خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۶۱۷۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

یکشنبه در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز شنبه با ۲۷ هزار تومان کاهش به ۹۳۶ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به بسته بودن واحدهای صنفی پیش‌بینی می‌کند که فردا روند کاهش قیمت‌ها متوقف می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر اونس طلا در بازار جهان یک هزار و ۷۶۸ دلار قیمت دارد و همزمان با کاهش قیمت دلار، بهای طلا در بازار ایران ارزان شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: چهار عامل در کاهش قیمت طلا در بازار ایران اثرگذار است.

به عقیده او کاهش قیمت دلار و کاهش قیمت جهانی طلا، نبود تقاضا و ترس مردم نسبت به تداوم کاهش قیمت‌ها و به سرانجام رسیدن مذاکرات و احتمال گشایش سیاسی از جمله عوامل کاهش قیمت در بازار طلا است.

به گفته نادر بذرافشان، امروز روند کاهشی قیمت‌ها متوقف می‌شود و قیمت‌های فعلی تغییری نمی‌کند.

همچنین اقتصادنیوز درباره آینده بازار طلا نوشت: ناامیدی در حال ورود به بازار طلا است زیرا قیمت حتی در شرایطی که شاهد افزایش فشار تورم ، سیاست پولی فوق العاده انبساطی و دولتی است که می خواهد پول بیشتری خرج کند ، نتوانسته مرز ۱۸۰۰ دلار را بشکند.

طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز ، تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار می دهند که اگر در این شرایط فعلی طلا نتواند افزایش پیدا کند ، پس باید به دنبال قیمت های پایین تر باشید. با این حال ، بسیاری از تحلیلگران می گویند که پشتیبانی اخیر می تواند حرکت جدیدی را به بازار جذب کند.

باب هابرکورن ، کارگزار ارشد کالاهای RJO Futures ، گفت: « اکنون زمان دور شدن از بازار طلا نیست. طلا اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با قیمت ها است.»

بازار طلا با تغییر چشمگیر احساسات روبرو شده است زیرا قیمت هر اونس نمی تواند از بالای مقاومت بحرانی عبور کند. دو هفته پیش ، در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز ، برای اولین بار ، هیچ رأی نزولی در بین تحلیلگران وال استریت مشاهده نشد.

در این هفته ، برای اولین بار در تاریخ نظرسنجی ، هیچ رأی صعودی برای طلا وجود نداشت.دقیقا عکس اتفاقی که دو هفته قبل رخ داد در آن زمان همه رای به صعود داده بودند. در آن زمان گفته شد این اتفاق در پیش بینی قیمت طلا نادر است اما این هفته در جهت عکس آن زمان یک اتفاق نادر دیگر رقم خورد گزینه صعود هیچ طرفداری نداشت.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو ، گفت: « طلا ناامید کردن سرمایه گذاران طلا را به خوبی انجام داده است.»

برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند در حالی که طلا قادر به شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نبوده است. همچنین موفق شده است پشتیبانی اولیه بالای هر اونس ۱۷۵۰ دلار را پیدا کند. معاملات آتی طلا در ماه ژوئن (تیر) با قیمت هر اونس ۱۷۶۵٫۹۰ دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۰٫۶۱ درصد افت داشت.

در حالی که احساسات در بازار طلا تیره و تاریک شده است ، فراتر از عناوین خبری، بسیاری از تحلیلگران گفتند که به دنبال خرید طلا با قیمت پایین‌تر هستند.

شتاب کاهشی سکه

قیمت طلا و سکه به شدت به آینده نرخ دلار گره خورده است. در روزهای اخیر مذاکرات مثبت با کاهش قیمت ارز همراه شد و همین امر کاهش قابل‌توجه قیمت طلا را نیز به همراه داشت. سیر نزولی به صورتی بود که مردم از ترس اینکه قیمت دلار و طلا بیشتر پایین بیاید برای فروش هجوم آورده و به همین دلیل عرضه بسیار افزایش پیدا کرد. افزایش فروش در کنار نبود تقاضا در بازار سکه منجر به کاهش ۲۵۰هزار تومانی ارزش آن در روز یکشنبه شد، بهای هر سکه بهار آزادی با افت ۵/ ۲درصدی به ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان تنزل یافت.

به گفته کارشناسان هر گفتمانی که در وین به نتیجه برسد سریعا تاثیر خود را روی قیمت‌های ارز و سکه داخل خواهد گذاشت و با نزدیک شدن به عید سعید فطر احتمال افزایش نسبی تقاضا وجود دارد.(منبع: دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سکه تا 5تومان هم میاد پایین

    • ناشناس

      یه قرون بده اش

  • ناشناس

    من که بیجاره شدم طلا خریدم توگرونی بفروشم سود که نکردم هیچ کلی ضرر کردم من موندمو کلی بدهی مثلا خیرسرم خاستم باسودش بدهکاریمو بدم

    • ناشناس

      عزیزم تو گرونی گرفتی میخاستی نگیری چ‌مردمی طلا گ ون میکژرن میخان کرون ترهم بسه همینا همه چیوخراب کردید

  • فهیمه اکبری

    سلام من طلا گرم یکو صد و هفتاد خریدم بنظرتون الان بفروشم تا بیشتر ضرر نکردم یا اینکه صبر کنم دوباره طلا گرون میشه؟؟ میترسم ارزونتر بشه و ضرر بیشتر

    • ناشناس

      سلام مطمعن باشید این آرامش قبل طوفانه همیشه همین بوده

    • ناشناس

      بعد از انتخابات دوباره میره بالا نترس

    • محمدحسن

      سلام. به نظر من نفروشید.
      توافق هسته ای انجام نشده؛ دلار دوباره می ره بالا و پشت سرش طلا بالا می ره. موفق باشید.

    • ناشناس

      اره مملک کی ارزونی داشته اینم‌به خاطر این هست نزدیک انتخاباته بعدم چرا طلافروشی ها بازنیست ???

    • ناشناس

      بستگی به خودت داره شما قیمت زیاد بالا نخریدین اگر پولش را لازم داری زیر شش ماه بفروش همین الان ولی اگرنه بلند مدت نگهداریش قطعا بالا تره

    • ناشناس

      نترس گرون میشه ولی ارزون نمیشه

    • یکتا

      ??

    • ناشناس

      امثال تو گند میزنن به ایران چون فقط میگی گرون شه که سود کنی،ایرانی جماعت بسه دیگه

  • سعید

    من طلا گرمی ۱۵۱۰ گرفتم دیگه با خاک یکسان شدم بعد انتخابات میبره بالا کسی با امریکاه صلح نمیکنه باشه که ببینین کی گفتم

  • ناشناس

    اونایی که هجوم میبرن میخرن که گرون بشه بعد بفروشن حقشونه
    همینا همه چی رو خراب میکنن
    دلار میخرن گرون بشه سود کنن

  • ناشناس

    عزیزانی که توی گرونی طلا خریدید.نگران نباشید…بهار انتخابات باز گرون میشه…

  • هانا

    چرت میگن

  • هانا

    موندم این حباب وقیمتاروازکجامیارن ازکجامیدونن فرداطلاارزون یاگرون میشه

  • س.د

    چراهمش دنبال این هستید گرون بشه مردم بیچاره شدن همین گرونی طلاوسکه همه چی روگرون کرده آخه خداروخوش میاددلتون میخوادگرون بمونه کهشماسودکنید انشالله قیمتهابه ۵سال پیش برگرده

  • ناشناس

    ترو خدا طلا رو گرون نکنید ودیگر وسایل ها ما مردم چکار کنیم اخه