کد مطلب: ۵۸۲۵۵۸

پیش‌بینی نفت ۱۰۰ دلاری

پیش‌بینی نفت ۱۰۰ دلاری

شرکت بازرگانی نفت ترافیگورا پیش‌بینی کرده است که با وجود چالش کرونا برای تقاضا در زمستان امسال، احیای تقاضای جهانی، قیمت نفت را تا پایان سال ۲۰۲۲ در مقطعی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا در کنفرانس مجازی مجمع نفت آسیا اقیانوسیه آرگوس گفت: نه تنها قیمت بلکه الگوهای قیمتی که می‌بینیم به ما می‌گویند بازار تشنه نفت است. تقاضا برای نفت در جهان به حد کافی از پاندمی ویروس کرونا و واریانت‌های آن در سال جاری بهبود یافته است و بازار نفت در وضعیت بسیار مطلوبتری قرار دارد.

وی گفت: اگر شرایط مناسب باشد، ما احتمالا تا پایان سال آینده می‌توانیم شاهد نفت ۱۰۰ دلاری باشیم.

در اواسط امسال پیش از این که واریانت دلتا در آمریکا و اقتصادهای آسیا و اروپا شیوع پیدا کند، بزرگترین شرکت‌های بازرگانی کالای جهان از جمله ترافیگورا پیش‌بینی کرده بودند که صعود نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه را بعید نمی‌دانند.

مدیران ارشد شرکت‌های بازرگانی کالا در نشست کالاهای جهانی فایننشیال تایمز در ژوئن گفته بودند اگرچه نفت ممکن است به سمت یک ابرچرخه جدید حرکت نکند اما به دلیل بهبود قوی تقاضا و محدودیت عرضه، قیمت‌ها همچنان فضا برای افزایش از سطح فعلی دارند.

جرمی وایر، مدیرعامل ترافیگورا آن زمان گفته بود احتمال ۱۰۰ دلاری شدن نفت وجود دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اقتصاددان ارشد ترافیگورا اکنون می‌کند اگر شرایط مهیا باشد، نفت ۱۰۰ دلاری یک احتمال محسوس است. شرایط بازار به احیای تقاضا اشاره دارند. حجم ذخایر شناور در سطح جهانی عادی شده و ذخایر آمریکا پایین میانگین ۵ ساله هستند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.