کد مطلب: ۴۴۷۳۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت‌کوین پربازده‌ترین دارایی در ماه آوریل / چرا بیت‌کوین ۳۵ درصد رشد کرد؟

بیت‌کوین پربازده‌ترین دارایی در ماه آوریل / چرا بیت‌کوین ۳۵ درصد رشد کرد؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد، بیت‌کوین با ۳۵٫۵ درصد رشد، در صدر فهرست پربازده‌ترین دارایی‌ها در ماه آوریل قرار گرفته است. پدیده هلوینگ و تقویت بازار سهام در آمریکا از مهم‌ترین دلایل این رشد محسوب می‌شود.

بیت‌کوین که در اولین روز از ماه آوریل ۲۰۲۰ با قیمت شش هزار و ۶۷۱ دلار معامله می‌شد، در ۲۹ آوریل وارد کانال هشت هزار دلار شد و در آخرین روز از ماه به هشت هزار و ۷۴۰ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به این ترتیب این ارز محبوب دیجیتال طی یک ماه گذشته رشد ۳۵٫۵ درصدی را به‌ثبت رساند.

نمودار زیر روند ماهانه قیمت بیت‌کوین را در ماه گذشته میلادی نشان می‌دهد:

قیمت بیت‌کوین

رشد ۳۵٫۵ درصدی بیت‌کوین در ماه آوریل ۲۰۲۰

گزارش‌ها نشان می‌دهد، بیت‌کوین در صدر پربازده‌ترین دارایی‌ها در ماه آوریل قرار گرفت. این در حالی است که در ماه مارس بازدهی این ارز رمزنگاری‌شده منفی ۲۶ درصد گزارش شده بود.

همچنین، در ماه آوریل شاخص S&P 500 حدود ۱۲٫۷ درصد و طلا ۶٫۷ درصد رشد کرده‌اند.

تشدید عدم قطعیت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و پیامدهای مخرب اقتصادی موجب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن روی بیاورند.

با توجه به حمایت‌های فدرال‌رزرو از بازار سهام، به‌نظر می‌رسد هبستگی میان بورس و بیت‌کوین همچنان نقش مهمی در آینده بازار ارزهای دیجیتال ایفا خواهد کرد.

وال‌استریت در ماه مارس (ماه گذشته میلادی) سه ریزش کم‌سابقه را تجربه کرد و به‌دنبال آن ارزش بیت‌کوین هم کاهش یافت. بنابراین اگر ثبات بازار سهام ادامه یابد، انتظار می‌رود بیت‌کوین هم به روند صعودی خود ادامه دهد.

در عین حال پدیده هلوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین) در ماه می رخ خواهد داد.

داده‌های تاریخی نشان می‌دهد پس از هر بار هلوینگ، قیمت بیت‌کوین افزایش یافته است. به‌عنوان مثال زمانی‌که اولین هلوینگ در سال ۲۰۱۲ رخ داد، قیمت بیت‌کوین ۱۱ دلار بود؛ اما یک سال پس از هلوینگ و در سال ۲۰۱۳، قیمت به هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

در سال ۲۰۱۶ و در هلوینگ دوم، قیمت بیت‌کوین حدود ۶۰۰ دلار بود؛ اما بعد از یک سال و در سال ۲۰۱۷ به دو هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یافت. به‌همین دلیل، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که پس از هلوینگ سال ۲۰۲۰، باز هم قیمت بیت‌کوین روند صعودی خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.