کد مطلب: ۵۶۲۵۶۵

کشف ۷۵۸ قلم کالای قاچاق، از داشبورد یک کامیون + فیلم

کشف ۷۵۸ قلم کالای قاچاق، از داشبورد یک کامیون + فیلم

به گفته سخنگوی گمرک، پرسنل گمرک «سرو» ۷۵۸ قلم کالای قاچاق را از داشبورد یک کامیون کشف کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدروح اله لطیفی گفت: پرسنل گمرک «سرو» از کامیون سوخت برگشتی از ترکیه توانستند بیش از ۷۵۸ قلم کالای دندانپزشکی، سم، مته حفاری و قنداق تفنگ را که به صورت ماهرانه‌ای در داشبورد این کامیون جاسازی شده بود کشف کنند.

سخنگوی گمرک افزود: روز گذشته، همکاران گمرک سرو استان آذربایجان غربی، در حین کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکردار برگشتی از ترکیه تعداد ۵۹۰ عدد توربین دندانپزشکی، ۱۵۳ عدد بطری حاوی سم کشاورزی، پنج عدد مته حفاری و ۱۰ عدد قنداق تفنگ کشف کردند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک در خصوص ارزش کالای مکشوفه گفت: ارزش تقریبی ۵۷۸ قلم کالای کشف شده جمعا پنج میلیارد و ۳۰ میلیون ریال است که پس از تشکیل پرونده به مراجعه قضایی برای سیر مراحل رسیدگی فرستاده شد ( خبرگزاری صداوسیما ).

چندی پیش پیز سخنگوی گمرک از کشف و ضبط محموله‌هایی چون، خرمای حاوی تریاک، اسفنج تشک آغشته به تریاک، حشیش در سیم‌کشی کامیون، سلاح جنگی و ظروف نوشابه حاوی مواد مخدر و کفش و سبزی حاوی قرص، در گمرک خبر داد.

لطیفی، افزود: در روز‌های اخیر، یک محموله پستی خرما، بنا بود از طریق پست به مقصد انگلستان ارسال شود، با بررسی همکاران گمرک در بخش امانات پستی، ۲۵۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در بین خرما‌ها جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی در مورد دیگر محموله های گمرکی کشف شده، اضافه کرد: همکاران ما با مشکوک شدن به محموله تشک، که بنا بود به کانادا ارسال شود متوجه شدند که این ابر‌ها آغشته به تریاک است و چهار کیلو و ۲۲۰ گرم ابر آغشته به تریاک نیز با صورت جلسه کشف در اختیار مقام ذی‌صلاح قرار گرفت.

سخنگوی گمرک توضیح داد: در دو محموله پستی دیگر به مقاصد انگلستان و استرالیا که به ترتیب کفش اسپرت و سبزی خشک شده بود ۲۳۷ عدد قرص دیانا بول (در کف کفش جاسازی شده بود) و دو هزار عدد قرص متادون ۴۰ (در بین سبزی‌ها جاسازی شده بود) کشف و ضبط شد.

لطیفی در خصوص سایر محموله های گمرکی کشف شده گفت: کشف دو بسته حشیش به وزن ناخالص یک کیلو و ۵۰ گرم، در کانال سیم‌کشی زیر کانتینر کامیون ترکیه‌ای توسط مربیان سگ‌های موادیاب در گمرک بازرگان، کشف سلاح جنگی با مقادیر زیادی فشنگ در مرز پرویزخان و کشف هشت بطری یک و نیم لیتری حاوی تریاک از اتوبوس مسافربری با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در استان هرمزگان، بخشی از کشفیات پرسنل گمرک در روز‌های اخیر بوده است (خبرگزاری صداوسیما).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.