کد مطلب: ۵۵۱۸۲۶

چرا پایتون بیاموزیم؟ ۵ دلیل برای یادگیری حرفه‌ای برنامه‌نویسی پایتون

چرا پایتون بیاموزیم؟ ۵ دلیل برای یادگیری حرفه‌ای برنامه‌نویسی پایتون

پایتون با یک جامعه در حال رشد تصاعدی در علم داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، توسعه وب، بلاک‌چین و موارد دیگر، زبانی است که دسترسی برنامه‌نویسی به جهان را باز می‌کند.

اگر از طرفداران برنامه‌نویسی باشید حتما شنیده‌اید که همه امروزه در مورد پایتون صحبت می‌کنند و حق هم دارند! پایتون با یک جامعه در حال رشد تصاعدی در علم داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، توسعه وب، بلاک چین و موارد دیگر، زبانی است که دسترسی برنامه‌نویسی به جهان را باز می‌کند.

در قلمرو زبانهای نرم‌افزاری سمت سرور، خواندن، نوشتن و یادگیری پایتون آسان تلقی می‌شود. به علاوه، این زبان بسیار مقیاس‌پذیر است. بزرگترین شرکت‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند و همچنین برای نمونه‌های اولیه سریع و ساده بسیار عالی است.

این لیست به همین دلیل ادامه می‌یابد که چرا فکر می‌کنیم یادگیری برنامه‌نویسی پایتون ایده خوبی است، چه در برنامه‌نویسی تازه وارد باشید و چه در توسعه برنامه با تجربه باشید، در ادامه ۵ دلیل برای یادگیری این زبان فوق‌العاده را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- پایتون با استفاده های گوناگون بسیار کاربردی است

فقط برای نام بردن از رایج‌ترین کاربردهای آن، پایتون در داده کاوی، علوم داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، توسعه وب، ساخت بلاک چین، چارچوب‌های وب، سیستم‌های جاسازی شده، برنامه‌های طراحی گرافیک، بازی، توسعه شبکه، توسعه محصول، توسعه سریع برنامه کاربرد دارد. این لیست بسیار ادامه‌دار خواهد شد اگر بخواهیم به تمام کاربردهای آن بپردازیم.

پایتون به عنوان گزینه‌ای آسان‌تر و با کارآیی بیشتر برای زبان‌هایی که دارای عملکردهای مشابه مانند C ، R و Java هستند، استفاده می‌شود. از این رو محبوبیت استفاده از پایتون به عنوان زبان اصلی بسیاری از برنامه‌ها در حال افزایش است.

۲-پایتون در صنایع مختلفی استفاده می‌شود

پایتون - و به طور کلی برنامه‌نویسی - بسیار در دنیا مورد تقاضا است زیرا تقریباً در هر صنعتی مفید است. پایتون توسط شرکت‌ها در استخدام، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مالی، بازاریابی، آموزش و موارد دیگر استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، امروزه شرکت‌های بسیاری تصمیمات بازاریابی خود را بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در پایتون قرار داده‌اند. مشاغل از صفحات اکسل دور شده و به سمت تجزیه و تحلیل مبتنی بر پایتون می‌روند.

وب‌سایت رسمی پایتون داستان موفقیت‌های مختلف و جذابی را از صنایع و برنامه‌های مختلفی که از پایتون استفاده می‌کنند لیست می‌کند. طول این لیست به تنهایی نشان می‌دهد که کاربردهای پایتون چند منظوره است. یک داستان جالب مربوط به شرکت BATS است که هدف آن دسترسی به نقشه برای افراد کم‌بینا است. داستان دیگر یک سیستم اتوماسیون گردش کار برای ناسا است که در کمتر از یک سال توسط یک نفر در پایتون نوشته شده است. همچنین با اینکه فناوری بلاک‌چین بر پایه زبان C است اما امروزه بسیاری یادگیری بلاک چین را به راحتی با پایتون انجام می‌دهند.

IMG 20210613 090534

پایتون در علوم داده و یادگیری ماشین استفاده می‌شود!

از نظر تاریخی، زبان برنامه‌نویسی R معمولاً برای علم داده استفاده می‌شود. از آنجا که نگهداری کد پایتون آسان‌تر و مقیاس‌پذیرتر از R است، محبوبیت پایتون برای علوم داده افزایش یافته است به ویژه در میان متخصصانی که تحصیلات پیشرفته‌ای در زمینه‌های آماری یا ریاضیات ندارند.

کتابخانه‌های بزرگ پایتون شما را قادر می‌سازد تا داده‌های زیادی را تجزیه و تحلیل کنید، بدون اینکه نیازی به یادگیری جزئیات پیچیده‌تر R باشید.

