کد مطلب: ۷۵۳۹۲۴

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ریزش سکه و پایداری طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 بهمن 1401 / ریزش سکه و پایداری طلا

روند پرنوسان بازار دلار تهران در روز گذشته، باعث شد قیمت طلا و سکه مانند دیروز کاهش محسوسی نداشته باشد؛ به این ترتیب قیمت طلا بر مدار کاهش سکه قرار نگرفت و در محدوده بالای دو میلیون تومان پایداری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز روند پرنوسان بازار دلار امروز تهران، باعث شد قیمت طلا و سکه مانند روز گذشته کاهش محسوسی نداشته باشد. هر چند روند قیمت سکه ‌ در تمامی قطعات کاهشی یا بدون تغییر بود اما قیمت طلا افزایش داشت و هر گرم طلا بالای محدوده ۲ میلیون تومانی باقی ماند.

کاهش قیمت سکه در روزهای گذشته میلیونی بود، هر چند طی روزهای قبل از آن نیز افزایش‌های میلیونی را دید اما بازار الاکلنگی روزهای گذشته باعث خریدهای هیجانی در بازار فلز زرد شد و برخی معامله‌گران را نقره‌داغ کرد.

طلا بخریم؟

تحلیلگران بازار در پاسخ به اینکه طلا و سکه بخریم یا نه پیشنهاد خاصی نداشتند و دلیل آن را نیز دخالت‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه دولت در بازار ارز به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت‌های بازار طلا و سکه می‌دانند.

آنها معتقدند کسانی که در روزهای گذشته از بازار ضرر دیده‌اند لزوما متضرر نیستند، زیرا روند بازار هنوز مشخص نیست و سیگنال‌های بین‌المللی و اخباری که از کشورهای همسایه روانه می‌شوند نیز چندان مساعد نیست.

نزدیک به ۲ هفته است که قیمت سکه امامی در روزهای متوالی افزایش و کاهش‌های میلیونی به خود دیده است؛ معامله‌گران حرفه‌ای با نگاه به بازار دلار این روند را طبیعی می‌دانند و علت آن را نیز حباب زیاد سکه عنوان می‌کنند.

سکه بهار پرچمدار بیشترین کاهش قیمت

امروز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی کاهشی محدود، نزدیک به ۵۰ هزار تومانی قیمت را داشت. این قطعه از سکه، که در نخستین روز هفته جاری به قیمت ۲۵ میلیون تومانی رسیده بود امروز با قیمت ۲۳ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار امروز بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه از سکه با کاهش نیم میلیون تومانی قیمت با نرخ ۲۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت و با نرخ روز گذشته معامله شدند؛ اکنون نیم سکه در بازار معاملات ۱۴ میلیون تومان است و سکه گرمی هم با قیمت ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت ربع سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با نرخ ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

روند کاهش حباب سکه امروز نیز مانند روزهای گذشته ادامه داشت. حباب سکه بهار و ربع سکه به مقداری که در قیمت کاهش داشتند‌،‌حبابشان نیز کم شد. سایر قطعات سکه نیز کاهش حبابی از ۵ هزار تومان تا۵۰ هزار تومان را داشتند.

جدول قیمت و حباب سکه 6 بهمن 1401

سرکشی قیمت طلا از بازار

امروز هر مثقال طلا بیش از ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نزدیک به ۱۶ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ ۲ میلیون و ۵۲ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم هم با افزایش ۱۵ هزار تومانی قیمت با نرخ ۲ میلیون و ۲۴ هزار تومان معامله شد. اختلاف قیمت طلای نو و دست دوم در هر گرم حدود ۲۸ هزار تومان است.

در روزهای گذشته و در روند رو به بالای قیمت طلا و سکه ، تحلیلگران بازار معتقد بودند این افزایش قیمت در بازار فلز زرد با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار است.

به باور آن‌ها این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌ است که بازار این فلزخوش رنگ را تکان داده است. اما روند کاهشی روزهای گذشته نشان داد، یکی از عواملی که در بازار تعیین‌کننده‌ است، اطلاع از توان ارزی بازارساز است.

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر قیمت دلار و تاثیر تصمیمات دولت برای بازار ارز بر قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: متغیر تعیین قیمت طلا در داخل کشور دلار است که با صعود این فاکتور مهم در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم.

وی افزود: این روند سکه امامی را تا محدوده ۲۵ میلیون تومانی بالا برد و کاهش دلار نیز مانند ۲ روز گذشته بدون توجه به افزایش انس جهانی طلا باعث روند کاهشی بازار فلز زرد شد.

حق‌شناس تاکید کرد: معتقدم دلار بازدهی بیشتری از طلا دارد اما از این به بعد اهرم انس هم روی طلا اثر دارد و انس هم روند صعودی به خود می‌گیرد؛ شاید بازدهی طلا در ادامه سال بیشتر باشد.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا ۱.۹۲۷.۷۴ دلار است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیچاره جوانان

  • ناشناس

    خخخخخیلی

  • ناشناس

    سلام من یه مقدار پول دارم به نظرتون الان طلا بخرم گرمی ۲۱۰۰ ضرر نمیکنم

  • سینا

    سلام

  • جمشید

    درود.روز همگی بسلامتی و خوشی وثروت.از زحمات همه شما بخاطر اطلاع رسانی متشکرم…