کد مطلب: ۳۲۰۹۷۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

گرانی تولید شیر در تابستانی که گذشت

گرانی تولید شیر در تابستانی که گذشت

تورم تولیدکننده محصولات گاوداری کل کشور در تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته درحالی بیش از 40 درصد اعلام شد که بخش بزرگ آن ناشی از گرانی تولید شیر بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای مرکز آمار شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در تابستان سال جاری به 332.9 واحد رسید.

تورم نقطه به نقطه قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری در تابستان سال جاری 40.1 درصد است که در میان تمامی اقلام محصولات گاوداری، گوساله پرواری دارای بیشترین تورم است.

درصد تغییر شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری در چهار فصل منتهی به تابستان سال 1397 نسبت به چهار فصل منتهی به تابستان سال 1396 (تورم سالانه) 20.9 درصد است.

در تابستان سال جاری بیشترین تورم (نقطه‌به‌نقطه) در بین اقلام اصلی محصولات گاوداری با 48 درصد مربوط به گوساله نر زیر چهار ماه است.

همچنین پایین‌ترین تورم در بین محصولات گاوداری در تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته با 12.4 درصد متعلق به گاو شیری است.

آمارها نشان می‌دهد تورم تولید شیر که دارای بالاترین ضریب اهمیت در بخش گاوداری است در تابستان سال جاری به حدود 40 درصد رسیده است.

در بین استان‌های کشور بیشترین تورم (نقطه‌به‌نقطه) تولیدکننده محصولات گاوداری در تابستان سال جاری به استان‌های بوشهر با 65.4 درصد، کهگیلویه وبویراحمد با 58.2 درصد و چهارمحال و بختیاری با 57.6 درصد مربوط است.

همچنین کمترین تورم (نقطه به نقطه) تولیدکننده محصولات گاوداری در دوره مذکور با 16 درصد به استان‌ اردبیل تعلق دارد.

44

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.