کد مطلب: ۵۸۴۱۱۹

کارنامه سبز کنکور منتشر شد + لینک مشاهده و مهلت ارسال درخواست

کارنامه سبز کنکور منتشر شد + لینک مشاهده و مهلت ارسال درخواست

کارنامه سبز آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ساعتی قبل روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ تا ۱۴ مهرماه فرصت دارند که درخواست خود برای بررسی مجدد قبولی در کد رشته‌های دیگر را به سازمان سنجش ارسال کنند. اما کارنامه سبز کنکور چیست و به چه کاری می‌آید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۰ نهم مهر ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. کارنامه‌ای که نشان می‌دهد هر کدام از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در کدام انتخاب‌های خود قبول شده‌اند.
کارنامه سبز کنکور سراسری امروز نهم مهر ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان فرصت دارند که تا روز ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ تقاضای خود را به سازمان سنجش ارائه کنند و از این سازمان بخواهند امکان تحصیل آنها در اولویت‌های بعدی که دارای نمره علمی هستند را بررسی کند.

نحوه استفاده از کارنامه سبز چگونه است؟

با اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ برخی از داوطلبان در یک رشته و دانشگاه مجاز به ادامه تحصیل شده‌اند. اما ممکن است هر کدام از داوطلبان در کد رشته‌های بعدی هم قبول شده باشند. یعنی رتبه داوطلب در آن کد رشته بهتر از آخرین رتبه قبول شده در آن رشته باشد.
در این شرایط داوطلب می‌تواند تقاضای خود برای ادامه تحصیل در کد رشته‌های دیگر را به سازمان سنجش ارائه کند. در این مرحله سازمان سنجش درخواست داوطلب را بررسی کرده و در صورت امکان اجازه تحصیل در کد رشته جدید را به داوطب می‌دهد.
به عبارتی کارنامه سبز برای داوطلبانی است که در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و در یکی از رشته‌های انتخابی خود در یکی از دانشگاه‌های سراسری در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه‌پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی پذیرفته شده‌ باشند.

شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور

البته سازمان سنجش اعلام کرده همه داوطلبان نمی‌توانند بعد از انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۰، درخواست بررسی مجدد رشته و دانشگاه را بدهند و فقط افرادی مجازند که مشکل یا اشتباهی در انتخاب آنها پیش آمده باشد.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، موارد و مصداق‌های اشتباه در انتخاب رشته موارد زیر است:

۱- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر عنوان رشته تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت مهندسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته علوم پایه درج شده باشد).

۲- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت کارشناسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته با مقطع کاردانی درج شده باشد).

۳- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته از دوره‌های شهریه‌پرداز اعم از دوره نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پیام‌نور درج شده باشد).

۴- عدم تناسب بین کد رشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آنها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر اصفهان است، اکثریت رشته‌های انتخابی او در دانشگاه‌های واقع در شهر اصفهان است ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه تبریز در بین رشته‌های دانشگاه‌های واقع در شهر اصفهان درج کرده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).

۵- نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در بررسی وضعیت فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

روش ارائه درخواست بررسی کارنامه سبز

اگر داوطلبی دارای یکی از پنج وضعیت فوق است می‌تواند درخواست خود برای بررسی مجدد انتخاب رشته و تغییر دانشگاه را به سازمان سنجش بدهد.

۱- در این مرحله داوطلب ابتدا باید وارد قسمت «سامانه پاسخگویی اینترنتی» سایت سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org شود.

۲- اگر داوطلب عضو سامانه پاسخگویی نیست ابتدا باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل اطلاعات کند و عضو این سامانه شود.

۳- در مرحله بعد داوطلب باید وارد قسمت «اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی» شده و درخواست خود را بصورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و عنوان کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (درصورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشد) ثبت کند.

۴- داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ تنها تا روز ۱۴ مهرماه فرصت دارند که درخواست خود را به سازمان سنجش ارائه کنند.

۵- نکته مهم در استفاده از کارنامه سبز این است که صرف آوردن نمره در یکی از انتخاب‌های بعدی داوطلب به معنای قبولی صد در صدی در آن کد رشته نیست. بلکه سازمان سنجش باید این امکان را بررسی کند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    سلام کد ۳ در کنار ستاره یعنی چی میشه به این سوالم جواب بدید

    • ناشناس

      به معنای اینست که از یک سهمیه دیگر در این رشته استفاده شده در قسمت بالای کارنامه سبز یک عبارت قرمز که کلیک میکنی بعد علام را توضیح میدهد

  • ناشناس

    سلام من رشته ی حقوق قبول شدم اما الان میخوام اولویت بعدی که تو کارنامه ی سبزم اومده قبول شدم رو انتخاب کنم منم باید ب سازمان سنجش درخواست بدم .میشه راهنماییم کنین

    • علی

      سلام
      با توجه به اینکه فرم درخواست بررسی کارنامه , امکان ویرایش ندارد
      داوطلبی که در قسمت توضیحات چیزی ننوشته(بعلت فراموشی) درخواستش مورد قبول قرار میگیرد
      ایا حتما باید در قسمت توضیحات علت تغییر رشته قید شود
      لطقگفا راهنمایی کنید

  • ناشناس

    سلام ببخشیدمن رشته عمران یزددولتی قبول شدم ولی یکی ازدروسم رانتونستم پاس کنم ایا میتونم ورودیهای بهمن ماه راانتخاب کنم میشه راهنمایی بفرمایید

  • محیا

    سلام ببخشید دواطلبانی که در کارنامه سبزبراشون کد۵خورده و دوباره مصاحبه و گزینش ازشون گرفته شده نتایجش کی؟
    چیه چه صورت اعلام میگردد

  • ناشناس

    سلام‌چرا کارنامه سبز کامل نیس برامن فقط یه کد ستاره دارهس یعنی بارتبه ۱۳۶۰ فقط یه رشته قبول شدم ؟