کد مطلب: ۱۸۳۴۴۲

کسب‌وکارهای نوین در بخش فضایی ایجاد می‌شود

کسب‌وکارهای نوین در بخش فضایی ایجاد می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌های مربوط به توسعه فناوری‌های فضایی در کشور، از ایجاد و توسعه کسب‌و‌کارهای نوین در حوزه فناوری فضایی خبر داد.

مرتضی براری توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در راستای ایجاد رفاه اجتماعی و اقتدار ملی را دو بال بخش فضایی کشور عنوان کرد و گفت: فرآیند توسعه تکنولوژی و بستر افزایش فعالیت بخش خصوصی و کسب وکارهای نوین در این حوزه را فراهم می کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه توانمندی و قابلیت های بسیار خوبی در هر دو بخش دانشگاه و صنعت در این حوزه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: شرایط برای ورود بخش خصوصی و توسعه کسب وکارهای نوین در جهت خدمت رسانی و خلق ثروت فراهم شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای توسعه متوازن فناوری فضایی و ارتقا تکنولوژی و ارائه خدمات فضاپایه به همراه تحریک بازار و ورود بخش خصوصی به این حوزه سرلوحه اقدامات پیش رو خواهد بود، افزود: یکی از مهمترین اهداف سازمان فضایی ایران تعامل و همکاری با فعالان، دست اندرکاران و ذینفعان این حوزه در کشور است تا بتوانیم خدمات فضا پایه را از طریق بخش خصوصی و ایجاد کسب‌و‌کارهای نوین در کشور توسعه دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران، استفاده از فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، مدیریت منابع و ارتقا بهره‌وری را یکی از دغدغه‌های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: در توسعه فناوری فضایی و ارتقا دانش فضایی کشور گام های بسیار مثبتی برداشته شده است که باید این روند حفظ و تثبیت شود و در جهت ارتقا آن تلاش کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.