کد مطلب: ۵۰۷۲۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ / نشانه‌های ارزانی احتمالی خودرو

کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ / نشانه‌های ارزانی احتمالی خودرو

پس از ارزانی هشت درصدی قیمت خودرو در آذر ماه و ادامه این روند نزولی در دی ماه، به نظر می‌رسد با توجه به ارازنی احتمالی قیمت دلار، همچنان قیمت خودرو ارزان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از ارزانی هشت درصدی قیمت خودرو در آذر ماه و ادامه این روند نزولی در دی ماه، به نظر می‌رسد با توجه به ارازنی احتمالی قیمت دلار، همچنان قیمت خودرو ارزان شود.

بررسی مقایسه‌ای بازارهای کشور در آذرماه نشان‌دهنده صدرنشینی خودرو در افت قیمت است. تحلیل آماری از روند قیمتی بازارها بیانگر آن است که خودرو در آخرین ماه از فصل پاییز، بیشترین کاهش قیمت را در مقایسه با بازارهای ارز، بورس، سکه و مسکن تجربه کرده است.

دنیای اقتصاد با این مقایسه گزارش داده که قیمت خودرو در آذر ماه بیش از هشت درصد افت داشته است.

علاوه بر این گزارش، آخرین آمارها از بازار خودرو نیز حکایت از تداوم ارزانی در این بازار دارد.

در همین حال در هفته گذشته پیش‌فروش خودرو تارا نیز آغاز شده است. از سوی دیگر، ایران‌خودرو و سایپا هرکدام به صورت مجزا طرح فروش فوق‌العاده را اجرا کردند.

آخرین آمار تولید خودرو نیز حاکی از روند صعودی تولید خودرو است.

نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره آخرین وضعیت بازار خودرو می‌گوید: بازار خودرو جذابیتش را برای سرمایه‌گذاری از دست داده است. فعلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود. تنها مصرف‌کننده واقعی در این بازار وجود دارد و واسطه‌ها از این بازار فرار کرده‌اند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران هم معتقد است: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت، اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، هفت تا هش درصد قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

حتی درباره خودروهای خارجی نیز بعضی رسانه‌ها برآورد کرده‌اند سطح فعلی قیمت به خصوص در خودروهای خارجی بعضا تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت واقعی است. با این حال، آیا بازار خودرو به این سیگنال‌های ارزانی، روی خوش نشان می‌دهد؟

آخرین اخبار خودرو را در اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایمان

    درود برملت شریف ایران فقط با نخریدن و تحریم خودروی داخلی میتونیم قیمتو بیاریم پایین من نمیخرم تا قیمت درست بشه

  • ناشناس

    امیدوارم همه ی قیمتها بیاد پایین خودرو فقط یکی از هزران مشکلمونه

  • ناشناس

    ببا نخرید این دولت مخات ملت را بیچاره کند هر روز تو اخبار میگن خودرو ارزان شود خودشون گزارش میدن بعدن میرن خودرو را افزایش میدن این هر روز قیمت خودرو بالا میارن ومالت خوشبخت کیف کردن پراید ۴0000 توان شوده 12500 چه خبره مگه ماشین خارجی خریدیم اگه ملت دست به دست کنن خودرو نخرن ارزان میشه

  • ناشناس

    ماشینتو بفروشی دیگه هیچی نمیتونی بخری…گول نخورید مالتونو سفت بچسبید ….دلال ازتون ارزون میخره فرداش ازش بخای بخری دیگه نمیتونی …

