کد مطلب: ۴۸۴۴۲۶

یک فعال بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پیش‌رو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پیش‌رو

یک فعال بازار خودرو می‌گوید: قیمت تمام خودروهای ایرانی ظرف یک هفته گذشته بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزان شده است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه وضعیت بازار خودرو به همین منوال راکد بماند قیمت خودروها مجدد روند نزولی را طی خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه با افزایش صد تومانی قیمت دلار و معامله آن با قیمت 31 هزار و 500 تومان برخی تحلیلگران مدعی بودند که بازارهای موازی دلار همچون قیمت خودرو، طلا و سکه افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که ظرف یک هفته گذشته قیمت خودروهای ایرانی بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزان شده است؛ چراکه به گفته فیروز نادری، فعال بازار خودرو، با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها دیگر تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد.

نادری در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو بعد از ماه صفر ارزان خواهد شد، به تجارت‎نیوز گفت: قیمت تمام خودروهای ایرانی ظرف یک هفته گذشته بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزان شده است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه وضعیت بازار خودرو به همین منوال راکد بماند قیمت خودروها مجددا روند نزولی را طی خواهد کرد.

فیروز نادری افزود: با ثبت‌نام مجدد خودروسازان وضعیت بازار خودرو راکد مانده است. فعلا خریداری در بازار وجود دارند اما این روزها متقاضی فروش خودروهای ایرانی در بازار زیاد شده است.

خرید و فروش خودروهای خارجی متوقف شد

او با اشاره به افزایش فسخ معاملات خودرو اظهار کرد: خرید و فروش خودروهای خارجی فعلا متوقف است؛ این در حالی که فسخ معاملات خودروهای خارجی و داخلی در بازار زیاد به چشم می‌خورد.

نادری درباره قیمت برخی از خودروها این طور گفت: روند قیمت خودروهای داخلی به سمت ارزان شدن است. به عنوان مثال هفته گذشته 206 تیپ دو با قیمت 260 تومان معامله می‌شد این در حالی است که امروز این خودرو با قیمت 252 میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین پرشیا هم هفته گذشته 272 میلیون تومان فروخته شد اما قیمت واقعی آن در این هفته حدود 268 میلیون تومان است.

اخبار مرتبط با بازار خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه مردم لااقل تو این زمینه نخریدن خودرو وفاق داشته باشند تا این زالوسازها تنبیه بشند. البته با کمک مردم در نخریدن این شبه خودروها.

  • ناشناس

    نادری شوخیش گرفته! همین دیروز یه سر رفتم بنگاه رفیقم. توی یه روز هشت تا ماشین فروخته بود. سه تاش هم خارجی.

  • ناشناس

    خوب وقتی قیمت خودرو سه برابر ق کارخانه باشد چگونه این بازار رونق پیدا میکند

  • سعید

    من خودم بنگاه دارم از موقع ثبت نام مشتری کم شده فقط میان قیمت میگیرن و میرن معامله اصلا انجام نمیشه ما ماشینها را به قیمت بالا خریدیم حالا باید به ضرر بفروشیم

    • ناشناس

      ایشا… متاسفم

    • علی

      شمابنگاهیا کا حقتونه کلا گرون شدنش تقصیر شماکلاهبردارهاست

    • علی

      اون موقع که ماشین گرون میفروختید به مردم فکر امروز نکردی

  • ناشناس

    خواب وخیال هست که قیمت خودرو به قیمتهای قبلی برگرده،هرکس خودرو واقعا لازم داره زودتر بخره ،من خودم پرشیا ۴۰ تومن بود گفتم خیلی گرونه نخریدم بعد شد ۸۰ تومن الان هم شده ۳۰۰ تومن تا عید هم ایشالا میشه ۴۰۰یا ۵۰۰

  • ناشناس

    این یک ماه هم خودرو داری مقاومت است برای پایین آمدن با شروع زمستان و برنامه های خودرو سازها و کمک سپاه دیگر دلیلی برای تیتراژ پایین خودرو نیست و قیمت خودروها به قیمت کارخانه نزدیک خواهند شد افرادی که می‌خواهند خودرو بخرند مراقب باشند حرفه ای های بازار دارن خالی می‌کنند مثل شاخص ۲/۱۰۰هزار واحدی که بازیگران خالی کردند و یک عده بینوا خریدن و تا ۶۰درصد هم ضرر کردند؟

  • محمود

    خودرو بزودی ریزش شدید خواهد داشت.الان فقط بفروشید.کل سرمایتون به سکه تبدیل کنید.سود سریع و ماندگار.حالا بازم کوتاهی کنید.دولت میخواد تسلیحات بخرد تقاضای خرید سکه تا 20ملیون ت.بورس هم کلاهبردار بیش نیست.ولی سکه نقد تو دستت هست.پشتوانه مالی ایران بدون نفت فقط طلا و سکه.موفق باشید.

  • ناشناس

    دلال سکه بشناسید تا دید امروز سکه امد پایین دلار رفت بالا توصه خرید سکه داد

  • ناشناس

    همه چی قیمتش میاد پایین