خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۶۴۱۴

جنجال‌ شورای رقابت تنها برای عرضه بورسی ۵ درصد از خودروها!

جنجال‌ شورای رقابت تنها برای عرضه بورسی 5 درصد از خودروها!

جدال شورای رقابت با بورس کالا بر سر عرضه بورسی خودرو، به پشتوانه وزارت صمت همچنان ادامه دارد. این هفته قرار بود اعضای شورای رقابت با اعضای شورای عالی بورس بر سر بک میز بنشینند و در این باره تصمیم‌گیری کنند اما شورای رقابت در این جلسه شرکت نکرد. حالا رئیس سازمان بورس می‌گوید که تمام این جنجال‌ها تنها بر سر 5 درصد از خودروهاست!

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا از تیر ماه تصویب و با عرضه‌های کوچک آغاز شد.

او با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا طی دو ماه گذشته شتاب گرفته است، عنوان کرد: اگر این عرضه‌ها ادامه پیدا کند و بخش عمده‌ای از تولید خودرو وارد بورس کالا شود، تعادل قیمت را به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: تا کنون ۵۰ هزار خودرو در بورس کالا عرضه شده است؛ این در حالی است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به یک میلیون خودرو تولید شده است.

عشقی تاکید کرد: همه این سر و صداهای اخیر به‌ خاطر عرضه ۵۰ هزار خودرو در بورس بوده است!

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Matin

    عرضه فقط باید در شرایط فعلی در بورس انجام شود ولا غیر

  • علی

    آخه کجای دنیا ماشینی که قیمت تمام شدش ۱۸۰ هست ۳۰۰ تو بورس میفروشن و منت رو مردم میزارن که ۳۰تومن ارزون تر از بازار آزاد خریدی برو خدا رو شکر کن آدم یاد واژه استحمار میافته

  • ناشناس

    اقا قیمت رو متعادل کردید خدا قوت هر چیزی رو بردید تو بورس ارزو شد واسه مردم خجالت بکشید از قیمت سیمان و فولاد و پتروشیمی تا الان هم ماشین گرانی بر اساس دلار و نابود شدن ریال از یه طرف قیمت گذاری فضایی و بالا در بورس هم از یه طرف کمر تولید مصرف کننده رو داره میشکنه دمتون گرم با این اقتصادی که درست کردیدواسه مردم

  • ناشناس

    واردات خودروهای خارجی را آزاد کنید

  • ناشناس

    راهکار ارزانی خودرو رو می خواید بدونید ؟؟؟ آسان ترین راه و مردمی ترین راه رو می خواید بدونید؟؟؟
    اگه واقعا این حاکمیت و حکومت ما مردمی بود و به فکر مردم بودن، می گفتن عوارض گمرک و شماره گزاری خودرو خارجی، حذف بشه تا مردم بتونن ماشین خارجی بگیرن ….
    اگه گمرک و هزینه ها گزاف ش نبود، من می رفتم دوبی، با ۳۰۰ میلیون تومان یک خودرو سواری خوب می گفتم و به یک لنز(کشتی) پول حمل ش رو می دادم و می رفتم بندر تحویل ش می گرفتم و می آوردم شهرستان … ولی همین خودرو ۳۰۰ میلیونی؛ با قیمت ۲ میلیارد تو ایران به فروش می رسهبا این اوصاف دولت ما، ضد مردمی ترین حکومت در کل جهان هست زیرا حتی در عراق که ۲۰ سال هست اشغال شده و چندین سال هست که به داعش آلوده شده بود، خودرو خارجی بسیار ارزان تر از ایران هست ‌‌‌ …مشکل مردم ما در رابطه با خودرو، تحریم خارجی نیست؛ بلکه مشکل تحریم داخلی ست که حکومت به مردم اجازه نمی دهد خودرو خارجی با قیمت مناسب سوار بشن … حکومت اومده ما مردم رو تحریم کرده و مجبور به استفاده از خودرو داخلی بی کیفیت لگن اما در عین حال گران می کند

  • ناشناس

    خواهشا بزاريد چهار تا خودرو هم تو بورس فروخته بشه. شوراى رقابت طرفدار مردم نيست. دنبال سهم براى خودش و نورچشميها و مديران انتصابى است. 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    • رضا

      جای تعجب است که ۹۵درصد رو کاری ندارند چسبیدند به این ۵ درصد!!!
      فروش باید ادامه پیدا کند.

  • ناشناس

    ت

  • ایران

    جا داره صمیمانه از زحمات دولت مردان تشکر کنم
    اگر مسئله ای هم هست با تکیه بر دانش مسئولین برطرف خواهد شد!

  • ناشناس

    با سلام چرا دستگاه های نظارتی اعم از قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور درخصوص صدمات جبران ناپذیر تصمیمات غلط و بدون کارشناسی هر سازمانی ورود پیدا نمی کنند . با یک اعلام خبر شورای رقابت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهامداران در بازار سرمایه خسارت دیدند!!!!

  • ناشناس

    چه نظری میخواهید
    اصلا این شورای رقابت از کجا اومده که زور چند تا وزیر و وزارت بهش نمیرسه
    مگه خود شورای رقابت توسط دولت تعیین نمیشه
    این بازی کثیف با دست کشیدن و با پا پس زدن بس نیست واقعا