند قیمت بیت‌کوین به 50000 دلار برسد. طبق نظر بعضی از تحلیلگران نیز قیمت بیت‌کوین در 12 ماهه آینده به 100000، 170000 و حتی 318000 دلار خواهد رسید.

برخی از پیش‌بینی‌های فعلی با توجه به شباهت رفتار فعلی قیمت بیت‌کوین با روند صعودی بی‌سابقه آن در سال 2017 صورت گرفته است. در آن زمان قیمت ارزهای دیجیتال به سرعت افزایش یافت و قله‌های تاریخی خود را ثبت کرد. پس از مدت کوتاهی دوباره قیمت‌ها سقوط کرد و سرمایه‌گذارانی که شتابزده به این بازار وارد شده بودند متحمل ضررهای سنگینی شدند.

اما به نظر می‌رسد روند فعلی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال با روند صعودی سال 2017 متفاوت باشد. طبق اعلام میهن سیگنال، مهمترین دلیل این تفاوت، افزایش تعداد کاربران ارزهای دیجیتال نسبت به گذشته است. به گفته پیرس کراسبی مدیرکل تریدینگ ویو علاوه بر پراکندگی دارایی، درصد مالکیت نهادهای حقوقی و توسعه فناوری‌های مبتنی بر ارز دیجیتال هم عوامل تمایز روند فعلی نسبت به روند سال 2017 می‌باشند.

خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط موسسات در سال 2020 رشد چشمگیری داشته است. این درصد بالای مالکیت حقوقی‌ها می‌تواند به عنوان یک حمایت قوی برای قیمت عمل کند. به نقل از mihansignal، طبق گزارش کوین شیرز در 7 دسامبر، 14.9 میلیارد دلار ارز دیجیتال تحت مدیریت موسسات حقوقی است که 83 درصد از این میزان تنها در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل می‌باشد.

به گزارش تجارت نیوز در سال جاری بیش از 4.8 میلیارد دلار به ارزش سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال افزوده شده است. تنها در 4 هفته گذشته 1.4 میلیارد دلار نقدینگی به بازارهای بیت‌کوین وارد شده است.

همچنین فناوری بلاک‌چین که زیرساخت ارزهای دیجیتال می‌باشد اخیرا به شدت توسعه یافته است. اکنون هزاران اپلیکیشن بر بستر بلاک‌چین‌های مختلف ساخته شده‌اند که این یک نقش کلیدی در ثبات قیمت ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. واضح‌ترین مثال برای توسعه در این حوزه، گسترش اپلیکیشن‌های تامین مالی غیرمتمرکز یا دیفای در سال 2020 بوده است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال 2021

در مورد اتریوم به نظر می‌رسد روند صعودی فعلی ادامه داشته باشد . اتریوم که دومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار است در روزهای اخیر افزایش شدید قیمت را تجربه کرده است.

یکی از ویژگی های کلیدی بلاک چین اتریوم قابلیت برنامه ریزی آن است که آن را به پرکاربردترین ارز دیجیتال در برنامه های غیرمتمرکز تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی بلاک‌چین اتریوم قابلیت برنامه‌ریزی آن است که آن را به پرکاربردترین ارز دیجیتال در برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل کرده است.

بلاک‌چین اتریوم همچنین به عنوان بازاری برای ارائه خدمات مالی، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و سایر خدمات به کار گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های مهم این شبکه می‌توان به انجام قراردادهای هوشمند بر بستر این بلاک‌چین اشاره کرد به نحوی که در صورت انجام شرایط تعیین شده توسط طرفین قرارداد، به طور خودکار اقدامات خاصی صورت بگیرد.

این قابلیت‌های اتریوم باعث افزایش خیره کننده کاربران اتریوم و نیز افزایش شدید جریان نقدی ورودی به بلاک‌چین اتریوم شده است. با در نظر گرفتن شرایط کلی موثر بر بازار ارزهای دیجیتال و نیز شرایط خاص اتریوم در سال 2020 پیش‌بینی شده این ارز دیجیتال تا سال 2025 از 3500 دلار عبور نماید.

طبق برنامه‌های از پیش اعلام شده قرار است یک پروژه ارتقا به نام "اتریوم 2" در شبکه اتریوم صورت گیرد که در ابتدای دسامبر 202 فاز صفر این پروژه آغاز به کار کرده است. با اتمام این پروژه برخی از مشکلات این بلاک‌چین از جمله مقیاس‌پذیری و بالابودن نرخ کارمزد پردازش تراکنش‌ها تا حدی حل شده و تغییرات مفیدی در آن صورت خواهد گرفت. با این ارتقا، گسترش دیفای بیش از پیش صورت گرفته و محبوبیت اتریوم هم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

