کد مطلب: ۵۰۱۸۷۹

رئیس اتحادیه فروشندگان گل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کاهش ۷۰ درصدی تقاضای گل / وضع مردم خوب نیست، گل نمی‌خرند

کاهش ۷۰ درصدی تقاضای گل / وضع مردم خوب نیست، گل نمی‌خرند

رئیس اتحادیه فروشندگان گل می‌گوید: وضع اقتصادی مردم خوب نیست و مردم گل نمی‌خرند. محدودیت‌های کرونایی امسال فروش گل را نسبت به سال گذشته 70 درصد کمتر کرد. همچنین به دلیل نبود تقاضا بسیاری از باغات گل تعطیل شدند و 30 درصد گلی فروشی‌ها هم از این صنف خداحافظی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که برخی فعالان بازار از افزایش تقاضا در بازار گل خبر می‌دهند اما رئیس اتحادیه فروشندگان گل می‌گوید نه تنها تقاضا برای خرید گل بالا نرفته بلکه محدودیت‌های کرونایی فروش گل را 70 درصد کاهش داده است. همچنین به دلیل نبود تقاضا بسیاری از باغ‌های گل تعطیل شده و 30 درصد گلی فروشی‌ها از این صنف خداحافظی کرده‌اند.

هر چند که با افزایش مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید گل بالا برود اما فعالان این حوزه منکر افزایش میزان تقاضا هستند. عده‌ای از روان‌پزشکان هم معتقدند مردم برای مقابله با کرونا، امنیت روانی و آرامش عمومی به سراغ بازار گل می‌روند و گل می‌خرند. همچنین برخی خریداران از افزایش قیمت گل گله‌مندند و می‌گویند قیمت یک سبد یا دسته گل آنقدر گران شده که هر کسی نمی‌تواند سراغ خرید گل برود. واقعا علت گرانی گل چیست؟

چرا گل گران شد؟

اکبر شاهرخی معتقد است: امسال قیمت گل نسبت به سال گذشته گران‌تر شده است. علت افزایش قیمت گل این است که امسال گلی تولید نشده است. البته گرانی قیمت پودر سم، حامل‌های انرژی، نایلون و روزنامه از دیگر دلیل افزایش قیمت گل است. چنانچه قیمت مواد اولیه گل گران نمی‌شد امسال قیمت گل بالا نمی‌رفت.

او در ادامه اظهار کرد: از آن‌سو سایت‌ها و شبکه‌های مجازی علت اصلی گرانی گل هستند. این سایت‌های غیرمجاز گل را با قیمت‌های سرسام‌آور به مردم می‌فروشند که بسیاری از این سایت‌ها مکان مناسبی برای بازرسی ندارند. در تهران بیش از هزار گل‌فروشی دارای مجوز وجود دارد که این فعالان قیمت گل را براساس نرخ اتحادیه به مردم می‌فروشند.

وضع مردم خوب نیست، گل نمی‌خرند

رئیس اتحادیه فروشندگان گل درباره وضعیت بازار گل به تجارت‌نیوز گفت: وضع اقتصادی مردم خوب نیست و مردم گل نمی‌خرند. سال گذشته مراسم عروسی، سمینارها یا حتی عزا هم که داشتیم مردم گل می‌خریدند اما امسال نتوانستیم یک شاخه گل بفروشیم.

شاهرخی اظهار کرد: امسال با آن که عروسی کمتر شده اما عزا بیشتر شد اما مردم به دلیل محدودیت‌های کرونایی برای خانواده متوفی گل نمی‌خرند.

امسال گل‌ها خراب شدند

حال آیا امسال با توجه به بسته بودن مرزها باغدارها توانستند گل صادر کنند؟ رئیس اتحادیه گل‌فروشان پاسخ داد: صادرات گل به شکل شاخه‌ای نداریم اما گل به طور فله‌ای به ترکمنستان و اربیل صادرات شده است. امسال به دلیل اینکه چندان تولید گل نداشتیم. صادرات گل هم نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافت. سال گذشته در ایام سال نو بسیاری از گلخانه‌ها بسته شد که همین موضوع تمام گل‌های گلخانه‌ها را خراب کرد.

حال باید دید امسال در آستانه نوروز وضعیت گل فروشی‌ها به همین منوال تکرار می‌شود یا ورق بر می‌گردد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    خدا خیرت بده مردم نون نیست بخورن تو فکر گلی؟

  • امیر سیروس پور

    با وجود افزایش بیست درصدی ازدواج در هشت ماهه امسال، چطور فروش گل کاهش داشته؟ اصولا گل در ازدواج ها خیلی بکار میره و باید فروشش صعودی بوده باشه.

  • ناشناس

    گل خوش بوی