کد مطلب: ۵۵۴۸۷۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت اگر کاهش انس جهانی و قیمت دلار در بازار ادامه‎‌دار باشد، احتمالا روند قیمت در بازار طلا کاهشی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا در بازار امروز به قیمت ۱۷۶۴ دلار رسید. قیمت سکه کاهش یافت و به ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت رسید.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش قیمت‌ها در بازار شنبه اشاره کرد و توضیح داد: انس جهانی طلا در هفته گذشته حدود ۹۰ دلار کاهش پیدا کرد اما به دلیل کنترل نرخ ارز در بازار داخلی، مقاومت قیمت‌ طلا و سکه ادامه داشت؛ اما در بازار امروز به دلیل کاهش نرخ ارز در کنار کاهش انس جهانی مقاومت بازار داخلی طلا و سکه شکسته شد و قیمت‌ها کاهش یافتند.

بذرافشان در ادامه گفت: در هفته گذشته نوسانات نرخ ارز باعث مقاومت طلا در بازار داخلی شد اما به دلیل کاهش انس جهانی در جریان هفته گذشته باید قیمت طلا روند نزولی را ثبت می‌کرد اما شاهد ثبات قیمت‌ها بودیم.

او درباره آینده بازار طلا اعتقاد دارد اگر روند نزولی انس جهانی ادامه داشته باشد و نرخ ارز روند کاهشی داشته باشد احتمال دارد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار داخلی ادامه داشته باشد.

دنیای اقتصاد نوشت:

بیشترین افت هفتگی یک‌ساله

بهای اونس طلا در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته بازار جهانی، با ادامه‌دار بودن روند تقویت ارزش شاخص دلار و رسیدن آن به بالاترین سطح دو ماه اخیر و ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود، پس از اجلاس بانک مرکزی آمریکا به منظور اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی و به‌خصوص تغییر سریع‌تر نرخ بهره، افت کرد.

بر این اساس طلای جهانی بدترین سقوط هفتگی یک سال اخیر خود را به نمایش گذاشت؛ به‌طوری‌که این فلز ارزشمند بیش از ۸۰ دلار ریزش را طی هفته گذشته به همراه داشت و عملکرد منفی ۶ درصد را از آن خود کرد. هرچند طلا در وضعیت تورمی محل امنی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، اما افزایش نرخ بهره با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا سبب کاهش جذابیت این بازار برای معامله‌گران خواهد شد.

تشدید ریزش سکه

قیمت سکه روز شنبه همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری، تحت‌تاثیر کاهش بهای دلار در بازار آزاد تهران و افت هفتگی بی‌سابقه اونس طلا در یک سال اخیر، کاهش چشمگیری را تجربه کرد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان رسید که کاهش ۴۳۰ هزارتومانی را در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد.

اخباری مبنی بر احتمال حصول توافق پیش از روی کار آمدن دولت جدید توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است. این اخبار ممکن است بر قیمت دلار تاثیر منفی بگذارد. سکه در شرایطی که قیمت طلای جهانی افت شدیدی را در آخرین روز هفته گذشته به ثبت رسانده بود در ابتدای امر در مقابل کاهش قیمت مقاومت کرد، اما در ادامه با افت قیمت دلار تا نیمه اول کانال ۱۰ میلیونی پایین آمد و مرز حساس سکه از دست رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.