خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۸۶۸۳

کسری بودجه آمریکا در فوریه رکورد زد

کسری بودجه آمریکا در فوریه رکورد زد

به استناد آمار جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، کسری بودجه این کشور در ماه فوریه (11 بهمن تا 10 اسفند) گذشته بالغ بر 215 میلیارد دلار بود و این بالاترین کسری بودجه ماهیانه در شش سال گذشته است.

تلویزیون سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه گزارش داد: به استناد آمار جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، کسری بودجه این کشور در ماه فوریه (11 بهمن تا 10 اسفند) گذشته بالغ بر 215 میلیارد دلار بود و این بالاترین کسری بودجه ماهیانه در شش سال گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این کسری بودجه 23 میلیارد دلار از کسری بودجه فوریه سال گذشته (2017) بیشتر است.

سی‌ان‌ان نوشت: کسری بودجه بیان‌گر تفاوت هزینه‌های دولت با درآمدهای هرماه است.

ماه فوریه گذشته هزینه‌های دولت فدرال معادل 371 میلیارد دلار بود و در مقایسه با ماه فوریه سال 2017 هفت میلیارد دلار بیشتر است. در آمدهای مالیاتی از 172 میلیارد دلار در ماه فوریه سال قبل به 156 میلیارد دلار کاهش یافت.

اداره بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد: هزینه‌های دولت در ماه فوریه گذشته در زمینه‌های پرداخت سود به بدهی‌های ملی، هزینه‌های خدمات تامین اجتماعی و پزشکی و پرداخت‌های وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع بالا رفته بود.

اداره بودجه کنگره آمریکا بخشی از کاهش درآمدهای دولت را به برگرداندن مالیات‌ها به مودیانی که به موجب قانون معافیت مالیات برای شرکت‌ها مرتبط دانست.

در شش‌ماهه اول سال مالی جاری یعنی از اول ماه اکتبر، کسری بودجه آمریکا معادل 391 میلیارد دلار است که 40 میلیارد دلار از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

به پیش‌بینی وزارت خزانه‌داری آمریکا کسری بودجه برای تمامی سال مالی جاری نزدیک به 833 میلیارد دلار است و برای سال مالی 2019 معادل 984 میلیارد دلار خواهد شد.

سی‌ان‌ان افزود: در چندین ماه گذشته، سیاست‌گذاری فوری برای کاستن از سقف بحرانی برای کسری بودجه که یک تریلیون دلار است، اتخاذ شده است.

با توجه به اصلاحات مالیاتی، کمیته مسئول برای تنظیم بودجه دولت فدرال پیش‌بینی کرده است: در صورت عدم تغییر سیاست‌ها، دولت فدرال به‌طور دائم کسری بودجه یک تریلیونی خواهد داشت.

اداره بودجه کنگره آمریکا کمتر از یک سال قبل، پیش‌بینی کرده بود کسری بودجه دولت فدرال آمریکا تا سال 2022 از مرز یک تریلیارد دلار فراتر نرود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.