کد مطلب: ۲۱۳۴۰۷

کنسرسیوم بیمه خودروهای صفر کیلومتر؛ گامی مهم برای مبارزه بافساد

کنسرسیوم بیمه خودروهای صفر کیلومتر؛ گامی مهم برای مبارزه بافساد

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به کنسرسیوم بیمه خودروهای صفر کیلومتر، این موضوع را گامی مهم برای مبارزه با زمینه‌های فساد در این حوزه دانست.

در گردهمایی پایان سال اعضای کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی سندیکا که با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه برگزار شد؛ روسای کمیسیون‌ها و دبیران کارگروه‌ها گزارش عملکرد سال ۹۶ خود را ارائه داشتند و به تشریح برنامه‌های عملیاتی سال ۹۷ پرداختند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدمحمد علیپور دبیرکل سندیکا در این نشست با اشاره به آنکه در سال ۹۶ تمرکز اصلی فعالیت‌های سندیکا بر روی مباحث فنی بوده است ضمن تقدیر از حضور موثر و منظم مدیران ارشد صنعت بیمه در جلسات این نهاد صنفی، اظهار داشت: آنچه در سندیکا اتفاق افتاد حاصل زحمات اعضای کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی بوده و باعث افتخار است که سندیکا محلی برای به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها بوده است.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به موضوع کنسرسیوم بیمه خودروهای صفرکیلومتر آن را گامی مهم برای مبارزه با زمینه‌های فساد در این حوزه دانست و گفت: بیمه خودروهای صفرکیلومتر طی سال ۹۶ وقت و انرژی فراوانی از سندیکا گرفت؛ نتایج خوبی هم داشته که البته برای تحقق کامل آن نیازمند اصلاح و هماهنگی بیشتری است. این اتفاق و اتحاد از مصادیق کامل یک کار سندیکایی است و از شما مدیران ارشد صنعت بیمه انتظار می‌رود علل و عواملی که ناهماهنگی را دامن می‌زنند، برطرف کنید.

علیپور افزود: یکی از کارهای خوب انجام شده موضوع آئین‌نامه حاکمیت شرکتی است که کارگروه‌های حقوقی و مالی و کمیسیون‌های مربوطه اقدامات قابل توجهی داشته اند. اصلاحات لازم هم صورت پذیرفت.

وی، نظم بخشیدن به سوابق و مستندات داخلی سندیکا، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید یک ساختمان جدید را از سایر اقدامات انجام شده در طول سال ۹۶ اعلام کرد و در تشریح اقدامات شاخص در کارگروه‌های تخصصی سندیکا گفت: حجم کارهایی که در کارگروه‌های اتومبیل و درمان انجام شد قابل ملاحظه است.

علیپور ادامه داد: کارگروه اتومبیل بابت تنظیم، تصویب و اجرای آئین‌نامه‌های قانون جدید شخص ثالث سال پرکاری داشته و همچنین کارگروه درمان در خصوص حل مشکلات این حوزه پیشنهادهای ارزشمندی به بیمه مرکزی ارائه داده که امید است به نتیجه برسد.

دبیرکل سندیکا افزود: بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز در کمیسیون مربوطه در مجلس به نتایج خوبی رسیده که امید است در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان هم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی خاطرنشان ساخت: تشکیل شوراهای هماهنگی در سطح استانها، شورای هماهنگی معاونان فنی و کارگروه روابط عمومی از سایر اتفاقات سال ۹۶ بود که به ایفای نقش موثر این کارگروه و شوراها بسیار امیدواریم.

دبیرکل سندیکا در خصوص دغدغه ضمانت اجرایی تصمیمات این نهاد صنفی گفت: بنظرم برای ضمانت اجرا به بخشنامه های غلیظ و شدید نیازی نیست. هماهنگی در اجرا می تواند بخش عمده ضمانت اجرا را تامین کند.

علیپور در ادامه از مدیران عامل شرکت‌های بیمه خواست که از فعالیت مدیران خود در کارگروه ها پشتیبانی کنند و در موضوع ثبات اعضای کارگروه همکاری کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد صنعت بیمه بعنوان صنعتی فاخر و آبرومند، مسیر توسعه و پیشرفت خود و خدمت شایسته به جنابعالی را با همدلی و همراهی اعضای سندیکا در طول سال ۹۷ ادامه دهد.

در ادامه گردهمایی اعضای کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی سندیکا محسن پورکیانی رئیس کمیسیون راهبردی سندیکا ضمن تشکر از زحمات یکساله اعضای حاضر در جلسه گفت: اگر سندیکا خروجی خوب و موثری داشته ۷۰ درصد آن مرهون تلاش‌های اعضای کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی است.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی اتاق فکر سندیکا هستند و مدیران و کارشناسان حاضر در آن، هم در سندیکا و هم در سطح شرکت‌ها می‌توانند تصمیم‌سازی کنند.

سیدرسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز بعنوان عضو کمیسیون مالی سندیکا دیگر سخنران این گردهمایی بود.

تاجدار دو موضوع بیمه عمر و حسابداری آن و تنظیم صورت‌های مالی شرکت‌ها براساس استاندارد IFRS را از موضوعات اصلی مطرح در کمیسیون مالی سندیکا عنوان کرد و گفت: نمایندگان سندیکا در کمیته تدوین صورت‌های مالی نمونه حضور دارند و امید است این صورت‌های مالی نمونه را تا پایان سال ۹۶ آماده نموده و در اختیار شرکتها قرار دهیم.

این عضو شورای عمومی سندیکا افزود: توانگری مالی و مالیات ارزش افزوده از دیگر موضوعات مطرح در کمیسیون مالی سندیکاست که به شکل خوبی پیش می‌رود.

هادی اویارحسین رئیس کمیسیون فنی سندیکا هم در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون مربوطه و روند کار آن گفت: سندیکا هشت کارگروه فنی دارد.

نتایج کارگروه‌ها به کمیسیون فنی می آید. در جلسات کمیسیون فنی با حضور دبیرکارگروه مربوطه درخصوص مصوبات آن کارگروه بحث و تبادل نظر شده و نتیجه نهایی به شورای عمومی سندیکا ارسال می‌شود. در شورای عمومی نیز تمام تلاش بنده آن است که مصوبات کارگروه‌ها به تصویب برسد.

مدیرعامل بیمه پارسیان افزود: از دیگر وظایف کمیسیون فنی اظهار نظر درخصوص موضوعاتی است که بیمه مرکزی از سندیکا نظر می‌خواهد این بسیار ارزشمند است ودر واقع نهاد ناظر غنای فنی سندیکا را پذیرفته است.

اویارحسین با اشاره به اهمیت نقش مدیران فنی در سلامت بازار بیمه گفت: توصیه می‌کنم سمت و سوی کارمان آن باشد که شرکت‌ها فنی اداره شوند و صنعت بیمه فنی تصمیم بگیرد. درایت مدیرفنی بسیار مهم است که می‌تواند بازار بیمه را به سمت سلامت و مسیر درست سوق دهد. از همکاران در بخش فنی شرکتها استدعا دارم که همگی تلاش کنیم تا کار علمی انجام دهیم.

در گردهمایی پایان سال اعضای کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی سندیکا، علاوه بر روسای کمیسیون‌ها، دبیران کارگروه‌های تخصصی سندیکا نیز گزارش عملکرد سال ۹۶ خود را ارائه کردند.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.