کد مطلب: ۱۸۳۱۱۷

پیش‌بینی گروه‌های بزرگ و موثر در شاخص طی هفته جاری

پیش‌بینی گروه‌های بزرگ و موثر در شاخص طی هفته جاری

وضعیت گروه‌های بزرگ و موثر در جهت‌گیری شاخص در هفته جاری توسط یک کارگزاری پیش‌بینی شد.

طی روزهای آخر هفته پیش، روند صعودی قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و به تبع آن شاخص بورس نزولی شد و دماسنج بازار به 97 هزار 899 واحد رسید اما کارگزاری آبان برای وضعیت گروه‌های بزرگ و مؤثر در جهت‌گیری شاخص در هفته جاری پیش‌بینی و اعلام کرد علیرغم افزایش اخیر نرخ نفت جهانی، شاهد ادامه داد و ستدهای کم‌فروغ و کم‌اقبال گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و روانکارها در روزهای گذشته بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این وضعیت با توجه به رشد کوتاه مدت آن‌ها، امری منطقی بوده اما انتظار می‌رود پس از اصلاح و استراحتی کوتاه و کسب انرژی مجدد، این گروه‌ها و بخصوص نمادهایی که کمترین رشد را داشته‌اند و از ارزش تحلیلی خود فاصله بیشتری دارند، مجددا با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شوند.

گروه‌های فلزی و معدنی نیز اکثرا معاملاتی کم فروغ را طی روزهای گذشته تجربه کرده‌اند که به نظر می‌رسد آنها نیز در مرحله اصلاح و استراحت کوتاه مدتی قرار دارند. بنابراین انتظار داریم این گروه‌ها نیز خیلی زود به مدار صعودی بازگردند که در این میان و در این برگشت، گروه‌های رویی و زغال سنگی می‌توانند از اقبال بیشتری برخوردار باشند.

همچینین ادامه رشد فلز مس در بازارهای جهانی می‌تواند "فملی" را با معاملاتی پرتقاضا مواجه گرداند.

با توجه به افت پرشتاب چند روزه گروه خودرویی در هفته گذشته و کاهش فروش فروشندگان کوتاه مدتی و فشار فروش‌ها، به نظر می‌رسد گروه خودرویی به لیدری نماد خودرو هفته‌ای متعادل و در صورت افزایش تقاضا، مثبت را تجربه کند که در این بین نمادهای "خساپا، خاذین، خبهمن، خموتور، خرینگ، خشرق، خکمک و خگستر" می‌توانند از برگشت قیمتی سریعتر و مثبت‌تری برخوردار باشند.

منبع: بورس‌پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.