  • یک نفر از ملت

    چند نکته .
    تا چند سال پیش زنگ خطر سقوط بازار خودرو در ایران به صدا دارمد طوری که مردم برای خرید خودرو استقبال نکردند همانطور که میبینید هزینه ها متفرقه زیاد خودرو این نیاز کمتر میکرد ولی با سیاسی بازی این کالای مصرفی تبدیل شد به کالای لوکس که نیاز برای هر کسی بیشتر از گذشته برای هر فردا پیدا کرد و این اتفاقات افسار گسیخته چیزی نیست جز تصمیمات پشت پرده که بتونن این نیاز به وجود بیارن که حتی مجبور به ماندن در ترافیک .هزینه استهلاک و بیمه و….در ما به وجود اوردن که ما همچنان در صف خرید قرار بگیریم. ولی متاسفانه یا خوشبختانه این تصمیم ها مدت زمان طولانی ندارن و کهنه میشن .چون در این چند سال گذشته خیابان و اتوبان با حجم وردی خودرو در بازار تامین نشده واین امر باعث شده اهسته اهسته استفاده از این کالای لوکس هم جایی خودش به دیگر ذاعقه های که برای مردم سرد میشود بدهد.و اگر به همین صورت پیش برود شاهد برشکست شدن کارخاتجات تا چند سال اینده خواهیم بود.چون شرکت های تولیدی چیزی برای اراعه تکنولوژیهای روز دنیا ندارن و یا خیلی عقب هستند.

  • ناشناس

    با سلام
    دراینکه نخریدن تنها راه مقابله با این نوع قیمت گذاری دستوریه شکی نیست ولی این را هم بایدبدانیم نخریدن کلید راه حل مهار قیمت گذاری تمامی محصولات هست از خودرو گرفته تا خوراکی تا خیلی چیزای دیگه پس به نظر من موقعی که شایعه میکنند فلان جنس گرون میشه نباید عجله کرد وتو صف خرید رفت .

  • علی

    فقط نخرین ماشین تاقیمت واقعی خودش برگرده……نخرین ایران خودرو بدجوری داره التماس میکنه ….فقط نخرین …آقایان که پرایدمدل 80 یا82 یاغیره پرایدارزان شود…لطفاشماهم این پراید80که 46میلیون آگهی کردین…شماهم تخفیف بدین……خجالت آوربخدا.ایناچه جوری خودشون میخندونن….

  • سمند دوست

    سلام دوستان و هم وطنان,,,خواهشا التماسا بازم صبر کنید ,,خودرو نیاز واجب هر خانواده است ولى با تحریم نخریدن قیمتها میاد پایین,,خود بنده یکسال هست که میخوام ماشین حال حاظرم رو تبدیل به احسن کنم(ال ایکس به سورن) ولى نخریدم و نخواهم خرید تا قیمتها ارزان و منطقى و معقول بشه,,,لطفا خواهشا بازم صبورى کنید,,,میدونم که اکثر شما عزیزان با داشته فعلى و قرض و قول و هزار گرفتارى قصد تهیه خودرو دارید

  • سمند دوست

    سلام دوستان و هم وطنان,,,خواهشا التماسا بازم صبر کنید ,,خودرو نیاز واجب هر خانواده است ولى با تحریم نخریدن قیمتها میاد پایین,,خود بنده یکسال هست که میخوام ماشین حال حاظرم رو تبدیل به احسن کنم(ال ایکس به سورن) ولى نخریدم و نخواهم خرید تا قیمتها ارزان و منطقى و معقول بشه,,,لطفا خواهشا بازم صبورى کنید,,,میدونم که اکثر شما عزیزان مثل بنده با داشته فعلى و قرض و قول و هزار گرفتارى قصد تهیه خودرو دارید,,بازم صبر کنید,,,ارادتمند همه هم وطنان صبور و شکیبا,,,( سمند دوست)

    • ناشناس

      به نظر شما هنوز پایین تر میاد که ما صبر کنیم

  • امیر

    قیمت خودرو ملک دلار طلا باهمین شتابی که بالا رفت قطعاً سقوط قیمت حتمی است الآن که بازار اینطوری نزولی است بعدازتعطیلات سال جدید قیمتها شدیداً کاهشی وبازار راکد وتعطیل خواهد شد