کد مطلب: ۴۱۶۴۰۷

احمدی:

کمبودی برای آجیل شب یلدا نداریم

کمبودی برای آجیل شب یلدا نداریم

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل با اشاره به رشد 70 درصدی تولید آجیل نسبت به سال گذشته گفت: بازار آجیل و خشکبار هیچ کمبودی برای تامین نیاز مردم جهت برگزاری شب یلدا ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل درخصوص آخرین شرایط بازار آجیل و خشکبار با نزدیک شدن به شب یلدا، اظهار کرد: بازار آجیل و خشکبار هیچ کمبودی برای تامین نیاز مردم جهت برگزاری شب یلدا ندارد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام اقلام سبد خشکبار شاهد افزایش قیمت هستند؟ گفت: افزایش ۱۰ درصدی را در تخم کدو و آفتابگردان شاهدیم که البته مورد پذیرش ما نیست و علت این امر را می‌توان عدم ترخیص کالا در گمرک دانست.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل ادامه داد: از گمرک تقاضا داریم که همکاری بیشتری را با بازار آجیل و خشکبار داشته باشند تا کمبودی در بازار احساس نشود.

به گفته احمدی؛ بادام هندی؛ افزایش قیمتی در بازار نداشته است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل با بیان اینکه ۸۰ درصد نیاز به خشکبار در داخل تأمین می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ درصد مابقی نیاز آجیل که بیشتر مربوط به بادام هندی بوده که در ایران تولید نمی‌شود و محصول بومی کشور هند است که به ایران وارد می‌شود.

احمدی بیان کرد: امسال، بر اثر بارندگی‌ها و سرمازدگی که در کشور داشتیم مشکلاتی برای درختان بوجود آمد اما با تلاش مضاعف و پیش بینی‌ها خوشبختانه توانستیم بازار را به تعادل برسانیم.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در پاسخ به این پرسش، که بازار آجیل نسبت به سال گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ افزود: خوشبختانه تولیدات ما ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.