کد مطلب: ۲۸۵۹۲۶

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

سه ماه بعد خودروهای داخلی مجددا گران می‌شوند

سه ماه بعد خودروهای داخلی مجددا گران می‌شوند

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید که به نظر می‌رسد با از راه رسیدن تحریم‌های جدید آمریکا مجدد قیمت خودروهای داخلی تا سه ماه دیگر افزایش یابد.

یک کارشناس بازار خودرو درباره چشم‌انداز بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: باتوجه به محدودسازی تخصیص ارز دولت آن هم به بنگاه‌هایی همچون خودروسازی باید اشاره کرد که در آینده قیمت خودروهای داخلی و خارجی گران‌تر از شرایط فعلی خواهد شد؛ چرا که در گذشته خودروسازان با ارز دولتی قطعات مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند اما امروز شرایط تغییر کرده و از این پس افراد باید با ارز مبادله‌ای و با قیمت هشت هزار و 300 تومانی مواد اولیه خود را از بازارهای جهانی تهیه کنند؛ با اعمال چنین قوانینی بی‌شک در آینده شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی خواهیم بود.

بهرام شهریاری افزود: برای ساخت خودروهای داخلی خودروسازان باید به سمت تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز پیش روند. این در شرایطی است که در تحریم‌ها دسترسی ما به تامین مواد اولیه مورد نظر سخت‌تر از گذشته خواهد شد. برای تولید اکثر مواد اولیه ایرانی، زمینه فرآوری‌شدنشان از آن سوی مرزها تهیه می‌شود. بنابراین با افزایش نرخ ارز و محدودسازی در این مسیر شاهد زایش برخی چالش‌ها خواهیم بود.

او تصریح‌کرد: به هر حال با افزایش نرخ ارز شاهد رشد تورم هستیم که این مولفه هم بر تغییر نوسانات قیمت تمام شده کالاها اثرگذار است. از سوی دیگر از تبعات تخصیص ارز آزاد برای تولید خودرو محدود شدن عرضه و تقاضا است که این مسئله هم افزایش قیمت‌ها را به همراه دارد.

عضو سابق هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار منطقی است یا خیر، گفت: در حال حاضر افزایش قیمت خودرو ارتباطی به منطقی یا غیرمنطقی بودن ندارد. در این بازه زمانی الزامات و اجبارها مطرح است. به هرحال تحریم خودروهای داخلی یکی از موضوعاتی است که در متن قراردادهای تحریمی نوشته شده، بنابراین این نوع تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود که محدودیت‌هایی در بازار برایمان ایجاد کند و منجربه تقاضای کاذب شود. همین مسائل نیز گرانی خودروهای داخلی را ظرف سه ماه آینده به همراه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خجالت نمی کشید واقعاً؟؟!!
    به خودتونم میگید مسئول؟؟
    یاد گرفتید که ترس به جون مردم بندازید تا مردم بیچاره صف بکشند برای خرید اما بدونند که خیلی از آدما همون بودجه قبلیو برای خرید نداشتند چه برسه به اینکه شما بخواین گران تر هم بکنید
    در هر صورت اونی که ضرر میکنه شما هستید
    تاوان این کارارو تک تکتون پس میدید
    این مردم تا ی حدی صبر دارند
    وای به حالتون اگه سر ریز بشه

    • بی کس

      بخدا هرچی کارگری میکنم، پولم به خرید نمیرسه
      هر سری که اومدم یه چیزی بخرم ، گرون شد و پول من بی ارزش
      بخدا واگذارتون کردم ، بیست و هفت سالمه داغ یه ماشین به دلم مونده ، خدا داغ دارتون کنه

  • ناشناس

    دست گلشون درد نکنه.
    پراید که ۴۰ سال از ساختش گذشته میشه ۳۰ میلیون تومن، پژو ۴۰۵ ۳۰ ساله می‌شه ۴۰ میلیون، پژو ۲۰۶ ۲۰ ساله می‌شه ۵۰ میلیون.