کد مطلب: ۷۰۵۴۹۶

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ اکنون زمان خریدن طلاست؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ اکنون زمان خریدن طلاست؟

بازار طلا و سکه در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد. البته کاهش قیمت اونس جهانی طلا، باعث شد که بازار طلا و سکه هم با افزایش قیمت همراه نشود. اما بازار در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین اسدی‌نیا، کارشناس حوزه طلا و سکه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر وضعیت بازار جهانی طلا مناسب نیست و اونس جهانی نباید به کمتر از ۱۶۸۰ دلار می‌رسید. رسیدن قیمت جهانی طلا به زیر این رقم، احتمال رسیدن ارزش اونس به ۱۶۰۰ دلار را تشدید می‌کند تا شاید تقاضای جهانی برای خرید طلا افزایش یابد.

این کارشناس افزود: اما دلار در بازار آزاد ایران به یک ثبات نسبی رسیده است. اما این ثبات به دلیل امید بازار به احیای مذاکرات هسته‌ای است و با وضعیت اقتصادی کشور، نرخ دلار باید بالاتر از قیمت کنونی باشد.

این کارشناس حوزه طلا و سکه در ادامه توضیح داد: نرخ فعلی دلار از لحاظ معیشتی در کانال مناسبی قرار دارد. اما برای بازار طلا و سکه در کشور، با توجه به شرایط رکودی بازار طلای جهانی، رشد چندانی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌شود.

اسدی‌نیا گفت: الان زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه و سرمایه‌گذاری در این بازار برای کوتاه‌مدت نیست. اما مردم می‌توانند در این بازار برای اهداف بلندمدت خود اقدام به خرید طلا و سرمایه‌گذاری کنند.

تاثیر تعطیلی‌ها بر بازار

اما آیا تعطیلی‌های این هفته تاثیری در قیمت‌ها خواهد گذاشت؟

چندی پیش نیز، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در هفته گذشته، اونس جهانی طلا با کاهش قیمت همراه شد. همچنین، با توجه به نبود تقاضا و نوسانات نرخ دلار، بازار طلا هم با کاهش قیمت همراه شد.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه در هفته آینده به پایان ماه صفر نزدیک می‌شویم و سه روز از هفته تعطیل است، به نظر می‌رسد نوسان چندانی در بازار طلا و سکه مشاهده نشود. اگر در هفته آینده، اونس جهانی نوسان چندانی نداشته باشد و همچنین، اخبار سیاسی_اقتصادی مهمی در سطح بین‌المللی منتشر نشود، بازار طلا و سکه با همین کانال فعلی، به کار خود ادامه می‌دهد. اما اگر نوسانی در بازار رخ دهد، احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش قیمت خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: خرید مصنوعات طلا برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، همیشه برای مردم ایمن بوده است. با کاهشی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده و ثبات نسبی حاکم در بازار، مردم می‌توانند اقدام به خرید طلا و سکه کنند.

از بازار چه خبر؟

سکه که در هفته‌های گذشته به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود، این هفته با کاهش نسبی قیمت‌ها مواجه شد. این فلز گران بهای داخلی تا لحظه انتشار این گزارش، به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

طی معاملات امروز، دوم مهر نیز قیمت سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۹۹۸ تومان رسید.

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد نوسان قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و وارد کانال پایین‌تر شد.

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.