کد مطلب: ۴۳۷۸۹۷

تجارت‌نيوز گزارش می‌دهد:

اعلام مشاغلی که تسهیلات کرونا خواهند گرفت

اعلام مشاغلی که تسهیلات کرونا خواهند گرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق بررسی‌ها 10 رسته کسب‌وکار‌هایی که به‌طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و قرار است به آن‌ها تسهیلاتی ارائه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت در تیتر امشب با بیان اینکه تاکنون هزار و 610 میلیارد تومان صرفاً برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این در نظر داریم به اقشاری که بیش از همه مشکل دارند کمک‌های بلاعوضی ارائه کنیم.

به‌گفته نوبخت، 50 میلیارد به ستاد ملی به‌عنوان تنخواه، 400 میلیارد به همین ستاد در تهران و مابقی به شهرهایی که بیمارستان نیمه‌کاره و در دست تجهیز داشتند تخصیص دادیم.

انعقاد قرارداد تولید لباس برای کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به قراردادی که اخیراً با صنف تولیدکنندگان پوشاک منعقد شده است، گفت: صنعت پوشاک با تغییر خط تولید روزی 100 دست لباس برای پزشکان و کادر درمان تولید خواهد کرد و ما این تولیدات را از آنها خریداری می‌کنیم، بر این اساس دیروز اولین بخش از منابع این طرح پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود گفت: طبق بررسی‌ها 10 رسته کسب‌وکار‌هایی که به‌طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و قرار است به آن‌ها تسهیلاتی ارائه شود به این شرح هستند:

1- مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها (و موارد مشابه به‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)
2- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیر‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به‌تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)
3- حمل‌ونقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی
4- دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
5- تولید و توزیع پوشاک
6- تولید و توزیع کیف و کفش
7- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه
8- مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی
9- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی
10- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

که 10 امتیاز مالیاتی برای مالکان این دسته مشاغل در نظر گرفته‌ایم.

واريز 24هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه از یک‌شنبه‌ تا دوشنبه‌ سازمان برنامه و بودجه کشور 24 هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد، گفت: ساعت 24 سه‌شنبه 27 اسفند 98 هم، 200 الی 600 هزار تومان، بلاعوض به حساب 3 میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.

نوبخت گفت: مجوز استخدام 10 هزار نیرو داده شده است و امکان استخدام این تعداد وجود دارد و ما پشتیبانی مالی لازم را انجام خواهیم داد. رئیس‌جمهور دستور دادند هر میزان کمک مالی که برای استخدام این تعداد پرستار نیاز است از طرف ما به وزارت بهداشت پرداخت شود.

وی درمورد کمبود اقلام بهداشتی مثل ماسک و ژل گفت: مشکل در میزان تولید است. مقداری زمان نیاز است تا عرضه در بازار طبیعی شود.

معاون رئیس‌جمهور درباره وضعیت پیمانکاران گفت: پیمانکارانی که با ما رابطه استخدامی دارند و گروهی که با رابطه استخدامی ندارند و عمدتاً در پروژه‌های عمرانی هستند و بخش خصوصی هستند، پول‌هایشان معمولاً با تعویق پرداخت می‌شود. واقعیت این است تلاش کردیم امسال تا امروز 56 هزار میلیارد تومان در ارتباط با طرح‌های عمرانی کشور پرداخت انجام دهیم که رقم بی‌سابقه‌ای است.

وي افزود: پارسال کل مبلغ طرح‌های عمرانی 42 هزار میلیارد تومان بود، این در حالی است که قبل از دولت یازدهم، 11 هزار و 200 میلیارد تومان سالانه پرداخت می‌شد، بر این اساس تلاش داریم قبل از پایان سال تزریق دوباره نقدینگی به پیمانکاران داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: حساب‌های بانکی شناسایی شده، رئیس‌جمهور معاونت امور اقتصادی را مسئول کرده این کار را پیگیری کند. سایر بخش‌هایی که نیاز به حمایت داشته باشند بررسی و در صورت لزوم اقدام خواهد شد.

جزئیات بسته‌هاي حمایتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ابراز اینکه، حمایت بلاعوض از سه میلیون نفر اقشار آسیب‌پذیر، در دستور کار است، گفت: از 78 میلیون یارانه‌بگیر، و 60 میلیون کمک‌معیشتی‌بگیر، حساب و اطلاعات درآمدی این افراد را در اختیار داریم. گروهی هستند که اینها هیچ درآمدی ندارند و حتی بیمه هم نیستند. حساب‌های بانکی اینها را هم رصد کرده‌ایم و محرز شده که تراکنش بسیار ناچیزی دارند یا ندارند. این گروه از افراد که سه میلیون نفر هستند باید طی ماه‌های پیشِ‌رو، علاوه بر پرداخت یارانه و کمک‌معیشتی مورد حمایت ویژه مالی قرار بگیرند.

نوبخت ادامه داد: بنابراین مقرر شد طی چهار ماه آینده، هر ماه به خانوار این افراد براساس بعد خانوار 200 تا 600 هزار تومان (به هر خانوار) کمک بلاعوض پرداخت کنیم. اولین مرحله این کمک بلاعوض، سه‌شنبه ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، بنابراین در هریک از چهار ماه پیشِ‌رو، هر ماه به‌تناسب تعداد خانوار، به هر خانوار 200 تا 600 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بسته دیگر نیز مربوط به پرداخت وام قرض‌الحسنه به کارگران فصلی و شاغلان همان ده رسته شغلی است. این گروه یا در کارگاه‌ها و بنگاه‌ها همان 10 رسته فعال هستند که معمولاً کارگران روزمزد هستند یا کارگران فصلی و دست‌فروش. برای این افراد از یک میلیون تا دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در کارت بانکی‌شان شارژ خواهد شد اما این رقم قرض‌الحسنه با سود 4 درصد خواهد بود و 8 درصد سود را دولت به بانک‌ها پرداخت خواهد کرد چرا که سود این وام در واقع 12 درصد است.

وی تأکید کرد: اینها کاملاً شناسایی شده‌اند و در وب‌سایتی که معرفی خواهد شد، می‌توانند ثبت‌نام کنند. اقساط این کمک قرض‌الحسنه بعداً از رقم کمک‌معیشتی این افراد کسر خواهد شد و نیازی به معرفی ضامن و… نخواهد بود.

منبع: تسنيم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام اقا ی نوبخت من یک زن سرپرست کمیته امام‌خمینی نه درآمدی دارم نه هیج از موادغذایی صفر هستم به ما کمک نمیشه

  • ناشناس

    سلام آقای نوبخت با تبریک سال نو من یک زن تنها کیک دختر دارم وپول فبض گاز ورق نزدیک به ششصد هرازتومان از کجا بیارم بدم ومواد غذای هم ندارم به ما کمکم کنی

  • ناشناس

    سلام من کارگرم تو یک کارگاه که بخاطر کرونا تعطیل شده کار میکردم الان نه حقوق دارم ن پولی پس چرا وام ب من ندادن
    ممنون میشم بهم کمک کنید که شرمنده خانوادم نشم

  • سیاوش

    با سلام
    من سیاوشولی پور مخترع هستم و طی بیست سال گذشته 1688
    ولی تا کنون هیچ توجه ای به خودم نشوده ولی همان اختراع به نام دیگری ثبت شده و از طرفی تمسخر خاص و عام شدم و هزینه های بی شماری کردم واینک بی کارم و هیچ درامدی ندارم یه تاکسی خریدم با کمک چندین نفر ولی چون اسقاتی بود فرسوده بود اتش گرفت اسقاتی شد و اینک بی کار و بی پول هستم شما بگید چه کنم