خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۳۴۹۳

چه خودروهایی به اسپانیا صادر شدند؟

چه خودروهایی به اسپانیا صادر شدند؟

اعلام مسئولان گمرک ایران از این حکایت دارد که ایران در سال گذشته بیش از ۵.۷ میلیون دلار صادرات خودرو داشته و این در حالی است که بیشترین تنوع صادرات خودرویی با خودروهای‌ تیبا، ساینا، کوئیک، وانت‌آریسان، پژو پارس، پراید۱۳۱و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گرچه واردات خودرو حدود سه سالی است که ممنوع شده و امکان ورود آن به دلیل تغییر در ضوابط واردات خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش وجود ندارد ولی صادرات خودرو از ایران صورت می گیرد.

این در حالی است که تازه ترین اعلام مسئولان گمرک ایران از وضعیت صادرات خودرو از این حکایت دارد که در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و هفت دلار به ۹ کشور صادر شده است.

طبق اعلام سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران وزن خودروهای صادراتی حدود ۱۵۷۳تن به کشورهای هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه بوده است.

عراق با سه میلیون و ۱۲۲هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودروهای ایرانی بودند، همچنین هنگ کنگ با ۱۱۶هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶هزار و ۳۶۲دلار، تایوان با ۷۹هزار و ۵۲۱دلار، چین با ۳۶هزار و ۶۰۰ دلار ، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد صادرات خودرو در سال گذشته را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا، کوئیک، سمند،پارس،۲۰۷، هایما، دنا و غیره مابقی سهمی کمتر از۱۰درصد را در بر می‌گیرند.

این در حالی است که بیشترین تنوع صادرات خودرویی با خودروهای‌ تیبا، ساینا، کوئیک، وانت‌آریسان، پژو پارس، پراید۱۳۱و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

صادرات خودرو از ایران و محصولات ایران خودرو و سایپا در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان مربوطه به ویژه در شورای رقابت بارها تاکید کرده‌اند که از مهم‌ترین دلایل نابه‌سامانی بازار خودرو کمبود عرضه در مقابل تقاضا است و تا هنگامی که تولید افزایش نیافته و عرضه بیشتر نشود وضعیت بازار چندان بهبود پیدا نخواهد کرد.

این در شرایطی است که حتی شیوا رئیس شورای رقابت چندی پیش پیشنهاد واردات خودروهای وارداتی را مطرح کرد که بتوانند با واردات بدون انتقال ارز و خودروهایی که امکان خرید آن برای مردم وجود داشته باشد تا حدودی به وضعیت بازار سامان دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقا اگه امکانش هست به قبرس هم صادر کنید بجاش خر وارد کنید تو مملکت لازم میشه..لازمه که جمعیتشون تو ایران بره بالا..چون یه مقدارشون به خاطر بالا رفتن سنشون دیگه از بین رفتن و یا دارن از بین میرن لازمه جایگزین بشه—لطفا انتشار بدید تشکر

  • ناشناس

    الان این خبر بود یا جوک؟
    اگر خبر بود حداقل درست خبر رسانی کنید مردم بفهمن خودروی تولید ملی رو اونجا چقدر ارزون میفروشن و به خودمون چقدر گرون!!!

  • ناشناس

    یا خدا… فکرشو بکن رونالدو تو اسپانیا سوار پراید یا وانت اریسان بشه…. حتما بیرانوند هم میگه چطوری کریس

  • ناشناس

    دیدین چی شد ؟ حتما پراید و تیبا رو بردن ونکوور اسپانیا ! بعد یه دفعه از پشت ویترین دلالای اینجا در آورده .. با پول خود مردم اینکارو باهاشون می کنین دیگه ؟ شخصا دیگه موندم چی بگم فقط ۱ درصد نظارت رو شما ها بود این اتفاقات بر زد پیش نمی آمد.

  • ناشناس

    90 هزار دلار یعنی نهایتا 7 یا 8 عدد خودرو!!! به این میگن صادرات؟؟؟ دروغ و کلک تا کجا؟؟ تبلیغات کثیف لگن سازاری داخلی

    • ناشناس

      90 هزار از کجا آوردی؟

    • ناشناس

      دادچ اشتباه داری میزنی توی ماشین حساب

    • ناشناس

      واقعاً کجا خوندی 90 هزار دلار !!!!

  • ناشناس

    مگه دیونه شدن؟؟
    حتما براشون سوغاتی فرستادن
    افغانستان و پاکستان وعراق و….اینا که با ایران مرز خاکی دارن و از همه به ما نزدیک ترن خودرو ایرانی رو قبول ندارن و اجازه واردات خودرو ایرانی رو ندارن و بهترین ماشین های ژاپنی و کره و امریکایی استفاده میکنن

  • ناشناس

    اسپانیا با ۹۶هزار و ۳۶۲دلار! میشه کلا هفت تا ماشین

  • ناشناس

    قیمت پراید

  • ناشناس

    قیمت پراید مدل ۸۳ سفید

  • مهاجر

    احتراماً بنده ساكن اسپانيا هستم ، اينجا شهروندان اسپانيا ، با پرداخت ماهيانه فقط ١٠٠ يورو ، ميتوانند به روزترين اتومبيل را بخرند.
    از طرفي بنده به اكثر شهرهاي مهم اسپانيا ، سفر كرده ام و در خياي از جاده هاي اين كشور رانندگي كرده ام ، حتي يك خودرو چيني هم نديده ام،
    چه رسد به اين اتومبيلهايي كه در بالا نام برده شد. اينجا، در فروش اتومبيل، حرف اول را خودروهاي ساخت ٍكشورهاي اروپايي، ميزنند
    گرچه اتومبيل هاي آمريكايي و ژاپني هم ، بازار خوبي دارند.

    • سجاد

      از هر کدوم از این ماشینها دو تا. صادر شده به اسپانیا ، اونم برای انجام یک سری تست های فنی (علت تنوع زیاد هم همینه) ، چون در ایران هنوز مرکز استانداردی برای انجام تست وجود نداره!!