کد مطلب: ۵۶۸۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان تابستان / خودرو بخریم یا نخریم؟

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان تابستان / خودرو بخریم یا نخریم؟

تقاضا برای خرید خودرو بالا گرفت و خودرو دوباره گران شد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اعلام این موضوع گفت: تعطیلات تابستانه خودروسازان در راه است و در این تعطیلات عرضه خودرو به بازار کم می‌شود و بنابراین ممکن است خودرو تا پایان تابستان مجدد گران شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود تعطیلی بازارها و مراکز تعویض پلاک این هفته قیمت هم خودروهای داخلی صعودی بود که البته فعالان بازار علت اصلی این موضوع را افزایش قیمت دلار دانستند.

خودروی پرشیا در معاملات بازار آزاد این هفته، با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان و پراید با قیمت ۱۳۱ میلیون تومان داد و ستد شدند. همچنین تیبا دو هم به قیمت ۱۴۸ میلیون تومان رسید.

فیروز نادری، فعال بازار خودرو درباره وضعیت بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو آشفته است اما برخی فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند قیمت‌ها در دولت جدید به ثبات می‌رسد.

حمید کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج اما در واکنش به افزایش قیمت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در اواسط تابستان معمولا روند تولید به دلیل تعطیلات تابستانه خودروسازان کند می‌شود و به دنبال آن عرضه خودرو به بازار کم و دوباره روند صعودی قیمت‌ها ادامه‌دار می‌شود.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که خودروسازان از کاهش قابل توجه تولید قطعات خودرو به دلیل قطع برق خبر می‌دهند.

همچنین دنیای اقتصاد هم در گزارشی اعلام کرده است تعداد خودروهای معطل مانده برای قطعه به ۱۲۵ هزار خودرو رسیده است.

با وجود این فعالان بازار خودرو با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید مردم می‌گویند که قیمت‌ها نباید بیشتر از این افزایش داشته باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج در این زمینه به تجارت‌نیوز اعلام کرده بود: «افزایش قیمت خودرو به اندازه کافی قدرت خرید مردم را کاهش داده است و بنابراین خودروهای داخلی دیگر نباید گران شوند!»

از آن‌سو چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هم گفته بود: « تا راه حلی از سوی دولت برای کاهش یا ثبات قیمت‌ها ارائه نشود نوسان قیمت خودرو ادامه دارد.»

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت خودرو امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقاخبردروغکی هست اگه بااین سایت بباشه خودش هم توکاردلاردلالی هست جومیده

  • کاربر

    احسنت،ممنون از اطلاع رسانی .

  • ناشناس

    اصلاخودروهای بی کیفیت ایرانی ارزش سوارشدن وپول دادن براش زوال عقله

  • حمید

    دروغ میگه داره جو میدهند مردم هجوم بیاورند برای خرید خودرو رو دستشون باد کرده گولشونو نخورید باید خودرو سازان را تحریم کرد با نخریدن

  • ناشناس

    اصلا با این وضع مملکت معلوم نیست با این همه گرونی ،تورم ۷ برابر قیمت مشخص نیست چه خواهد شد ،در ایران تا به حال ندیدیم چیزی گرون بشه ، بعد ارزون بشه ،نه چانم گرونی را دولت خودش به گردن مردم گذاشته اصلا مردم به جای اینکه اعتراض کنند نه ماشین بخرنند نه خانه ونه طلا ودلار ببینیم چه میشود ؟این خود مردم است که باخریدن اینها نشون می دهند که ما پول داریم وراضی هستیم با این قیمتها

  • ناشناس

    لعنت خدا بر شما باد ما از کجا بیاریم ماشینی را که قبلن ۳۰ میلیون بود ۴۰۰ میلیون بخریم ،پس نمیخریم تا اون حرام زاده ای که برای سود ماشین در میاره به خاک سیاه بشینه و اما بعد ایران خودرو باید فقط به خانواده‌هایی که حتی یک ماشین هم ندارن ماشین بده پس تا ایران خودرو این کار رو نکند هم اینه مردم برای چه میخان جز فروش تو یه خانواده‌ می‌بینی همشان قرعه کشی ثبت‌نام دارن برو سیاست خودتو درست کن

  • ناشناس

    مطمعن باشید خودروارزان خواهد شد چرا مردم دیگه حتی پول نون هم ندارن چه برسه بخوان بااین قیمتها خودرو بخرند ازشما ملت عزیز که درطبقه سوم جامعه قراردارید نخرید وقتی خرید کم شود یه بارم اونا ضرر بدن مگه همچیو باید ازجیب مردم درو کنند مطمعن باشید با حرکت دولت جدید وانقلابی دست دزدان ودلالان ازخدابیخبر کوتاه خواهد شد وبازار ثبات پیدا میکنه نخرید فعلا نخرید نخرید نخرید تا به نتیجه برسیم یه جو غیرت میخواد بنده ماشین ندارم اما مطمعنم با شروع کارریسی ووزرای جدید همه چیز بحالت عادی ونرخ خودرو هم کاهش پیداخواهد کرد باحذف دزدان جیبهای مردم بیچاره

    • ناشناس

      همین ادم های خوش خیال مثل تو هستن که کشورو نابودکردن.شمابرو دلتو خوش کن به دولت انقلابی

    • علی

      امیدوارم ۶ ماه دیگه ناامید از دولت نباشی

    • ناشناس

      شتر درخواب بیند پنبه دانه …خواب دیدی خیره دیگه ازخواب بیدارشو الان وقت بیداریه بسه دیگه لطفا ازخواب خرگوشی بیدار شید

    • ناشناس

      خوش خیال نباشیدشتر درخواب بیند پنبه دانه بسه دیگه از خواب بیدار شید

    • ناشناس

      عزیزم شما که روی هرچیزی میری چشم بسته سرمایه‌گزاری میکنی خوش خیالی. دوران دلالی تموم شده.

  • ناشناس

    بابا یکی جلوی این گرانی خودرو یگیره از بس قیمت ها رفته بالا توان خرید خودرو نداریم وخانواده ی هستیم که شدیدا به خودرو نیاز داریم کسی نیست جلوی این قیمت های پرت بگیر ه حدی دار واقعا که

  • ناشناس

    دستت خودشونه

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه باعث و بانیشو