کد مطلب: ۵۸۱۳۱۵

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ شهریور / تغییر انتظارات در بازار سکه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ شهریور / تغییر انتظارات در بازار سکه

در دومین روز هفته، دلار و سکه در دو مسیر متفاوت حرکت کردند؛ روز شنبه اسکناس آمریکایی توانست رشد جزئی ۷۰ تومانی را ثبت کند و به قیمت ۲۷ هزار و ۴۲۰ تومان برسد. این در حالی بود که در بازار سکه، فلز گران‌بهای داخلی ۵ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و با از دست دادن حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به بهای ۱۱ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به باور بیشتر تحلیل‌گران فنی، سکه امامی به وضعیت حساسی رسیده است. از نگاه آنها در صورتی که بازار زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی تثبیت شود، فروشندگان بیشتری وارد معاملات خواهند شد و به دنبال آن، شانس نزول بیشتر سکه افزایش خواهد یافت. به گفته برخی فعالان، سکه‌بازان امیدوار بودند که روز یکشنبه، دلار افزایش معناداری را تجربه کند و به کمک فلز گران‌بهای داخلی بیاید. با این حال، اسکناس آمریکایی تا ساعت ۳ بعدازظهر رشد قابل توجهی را تجربه نکرد که توانایی کمک به سکه را داشته باشد.

پس از افت قابل توجه اونس طلا در بازارهای جهانی انتهای هفته گذشته، فشار کاهشی روی بازار سکه زیادتر شد. فلز گران‌بهای داخلی در اولین روز هفته ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در روز دوم هفته نیز از مرز حمایتی حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی پایین رفت. برخی فعالان امیدوارند که روند کاهشی بهای اونس طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند و طلا با برگشت از سطح هزار و ۷۵۰ دلاری، محرک رشد در بازار سکه شود. با این حال، نزول طلا به زیر هزار و ۷۵۰ دلار زمینه‌ساز نزول بیشتر در بازار سکه خواهد شد.

دیروز ارزش ذاتی سکه در حوالی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار داشت و همین عامل موجب می‌شد که توان خاصی برای رشد قیمت در بازار وجود نداشته باشد. با توجه به حباب ۵۰۰ هزار تومانی فلز گران‌بهای داخلی می‌توان گفت که افت دلار می‌تواند زمینه‌ساز نزول سکه با سرعت بیشتری شود.

با این حال، از اواخر روز یکشنبه شرایط در بازار ارز تغییر کرد و این موضوع زمینه‌ساز تغییر مقطعی انتظارات سکه‌بازان شد.

سکه در انتظار تعیین تکلیف

سکه امامی در دومین روز معاملاتی بازار طلا، نوسان کاهشی را شاهد بود، اما در ادامه داد و ستد‌های دیروز با برگشت ورق دلار، قیمت سکه نیز ثابت شد و تغییر محسوسی را نسبت به روز شنبه به ثبت نرساند. در تعطیلی بازارهای جهانی، افزایش قیمت دلار به کمک سکه آمد و مانع افت شدید این فلز گرانبها شد. کاهش قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت سکه را تحت فشار قرار داد و موجب شد قیمت آن مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی در داد و ستد‌های روز یکشنبه به سطح ۱۱میلیون و ۷۹۵تومان عقب‌نشینی کرد. به نظر می‌رسد، در حال حاضر سکه در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی و تعیین سیر حرکتی اونس طلا و همچنین تعیین‌تکلیف بازار ارز داخل کشور است.

رنج منفی طلای جهانی

اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته بازار جهانی، بخشی از سقوط حدود ۲درصدی خود را جبران کرد، اما بالا ماندن ارزش دلار باعث شد قیمت‌ها در مقیاس هفتگی افت کنند، به طوری که افزایش ارزش دلار، قیمت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای غیر‌دلاری بالا برد و تقاضا برای خرید آن را کاهش داد. بر این اساس بهای طلای جهانی هفته گذشته در بازه ۱۷۹۴ تا ۱۷۵۴ نوسان داشت و افت ۸/ ۱درصدی را به ثبت رساند. به گفته تحلیلگران این بازار با توجه به روند افزایشی ارزش دلار شاخص آمریکا و کاهش بازدهی اوراق قرضه و تعیین‌تکلیف نشدن روند سیاستگذاری فدرال‌رزرو، احتمال می‌رود که قیمت اونس طلا در هفته جاری دستخوش تغییرات مثبت نشود و بیشتر در یک رنج منفی جایگاه خود را حفظ کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.