جمع‌بندی

با در نظر گرفتن روند فعلی ارزهای دیجیتال، به طور کلی می‌توان گفت در سال 2021 نیز روند مثبت رشد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد یافت . با گسترش روزافزون کاربرد این ارزها در کارهای روزمره و نیز صنایع مختلف انتظار می‌رود تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت‌کوین و اتریوم که سرآمد این حوزه هستند در سال 2021 افزایش قابل توجهی داشته باشد و این عوامل در نهایت به افزایش چشمگیر قیمت این دارایی‌های دیجیتال منجر گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرین نژاد

    سلام دوستان رشد قیمت شدید اتریوم همه رو شگفت زده میکنه تا 1ماه آینده 3000دلار تحلیل بنده هست

    • ناشناس

      تحلیل تون برای چند ماه اینده چیه؟ کارت گرافیک اتریوم بخریم الان یا خود اتریوم بخریم؟

  • محمد

    اگه این خبرها %50 درصد هم راست یا درست از آب در بیان
    مردم دیگر نیازی به کار کردن ندارن
    خدایا یعنی میشه .

    • اسماعیل

      سلام کلا سرمایه گذاری با دید بلند مدت در اتریوم و بیت کوین و کاردانو و پولکادات و یا هر ارز دیجیتال قابل رشد با ارزشی که هسته یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب میشه درسته در طول این مدت قیمت ها نوسان پیدا میکنند افت میکنه افزایش پیدا میکنه اما در نهایت اگه ارزش واقعی اون رو بدونید رشد خالص خودش رو میکنه البته توصیه میکنم با پولی که تا دو سه الی پنج سال آینده نیاز ندارید سرمایه گذاری کنید الان عصر سرمایه گذاریه برای حفظ کردن ارزش پول خود در برابر تورم سهام اپل در بورس نزدک مخصوصا که الان شرکت قیمت هر سهم 500 دلاری رو تقسیم به چهار به قیمت 125 دلاری یعنی سه میلیون رسونده تا مردم بیشتری بتونند بخرند یعنی اونی که یه دونه سهم داشته الان چهار تا سهم داره و اونی که نداشته الان میتونه با قیمت مناسب تری بخره

  • محمد

    اتریوم بشه ۳۵۰۰ دلار رشدش ۵۰ درصدم نمیشه

  • امید

    سلام کسی میدونه اتریوم خوبه برا سود دهی تا چند ماه آینده؟

    • ناشناس

      تا ۷ماه دیگه خوبه

  • امید

    ۵۰ میلیون میخوام سرمایه گذاری کنم به نظرتون سود خوبی میده اتریوم خرید کنم تا ماه های آینده؟ممنون میشم کمکم کنید

    • ناشناس

      بخر سریع

    • شاهرخ

      سلام تا پایان مهر 9000دلار میشه با خیال راحت خرید کن البته فردا یه مقدار اصلاح داره بعد از اصلاح حتما خرید کن .
      تاریخ 1400/2/12
      ارادتمند شما شاهرخ رحمی تحلیل گر بورس .

    • ناشناس

      ماه آینده؟!?

  • ناشناس

    دوستان من یک اقتصاد دان هستم و بدانید اتریوم سال اینده به 40 ملیون میرسد. مطمعا باشید

    • ناشناس

      خوبه اقتصاد دان هستی تو این روزی که کامت گذاشتی اتریوم ۴۰میلیون رد کرده بوده الان که ۷۰میلیونه

    • ناشناس

      خخخخخ

  • ناشناس

    به نظرمن اتریوم هر۳۰۰۰دلار سوددارد یعنی درهرسال ۱۲۲۰درصد سود هرکی اتریوم داره خوش به حالش نه اینکه مثل من عجول باشه باید صبروهولدکرد

  • علی

    سلام دوستان
    50 میلیون دارم به نطر شما بیت کویین بخرم یا اتریوم؟
    اگه نظر مثبته کی بخرم؟

    • maryam

      به نظرم نصفشو بیت نصفشو اتریوم بخر تا ریسکت کمتر بشه.

    • maryam

      به نظرم نصف نصف کن

    • ناشناس

      اتریم بخر ولی دست بهش نزن اگه بیت بخری سود چندانی نمیکنی چون قیمتش ب پول تو نمیخوره اتریوم ارزون و اگه چند دلار بره بالا پولت دو برابر میشه ?

    • ناشناس

      بیت کوین بخر

  • ناشناس

    دقیقا از کدوم رشد صحبت میکنید طی ۴ ال ۵ روز تمام ارزهای سقوط شدید کردن بعضی ۳۰ و بعضی تا ۴۰ الی ۵۰ درصد ریزش کردن

  • ناشناس

    سلام.بنظر من اگه میخواین توی بازار ارز سرمایه گذاری کنید،باید خیلی صبور باشید و هولد کنید.در غیر اینصورت وارد نشید.تمام

    • ناشناس

      تمام