۳-برنامه‌نویسان پایتون، هیچ وقت بیکار نمی‌مانند!

پایتون برای شغل تقاضای زیادی دارد. همزمان با سرعت رشد برق آسای این زبان، برنامه‌نویسی پایتون تقاضای زیادی برای مشاغل دارد. پایتون بر اساس تعداد اعلانات شغلی در یکی از بزرگترین سیستم عامل‌های جستجوی کار، لینکدین، رتبه ۲ را در بیشترین تقاضای زبان‌های برنامه‌نویسی سال ۲۰۲۰ دارد.

در حالی که این آمار فقط بازارهای ایالات متحده را منعکس می‌کند، پایتون در سراسر جهان مورد تقاضا است. با این حال ، فقط ۱۱٪ از بوت کمپ‌های کدنویسی، پایتون را آموزش می‌دهند. باعث افتخار است که چین مستر به زودی آموزش پایتون را نیز به آموزش‌های خود اضافه می‌کند.

IMG 20210613 084558

۴- خواندن، نوشتن و یادگیری پایتون آسان است

پایتون با هدف خلاص شدن از یادگیری کدها و حفظ تنها موارد ضروری ساخته شد. به همین دلیل خواندن، نوشتن و یادگیری پایتون از سایر زبان‌های اصلی برنامه‌نویسی آسان‌تر است.

۹۰۹ توسعه دهنده در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در آنها یادگیری زبان برنامه‌نویسی آسان است. پایتون پس از HTML در جایگاه دوم قرار گرفته است! پایتون به دلیل خوانایی بالا و نحو ساده که یادگیری آن آسان است مورد توجه قرار گرفت. این مقاله همچنین بیان می‌دارد که به خصوص برای افراد تازه وارد در بلاک‌چین و رمزگذاری، سازگاری و سادگی پایتون هر دو به سهولت استفاده و قابلیت دسترسی آن کمک می‌کند.

پایتون همچنین یک زبان برنامه‌نویسی تفسیر شده است. این بدان معناست که برخلاف زبان‌های کامپایل شده مانند C ++ یا Java، می‌توانید هر خط کد را به محض پایان نوشتن آن اجرا کرده و نتایج را بلافاصله مشاهده کنید. این امر مخصوصاً برای برنامه‌نویسان جدید بسیار مناسب است زیرا شما می‌توانید به جای اینکه منتظر بمانید تا کل برنامه کامپایل و اجرا شود، قبل از اینکه بفهمید یک فاکتور را در جایی فراموش کرده‌اید، فوراً بازخورد بگیرید!

۵-پایتون دارای یک انجمن فوق‌العاده حمایت کننده است

در حالی که اغلب از برنامه‌نویسی به عنوان ورزش انفرادی سوء تعبیر می‌شود، یکی از بزرگترین ابزاری که یک برنامه‌نویس می تواند داشته باشد پشتیبانی جامعه برنامه‌نویسان آنها است. با وجود انجمن‌های آنلاین، جلسات محلی و جامعه اوپن سورس، برنامه‌نویسان همچنان از موفقیت پیشینیان خود می‌آموزند و از آنها استفاده می‌کنند.

Stack Overflow یک بستر پرسش و پاسخ برنامه‌نویسی است که برای همه توسعه دهندگان کارآمد است. در هنگام گیر یا مایل به اشتراک گذاشتن خرد با جامعه بسیار مهم است. در این وب‌سایت پایتون در بیش از یک میلیون بحث و سوال برچسب‌گذاری شده است، که جامعه فوق‌العاده قوی و فعالی را برای توسعه دهندگان فعلی و مشتاق پایتون نشان می‌دهد.

GitHub مکانی است که توسعه دهندگان کد پروژه را در آن ذخیره می‌کنند و با توسعه دهندگان دیگر همکاری می‌کنند. پایتون با بیش از ۱٫۵ برنامه ذخیره‌سازی شده در GitHub و بیش از ۹۰،۰۰۰ کاربر در این شبکه که برنامه‌نویسی پایتون می‌کنند، دومین انجمن بزرگ GitHub است.

امیدواریم که در این نوشته، توانسته باشیم شما را متقاعد کنیم که چرا به عنوان یک برنامه‌نویس باید به پایتون روی بیاورید! علاوه بر تمام دلایلی که گفته شد، یادگیری این زبان برنامه‌نویسی بسیار شیرین است و بدون اینکه درگیر قوانین شوید، با دانستن الگوریتم می‌توانید شروع به برنامه‌نویسی کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.