کد مطلب: ۲۸۸۲۴۷

کمبود بنزین نداریم

کمبود بنزین نداریم

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: صحبت‌هایی از پرداخت کارمزد بصورت حق‌العمل کاری صورت گرفت که با گذشت چند ماه از آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

با رشد مصرف بنزین و سایر حامل‌های انرژی در تابستان سال جاری و رسیدن میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال جاری به ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر صحبت‌هایی از کمبود برخی سوخت در برخی جایگاه‌ها به گوش رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از آن بود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واکنش نشان داد و از عرضه کافی بنزین به تمام جایگاه‌ها خبر داد که بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سه ماه نخست سال جاری باید روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم، اما این رقم به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است.

شرایط حال حاضر جایگاه‌ها را از رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت پیگیری کردیم.

بیژن حاج‌محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در خصوص شرایط جایگاه داران برای تامین بنزین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای تامین و توزیع حامل‌های سوخت هیچ یک از جایگاه‌های سراسر کشور هم‌اکنون با کمبود بنزین مواجه نیست و حتی ذخیره‌سازی کشور نیز در حدود چند میلیارد لیتر است.

وی در ادامه به تامین بنزین سوپر اشاره و بیان کرد: در این راستا تنها در توزیع و فروش بنزین سوپر محدودیت‌هایی وجود داشت که این مسئله نیز تا پایان مردادماه برطرف خواهد شد.

حاج‌محمدرضا دلیل کمبود بنزین سوپر را تعمیرات پالایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: تولید بنزین یورو ۴ سبب آن شد که در تولید بنزین سوپر وقفه‌هایی ایجاد شود.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: باید به این نکته نیز توجه کنیم که در فصل تابستان مسافرت‌ها افزایش می‌یابد که این خود عاملی برای رشد مصرف و رشد تقاضای حامل‌های انرژی می‌شود که هر ساله در این ایام از سال تکرار می‌شود.

وی در ادامه به کارمزد جایگاه‌داران اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی از پرداخت کارمزد بصورت حق‌العمل کاری صورت گرفت که با گذشت چند ماه از آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

حاج‌محمدرضا در خصوص فعالیت شرکت‌های برند و تاثیر آن‌ها بر روی توزیع فراورده‌های سوختی گفت: اتحادیه جایگاه‌داران سوخت مخالفت خود را با شرکت‌های برند اعلام کرده است، زیرا این شرکت‌ها بصورت کاغذی ثبت شده و تنها باعث ایجاد دوگانگی در دریافت‌ها شده که موجب اعتراض اکثریت قریب به اتفاق مجاری عرضه در سراسر ایران شده است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.