کد مطلب: ۵۷۷۰۶۱

حقوق کارکنان دولت کاهش می‌یابد؟

حقوق کارکنان دولت کاهش می‌یابد؟

حقوق کارکنان دولت کاهش پیدا نمی‌کند. این خلاصه اطلاعیه‌ رسمی است که سازمان برنامه و بودجه منتشر و اعلام کرده آنچه به نقل از رئیس این سازمان درباره کاهش حقوق کارکنان دولت عنوان شده، کذب است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه تلویزیونی از ضرورت کاهش ولخرجی‌های دولت و کاهش حقوق مدیران و نجومی‌‌بگیران خبر داده بود.

میرکاظمی گفته بود این موارد راهکارهایی است که با کمک آنها می‌توان دخل و خرج را متناسب کرد و ترمز هزینه‌های دولت را کشید. پس از این سخنان بود که گفته شد دولت احتمالا در نظر دارد حقوق کارکنان خود را کاهش دهد.

اما آیا خبر کاهش حقوق کارکنان دولت جدی است؟ اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که دولت قصد کاهش حقوق کارکنان خود را ندارد. سازمان برنامه و بودجه در یک اطلاعیه رسمی اعلام کرده: کاهش حقوق کارکنان دولت کذب محض است.

این سازمان اعلام کرد: اخبار و مطالبی که در مورد کاهش حقوق کارمندان و کارکنان دولت در برخی از شبکه‌های اجتماعی به نقل از مسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده کذب محض است.

این سازمان اعلام کرده سیاست متناسب‌سازی درآمدها و هزینه‌ها از طریق افزایش بهره‌وری و اطلاحات ساختاری ادامه می‌یابد و در بودجه سال آینده با جدیت دنبال می‌شود.

پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود: بودجه سال ۱۴۰۰ اساساً متناسب طراحی نشده است و اگر بخواهیم طبق روال، در سال آینده هم ضریبی را بر بودجه امسال اضافه و بودجه سال ۱۴۰۱ را تدوین کنیم مشکل جدی خواهیم داشت.

او گغته بود راه‌حل تناسب دخل و خرج دولت، کشیدن ترمز ول‌خرجی‌ها، کم کردن از ریخت‌وپاش‌های بیهوده و کاهش حقوق مدیران و نجومی‌بگیران است و اگر مسئولان در حد کارمندان حقوق بگیرند می‌توان از کارمندان نیز انتظار تحمل کاهش حقوق‌شان (البته به‌صورت پلکانی) را داشت!

این خبر در فضای عمومی بازتاب گسترده ای داشت و به عنوان تصمیم دولت برای کاهش حقوق کارکنان تلقی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    خدالعنت کنه کسی که این شایعه رو کرد
    فردانفری یک میلیارد میزنن براشون چون روحیشون خراب شده

  • ناشناس

    حتما باید کم بشه چون کارمندان دولت میانگین ۹ تا۱۵ میلیون حقوق میگیرن که نسبت به حقوق مردم در بخش خصوصی خیلی تفاوت زیادی داره

  • ناشناس

    خوبه ولا همین کم داشتیم بجای اینکه حقوقها زیاد بشه با این گرونی که یک دبه ای ۳ کیلوی ماست شده ۵۰ هزار تومان

    • ناشناس

      از وقتی امدم تهران شنیدم ماست گرون شده هر روز دلم ماست میخاد. سه هفته س دلم ماست میخاد

  • ناشناس

    مکر ترکیه نبود تورم زیاد داشت پول ملی کم ارزش شده بود اولین کاری کرد بیست درصد حقوق کارکنان دولت را پایین آورد تصمیم درست گرفتن که کشور را از حر ح مرج نجات دادند چرا دولت این کار نکند شاید یک عده‌ای حقوق بگیر شرکت های خصولتی ناراحت شوند جو روانی درست کنند نود درصد حقوق بگیران زیر پنج میلیون است ناراحت نمی شوند جون وقتی تورم پایین بیاید کالا ارزان می شود به نفع آن نود درصد است ده درصد از این تورم گرانی های حر ج مرج اقتصاد سودهای کلان می بینند بی عدالتی ظلم بس است ریسی به شعار عمل کند

  • سیدمحمد

    سلام جناب دکتر بنده با ۱۷سال سابقه و مدرک کارشناسی دارم ۳/۸۰۰میگیرم مستاجرم اقساط هم دارم.اگه میدونید میشه با کم کردن حقوق من میتونید تحریمهارو بردارید بفرمایید کم کنید خجالت نکشید.ننگ برشما خدا وکیل خودتون هم میدونید چرا زنده اید ……

  • ق ر

    یک پنچ بودجه دولت میشه جمع جور کرد و شهرداری‌ همینطور الان دو چند ساله چقدر عرض خیابان‌ها را برای دوچرخه سواری کوچک کردن و چه بودجه خرج شده میگه چند در درصد از ۹ میلیون جمعیت تهران از دوچرخه استفاده می‌کنند سر جمع دو هزار نفر هم نمیشه که در دید وچشم است حالا ببینید در دستگاهای دولتی چه خبر است

  • خودم

    وقتی قرار است یک برنامه را اجرا کنند اول شایعه درست می کنند بعدش فوری تکذیب می کنند و بعد از چند مرحله شل کن سفت کن یک روز صبح از خواب بیدار میشی حقوقت به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده. پس کارمندان محترم مواظب باشید شرش داره میخوره تو سر همتون.

  • ناشناس

    دقیقا همین اتفاق افتاده
    حقوق من نصف شده ۲ ماهه

  • علی

    اقای میرکاظمی هیچ خبری نداره هرچند رییس برنامه و بودجه هست تورم در دوره ی شما اقای میرکاظمی به ۸۰ درصد رسید بهتر نیست در باره ی افزایش حقوق نظری ندهید ؟به نظر من نظر ندهید بهتر هست

  • علی

    تورم 80 درصد در دوره ی اقای میرکاظمی رییس برنامه و بودجه حقوق میگه ده درصد لطفا اگر برنامه دارید تورم را مهار کنید