کد مطلب: ۳۵۶۳۴۲

پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا در هفته جاری

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، نتوانستند نسبت به روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری به اکثریت برسند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، نتوانستند نسبت به روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری به اکثریت برسند. در حالی که اکثریت رای‌دهندگان وال‌استریت کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند، معامله‌گران مین‌استریت معتقدند، روند افزایش قیمت طلا بار دیگر ادامه خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو، 16 تحلیل‌گر حرفه‌ای در این نظرسنجی شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر، معادل 44 درصد، کاهش قیمت طلا و پنج نفر معادل 31 درصد، افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در حالی که چهار نفر یا 25 درصد هیچ نظری در این مورد نداشتند.

همچنین، از میان 556 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 286 رای‌دهنده، معادل 51 درصد، افزایش قیمت طلا و 192 نفر، معادل 35 درصد، کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 78 نفر باقی‌مانده -14 درصد- هم نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، اکثریت تحلیل‌گران وال‎استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند.

افزایش شاخص دلار و رشد قابل توجه بازار سهام در ایالات متحده تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا در معاملات هفته گذشته داشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد آمار وزارت بازرگانی آمریکا، عملکرد بهتر از حد انتظار در سه‌ماهه چهارم سال گذشته را نشان داد که این روند موجب افزایش شاخص دلار و کاهش ارزش دلار به عنوان یک دارایی امن شده است.

با این حال، برخی کارشناسان همچنان به روند افزایشی قیمت طلا در آینده امیدوار هستند. چرا که عوامل ژئوپولتیک نظیر شکست مذاکرات آمریکا و کره شمالی، مناقشات هند و پاکستان، نزدیک شدن برگزیت به خط پایان و مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین افزایش نااطمینانی را به دنبال دارد و این روند همواره طلا را به عنوان یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاران جذاب می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.