خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۶۸۵۱

کاهش فاصله اقشار ضعیف و غنی در بودجه ۹۷

کاهش فاصله اقشار ضعیف و غنی در بودجه 97

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از جهت‌گیری‌های خوب بودجه، تلاش در راستای کاهش فاصله طبقاتی بود تا از سویی کسانی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و کسانی که حقوق کمتری دارند تقویت شوند.

احمد حمزه‌ای منطقه کویر، درباره بودجه 97 و با بیان اینکه کلیات بودجه بد نبود اما روز گذشته در صحن مجلس رای نیاورد، افزود: یکی از جهت گیری‌های خوب بودجه، تلاش در راستای کاهش فاصله طبقاتی بود تا از سویی کسانی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و کسانی که حقوق کمتری دارند تقویت شوند، بنابراین فاصله بین اقشار ضعیف و غنی را کم می‌کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در مجلس تصریح کرد: در بحث یارانه‌ها نیز دولت این اختیار را داشت که دهک‌های بالا را که نیاز کمتری به دریافت یارانه را دارند، حذف کند و یارانه اقشار نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، مقداری تقویت کرده و این مسئله یکی دیگر از جهت گیری‌های خوب لایحه بودجه سال 97 بود.

وی بیان کرد: در زمینه اشتغال زایی نیز اعتبارات خوبی در لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شده بود و امیدواریم با آموزش در بخش‌هایی که می‌تواند موتور توسعه کشور را حرکت دهد، سرمایه گذاری شده و اقتصاد کشور را سر و سامان بدهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه 97 گفت: قیمت حامل‌های انرژی دست کاری نشده بود که این امر در دراز مدت به نفع کشور نیست و باید سالی 10 درصد تغییر کند.

وی افزود: بستن بودجه سال 98 مصادف با انتخابات مجلس است و ممکن است مخالفت مجلس با این مسئله صورت بگیرد و سال بعد از آن انتخابات دولت و قیمت حامل‌ها دست نمی‌خورد و به نفع مملکت نیست که سوخت به هدر برود.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه آن جهشی که دولت برای افزایش قیمت حامل‌ها در بودجه 97 گذاشته بود خوب نبود، تصریح کرد: می‌توانیم با ابزار دیگر و به شکل‌های دیگر قیمت سوخت را تعدیل کرد اما در مجموع کلیات بودجه 97 در صحن علنی رای نیاورد و به کمیسیون تلفیق برگشت و ممکن است بحث‌های دیگری پیش بیاید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.