کد مطلب: ۴۶۷۳۳۹

گزارش پایان بورس ۱۴ مرداد ۹۹:

شستا شاخص کل را مثبت کرد / ارزش معاملات روزانه بورس رکورد تازه‌ای زد

شستا شاخص کل را مثبت کرد / ارزش معاملات روزانه بورس رکورد تازه‌ای زد

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل به لطف معاملات مثبت شستا رکوردی تازه به ثبت رساند و ارزش معاملات روزانه به بیش از 24 هزار 600 میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بازار سهام روز سه‌شنبه 14 مرداد ماه، شاخص کل بورس به لطف معاملات مثبت شستا با رشدی 1600 واحدی به کار خود پایان داد. رشد کمتر از 0.1 درصد شاخص در حالی رخ داد که شاخص کل هم‌وزن 0.31 درصد رشد را به ثبت رساند.

1 4
در جریان معاملات امروز که با با نوسان زیادی نیز همراه بود، رکورد ارزش معاملات روزانه نیز شکسته شد. پس از انجام حدود 2.5 میلیون معامله و جابجایی 13 میلیارد سهم، ارزش کل معاملات روز 24 هزار و 640 میلیارد تومان به ثبت رسید تا رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت برسد.

1 2 1
سه نماد شستا، فارس و تاپیکو به ترتیب با 4660، 4640 و 1916 واحد بیشترین نقش را در مثبت شدن شاخص کل ایفا کردند. این در حالی بود که فملی، شپنا و خودرو نتوانستند با تاثیر منفی، شاخص کل را در نهایت قرمز رنگ کنند.
در معاملات فرابورس نیز سهم مارون، صبا و آریا در سبزپوشی شاخص این بازار بیش از سایر نمادها بود. معاملات امروز در حالی به پایان رسید که عرضه اولیه کوچک «شاروم» نیز امروز از ساعت 13 آغاز شد و ثبت سفارش تا ساعت 17 ادامه دارد.

2 1 1

در پایان معاملات امروز، گروه چندرشته‌ای با 27 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و بعد از آن گروه فراورده‌های نفتی و مواد شیمیایی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. متوقف بودن نمادهای فولاد و فخوز موجب شده تا گروه فلزات اساسی از جمع 5 گروه برتر بازار امروز خارج شود.

در میان نمادهای بازار سهام سه نماد شستا، وپارس و فاراک بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و وپارس، وبصادر و خساپا بیشترین حجم معاملات را داشتند.

پایان سبز بورس در معاملات امروز این نوید را به معامله‌گران داد که احتمالا فردا بازار سهام شروعی سبز را داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک لایحه دو فوریتی به مجلس داده شده که احتمالاً طی همین هفته، دو فوریت آن به تصویب برسد و آن این است که شرکت‌هایی که افزایش سرمایه بدهند و سهامداران فعلی آنها هم از حق تقدم خودشان صرف‌نظر کنند؛ معادل ۲۰ درصد افزایش سرمایه آنها مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.
    در این روش که مورد حمایت بورس است شرکت این عواید را به اندوخته منتقل کند؛ که در این حالت، وجه نقد زیاد ناشی از این عواید (بیشتر از آنچه در افزایش سرمایه معمول نصیب شرکت میشود) در شرکت باقی می‌ماند و تشویق مالیاتی هم در نظر گرفته شده ارزش بازار سهام شرکت نیز کاهش نمی‌یابد. در تامین سرمایه شرکتها در ا امور جاری و توسعه میتواند بکار رود که در نهایت به نفع شرکت و ارزش سهام آن و کلیه سهامداران آن خواهد بود

  • ناشناس

    این چند پارگی ساعات معاملات سبب سردرگمی سهامداران شده و رقابت درست بین سهام را در روال عادی معاملات از بین برده و سبب اشکال در شاخصهای بنیادی بورس شده و تحلیل پذیری بورس را کاهش داده .مثلا امروز ۱۴ مرداد اگر شستا همزمان با بقیه سهام معامله میشد الان شاخص نهایی خیلی بالاتر از این بود و همانطور که در خبر آمده با وجود افزایش ارزش معاملات و روند کلی مثبت بازار شاخص افزایش کمی داشته و حتی تا اواخر نزدیک به منفی بوده اگر امکان همزمان معاملات نیست پس لااقل در محاسبه مقدار شاخص و نیز نمایش نمودارهای آن باید تجدید نظر شود. الان شکل نمودار هم نامتقارن و عجیب است و سهامدار را به اشتباه می اندازد و بعید نیست زمینه کار سفته بازان و عده ای سودجو از این طریق فراهم شود

  • ناشناس

    فردا بازار سبز سبز سبزه به امید خدا

    • ناشناس

      فردا تعطیله?‍♂️

    • ناشناس

      فردا تعطیله