کد مطلب: ۵۷۹۵۴۰

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ شهریور

اونس جهانی و سکه همچنان در مسیر نزولی؟ / دیدگاه‌های مختلف برای آینده طلا

اونس جهانی و سکه همچنان در مسیر نزولی؟ / دیدگاه‌های مختلف برای آینده طلا

کارشناسان بازار طلا و سکه بر این باورند که قیمت اونس جهانی در روزهای آینده صعودی نخواهد بود و از طرفی قیمت سکه چشم انتظار قیمت دلار است و اگر ارز روند نزولی داشته باشد سکه با کاهش قیمت همراه خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار روزهای شنبه و یکشنبه(امروز شهریور) روند قیمت دلار کاهشی بود و با توجه به کاهش اونس جهانی در روزهای گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی روند نزولی داشتند. فعالان بازار طلا بر این عقیده هستند که اگر اونس جهانی و قیمت دلار همچنان در مسیر نزولی باشند، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی روند کاهشی قیمت را ادامه می‌دهد.

به باور برخی تحلیل گران، بازار سکه با کمبود تقاضای فیزیکی از سوی افراد عادی رو به رو است و همین موضوع خود را در کاهش حباب سکه های کوچکتر نشان داده است. با توجه به این تحلیل، شماری از معامله گران انتظار افزایش معنادار و حباب دار سکه امامی را ندارند. از نگاه آن ها معامله گران بزرگ هم چنان با توجه به رشد قیمت دلار،‌ اقدام به خرید سکه امامی میکنند ولی در صورتی که روند اسکناس آمریکایی تغییر کند، فلز گران بهای داخلی، توانایی حفظ حباب فعلی خود را نخواهد داشت.

کارشناسان کیتکو بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آتی روند صعودی پیش نخواهد گرفت.

به نقل از آخرین نتایج نظرسنجی طلا کیتکو نیوز ، انتظار نمی رود قیمت طلا به زودی به جایی برسد زیرا احساسات در بین تحلیلگران وال استریت همراه با علاقه کم سرمایه گذاران خنثی شده است.

از اواسط ماه ژوئیه (دی) ، قیمت طلا در سطح ۱۸۳۰ دلار آزمایش شده است اما نتوانست آن قیمت را حفظ کند. آخرین فشار شکست خورده در سطح بالا و سقوط به زیر ۱۸۰۰ دلار پیش از پایان هفته ، سرمایه گذاران و تحلیلگران سرسخت را ناامید کرده است.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA می گوید: « به نظر می رسد طلا در حال حاضر در محدوده معاملاتی ۱۷۶۰ دلار تا ۱۸۴۰ دلار گیر کرده است و اخبار زیادی در هفته آینده وجود ندارد که بتواند آن را تغییر دهد.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در بین شرکت کنندگان ، ۹ یا ۶۰ درصد قیمت طلا را برای هفته جاری خنثی دیدند. در همین حال ، چشم اندازهای صعودی و نزولی هر کدام سه رای یا ۲۰ درصد را به دست آورد.

اقتصادنیوز نوشت:

دیدگاه‌های مختلف برای آینده طلا

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که طلا همچنان به روند سردرگمی خود ادامه خواهد داد زیرا دلار آمریکا نسبتاً قوی است. او افزود: دلار آمریکا همچنان مهمترین عامل در مقابل طلا است و بازده اوراق قرضه واقعی هنوز در قلمرو عمیقاً منفی است.

اگرچه هانسن به زودی قیمت طلا را افزایشی نمی بیند ، و افزود که در شرایط فعلی ، قیمت طلا را کمتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نمی بیند.

او ادامه داد: بازار طلا تقاضای فیزیکی شدیدی داشته است ، اما اگر قیمت ها بالاتر رود ، باید شاهد بازگشت سرمایه گذاران کاغذی و دلالان به بازار باشیم و تا زمانی که قیمت هر اونس بالاتر از ۱۸۳۰ دلار نرسد ، این اتفاق نمی افتد.»

دیوید مادن ، تحلیلگر بازار در Equiti Capital ، گفت که او همچنین انتظار دارد طلا در محدوده محدود باقی بماند. او افزود: افزایش عدم قطعیت بازار با بازارهای سهام رشد می کند و قیمت طلا را به عنوان پناهگاه امن حفظ می کند.

مارک چندلر ، مدیرعامل Bannockburn Global Forex ، گفت که طلا را نزولی میبیند زیرا در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر دلار آمریکا است. او افزود که افزایش تورم باعث افزایش نرخ بهره و حمایت از دلار آمریکا می شود و همین موجب کاهش قیمت طلا می شود.

آخرین اخبار از پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه را در صفحه پیش‌بینی طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.