کد مطلب: ۵۲۹۷۱۰

سخنگوی کاخ سفید مطرح کرد:

گفت‌وگوهای هسته‌ای غیرمستقیم با ایران در روز پنجشنبه

گفت‌وگوهای هسته‌ای غیرمستقیم با ایران در روز پنجشنبه

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه گفت‌وگوها درباره بازگشت به تعهدات برجامی فرایند طولانی خواهد بود، گفت این امر از طریق مذاکرات غیرمستقیم در روز پنجشنبه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت: مباحثات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای روز پنجشنبه در وین برگزار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید، توضیح داد: «گفت‌وگوهای دیپلماتیک علی‌رغم اینکه غیرمستقیم خواهند بود، فردا (پنجشنبه) در وین از سر گرفته می‌شود».

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها درباره بازگشت به تعهدات برجامی، فرایند طولانی خواهد بود، مدعی شد: «درک ما این است که آنها (ایران) قصد دارند فردا به جلسه بیایند. ما هم درباره اینکه این فرایند چقدر طولانی خواهد بود، آگاه هستیم».

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید افزود: «این امر از طریق مذاکرات غیرمستقیم انجام می‌شود ولی هنوز هم این احساس را داریم که این یک گام رو به جلو است».

بامداد پنجشنبه نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با تحریک‌آمیز خواندن اعلامیه ایران مبنی بر غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم، مدعی شد این اطلاعیه سوالاتی را درباره جدی بودن ایران درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایجاد می‌کند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند».

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی ۶۰ درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته ‌آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز شامگاه چهارشنبه خبر داد که ایران تقریبا مقدمات آغاز غنی سازی ۶۰ درصد را در سایت هسته‌ای نطنز تکمیل کرده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرم بدبخت بی کس و کار بی صاحب کرونا زده